معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور مطرح کرد

همدان جزو 5 استان برتر کشور در توسعه و ترویج فرهنگ نماز /نماز اکسیر مهم تربیت فرزندان

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به فعالیت‌های استان همدان در زمینه اقامه نماز گفت: استان همدان جزو پنج استان برتر کشور در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز است.
کد خبر: ۸۸۸۷۴۹۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
همدان جزو 5 استان برتر کشور در توسعه و ترویج فرهنگ نماز /نماز اکسیر مهم تربیت فرزندانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، منصور سرگزی امروز در همایش نماز یاوران دستگاه‌های اجرایی استان همدان با اشاره به طرح نماز یاوران اظهار داشت: نماز یاوران کمر همت بسته‌اند که دین خدا را یاری کنند و این رسالت مهم را بر دوش دارند که بسیار حساس و ظریف است.

وی با بیان اینکه این اولین جلسه نماز یاوران در استان همدان است، افزود: لازم است این جلسات به صورت مستمر برگزار شودو آنچه مبنای عمل ما قرار می‌گیرد را رصد کنیم.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به تشکیل هسته مرکزی نماز یاوران نماز استان همدان عنوان کرد: این گروه برای ایجاد ارتباط بین نماز یاوران تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از فضای مجازی برای اشاعه این امر بهره گرفت، عنوان کرد: ایجاد گروه در فضای مجازی و تشکیل خانواده بزرگ یاوران نماز یکی از اهداف است که اولویت آن نیز با خانواده خود نماز یاوران است که امید است بیش از یک هزار نفر در این گروه عضو شده و پرچم نماز را در استان به اهتزاز درآورند.

سرگزی با اشاره به فعالیت‌های استان همدان در زمینه اقامه نماز تصریح کرد: استان همدان جزو پنج استان برتر کشور در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز است.

وی با بیان اینکه باید از دستگاه خود شروع کنیم، افزود: از زمانی که مدال افتخار یاور نماز بر گردن ما آویخته شد باید به گونه‌ای دیگر در دستگاه و اداره خود ظاهر شویم و همه را به نماز دعوت کنیم.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور یاداور شد: از دیگر فعالیت‌هایی که نماز یاوران باید در اولویت قرار دهند تلاش برای شناسایی و بررسی آسیب‌ها و موانع اقامه نماز و رفع آنها است.

وی افزود: نماز یاوران با حضور در نماز اول وقت و جماعت باید همکاران خود را بر این امر ترغیب و تشویق کنند و تمهیدات قامه نماز با نشاط را برنامه‌ریزی و دنیال کنند.

سرگزی با بیان اینکه برای انجام کار باید از خانواده و محیطی که در آن قرار دارید شروع کنید، گفت: فرزندان نعمت زندگی هستند و شکر نعمت نیز به تربیت درست است و نماز اکسیر مهم در تربیت فرزندان است.

وی با تأکید بر اشاعه توسعه و ترویج فرهنگ نماز در ادارات و دستگاه‌ها ابراز داشت: باید خود عامل به نماز باشیم و سپس دیگران را به نماز اول وقت دعوت کنیم.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به کمرنگ بودن برگزاری نماز جماعت صبح در مساجد خاطرنشان کرد: این امر دغدغه امروز و موضوع مهمی است که نیاز به عزم جدی دارد و باید در دیگران نیز نسبت به برگزاری این مهم حساسیت ایجاد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات