امام جمعه نهاوند:

تهاجم فرهنگی بنیان خانواده‌ها را متزلزل کرده است

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی بنیان خانواده‌ها را متزلزل کرده است، گفت: متاسفانه یکی از عللی که بنیان خانواده‌ها متزلزل شده و باعث شده است که جوانان ما تمایلی به ازدواج نداشته باشند جنگ نرم دشمن است که این امر نیز باعث کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق و بالارفتن سن ازدواج در خانواده‌ها شده است.
کد خبر: ۸۹۴۱۶۵۱
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲

تهاجم فرهنگی بنیان خانواده‌ها را متزلزل کرده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز خواهر شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «محمد حسین فهمیده» و ۱۱۴ شهید دانش‌آموز شهرستان به تعداد سوره های قرآن و با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: به سراغ جوانان بروید چون ضمیر پاکی دارند؛ در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) این نیروهای جوان دور ایشان را گرفتند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که امام خمینی (ره) قیام کردند همین نیروهای جوان و انقلابی بودند که هم‌قدم ایشان شدند.

امام جمعه نهاوند در ادامه گفت: در جامعه دو دعوت وجود دارد یکی دعوت به دین و قرآن و معنویت و در مقابل آن دعوتی که انسان‌ها را به سمت و سوی لذات و شهوات دنیوی دعوت می کند.

وی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی بنیان خانواده‌ها را متزلزل کرده است، بیان داشت: متاسفانه یکی از عللی که بنیان خانواده‌ها متزلزل شده و باعث شده است که جوانان ما تمایلی به ازدواج نداشته باشند جنگ نرم دشمن است که این امر نیز باعث کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق و بالارفتن سن ازدواج در خانواده‌ها شده است.

مغیثی تصریح کرد: بدحجابی، مواد مخدر، ماهواره و تهاجم فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که دشمن برای از بین بردن نسل نوجوان و جوان در نظر گرفته است و نسل جوان و نوجوان ما باید از طریق دین، حجاب، نماز و آموزه های دینی به مبارزه با این تهاجم فرهنگی بپردازند.

وی در نهایت با توصیه به مسئولین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از مسئولیت‌های خانواده‌ها تربیت آنها است اما آموزش و پرورش نیز در قبال این قشر آسیب پذیر نوجوان و جوان وظایفی دارد و آن دور ساختن این قشر از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن است که در این راستا باید در بین آموزش‌های خود آموزه‌های دینی را بیش از بیش آموزش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات