خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

تمام همت حکومت اسلامی باید برای اقامه نماز باشد

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر تبیین فواید و ضررهای امربه معروف و نهی ازمنکر گفت: تمام همت حکومت اسلامی باید برای اقامه نماز باشد.
کد خبر: ۸۹۰۷۹۰۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

تمام همت حکومت اسلامی باید برای اقامه نماز باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین افشاری امروز در جلسه تفسیر آیه 41 سوره مبارکه حج در حسینیه فاطمه الزهرا(س) این یگان که با حضور فرماندهان، مدیران، بسیجیان و سربازان برگزار شد، اظهار داشت: تمام همت حکومت اسلامی باید برای اقامه نماز باشد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف حکومت جمع‌آوری زکات است، گفت: امام جواد(ع) فرمود «هرکس که زکات ندهد ما دعایش نمی کنیم».

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به شرایط امربه معروف و نهی ازمنکر پرداخت و افزود: برخورد منطقی و قانع‌کننده، عنوان کردن فواید و ضررهای امربه معروف ونهی ازمنکر و عدم توسل به اجبار از جمله این شرایط است.

وی ادامه داد: همچنین تحمیل و زورگویی، ارائه پیشنهاد و جایگزین مانند آسان گرفتن فرهنگ ازدواج برای جلوگیری از چشم چرانی، از بین بردن زمینه‌های گناه مانند بیکاری و دوست ناباب، بهره‌برداری از تشویق از دیگر شرایط اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

افشاری با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) به مالک فرمودند نیکوکار و گنهکار در پیش تو یکسان نباشد، تصریح کرد: آگاه ساختن فرد نسبت به فعل ارتکابی و یاد کردن از ثواب و عقاب اعمال، آسان‌گیری در معروفات از مواردی است که می‌توان با استفاده از آن فرد را امر به معروف کرد.

وی خاطرنشان کرد: از راه دوستی وارد شدن، الگو معرفی کردن، هماهنگی و برنامه ریزی داشتن، امید دادن  و به دیده تغافل نگاه کردن سرکوب و به رخ نکشیدن گناه نزد گنهکار از نکاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات