خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: توجه به تاریخ، فرهنگ و تمدن و بررسی دقیق آن یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است.
کد خبر: ۸۹۴۴۴۰۵
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

توجه به فرهنگ و تمدن یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگیبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، به مناسبت روز فرهنگ عمومی فرماندار و معاون فرماندار شهرستان نهاوند از بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس بازدید کرده و در جریان برنامه‌های این دفتر قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان نهاوند در این بازدید گفت: توجه به تاریخ، فرهنگ و تمدن و بررسی دقیق آن یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است.

کریم حمیدوند افزود: زمانی که کشور ما از نظر فرهنگی و دیپلماسی قدرتمند باشد، در جهان حرف برای گفتن داریم.

سیدرضا سلامتی معاون فرماندار نهاوند نیز در ادامه با بیان اینکه لازم است در خصوص ایران‌شناسی به فرهنگ محلی و عامیانه نیز توجه بیشتری کرد، افزود: منطقه نهاوند و اطراف آن سرشار از فرهنگ و تمدن است که در خصوص شناخت آنها باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

* راه‌اندازی سرای نهاوندشناسی در مجموعه آستان میرزا آقا حجت نهاوندی

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس نیز ضمن تشکر از حضور مسئولین گفت: نگاه ما به موضوعات دو وجه ملی و منطقه‌ای دارد و تلاش داریم این دو محور را در راستای هم به پیش ببریم.

محمدرضا عطایی ادامه داد: شهرستان نهاوند و منطقه تحت پوشش دفتر منطقه‌ای زاگرس از جمله تاریخی‌ترین مناطق ایران و جهان است که متاسفانه تاکنون در خصوص شناخت آن اقدامات جدی موثری کمتر صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس افزود: راه‌اندازی سرای نهاوندشناسی در مجموعه آستان میرزا آقا حجت نهاوندی یکی از راهکاری ما در خصوص آشنایی مردم و مسافران با بخشی از تمدن و تاریخ نهاوند است که به زودی با بخش‌های مختلف آن افتتاح خواهد شد.

در این نشست راه‌اندازی «پژوهشگاه هنرهای اصیل ایرانی-اسلامی» به منظور پژوهش و آموزش این هنرها توسط رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس پیشنهاد شد و فرماندار نهاوند ضمن اعلام موافقت، دستور اقدام لازم در این خصوص صادر نمود.

در پایان یک نسخه از نقشه تاریخی ایران در کنگره آمریکا و مذین به نام خلیج فارس که توسط بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس تکثیر شده، به میهمانان اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات