خبرهای داغ:
امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه غیر قدرت ولایت فقیه چه کسی می‌توانست در مقابل دشمن بایستد، خاطرنشان کرد: باید از مرجعیت عراق، آیت‌الله سیستانی در این زمینه تشکر کرد.
کد خبر: ۸۸۸۶۵۵۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در روایت معصومین فقر بدتر از قبر تشبیه شده و آن را بلایی نگران کننده برای انسان معرفی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بدتر از فقر بیماری جسم انسان است ، گفت: بدترین بیماری انسان بیماری قلب اوست چراکه بیماری قلب همان بیماری روح و فکر انسان است که خسارت‌های زیادی برای انسان به بار می‌آورد و در نهایت او را به جهنم می‌کشاند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه برخی عقل بیمار و برخی عقل سالم دارند، گفت: اگر کسی عقل بیمار داشته باشد چنین فردی همه چیز را از دست داده و در مقابل کسی که عقل سالم دارد همه چیز دارد.

محمدی با بیان اینکه همه چیز به برکت فکر و دستور عقل انجام می‌شود چراکه فکر راهنمایی می‌کند گفت:هیچ موجود زنده‌ای غیر از انسان نمی‌تواند از فکر و اندیشه بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه تفکر و اندیشیدن در اسلام تا جایی اهمیت دارد که در روایات معصومین آن را برابر با هفتاد سال عبادات دانسته‌اند تصریح کرد:عقل دارای دو شاخه نظری و عملی است که منظور از عقل نظری همان است که حق و باطل و خوب و بد را از یکدیگر تمیز داده و تشخیص می‌دهد که بعد از این مرحله عقل عملی به میان می‌آید که به انسان دستور انجام عمل را صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز دنیای علم است ولی علم منهای عقل چیزی جز ذلت نیست، افزود: بزرگترین رقم‌های مالی دنیا خرج جنگ می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه کشورهای ظالم در کشورهای عقب‌مانده جنگ ایجاد می‌کنند آن وقت از طرف دیگر به آنها سلاح می فروشند، افزود: در هفته‌های گذشته رئیس جمهور آمریکا میلیون ها دلار پول سلاح نظامی از عربستان گرفت که مردم مظلوم مسلمان یمن را به خاک و خون بکشد و آنها را به شهادت برساند.

وی با بیان اینکه امروزه خیلی از حکومت‌ها بیمار هستند، افزود: از نشانه‌های دولت بیمار آن است که اصول کار را فراموش کرده و به امور فرع می‌چسبد یعنی کارخانه‌های ما تعطیل باشد و سالی 20 میلیارد قاچاق وارد کنیم.

طه‌محمدی با بیان اینکه یکی دیگر از نشانه‌های دولت بیمار آن است که انسان های سالم را کنار زده و انسان های بیمار را در رأس قرار می‌دهد، افزود: در مجموعه آموزش و پرورش مریض معلمان سالم کار اداری انجام می‌دهند و معلمانی که نماز نمی‌خوانند در کلاس درس حاضر می شوند و من این را به آموزش و پرورش خودمان گوشزد کردم.

طه‌محمدی با بیان اینکه اشاره‌ای به فتح موصل در کشور عراق کرد و گفت: داعش را همانند غده سرطانی پدید آوردند و خدا می‌داند که این حکومت‌های دست نشانده ذلیل چقدر هزینه کردند و چقدر کشته و چندین میلیون آواره بر جا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه در کشور عراق چقدر خرابی‌ها به جا گذاشته شد و چه تعداد انسان آواره شد، افزود: به مدد خداوند پیروز شدند ولی اگر پشتیبانی ایران نبود این پیروزی حاصل نمی‌شد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه غیر قدرت ولایت فقیه چه کسی می‌توانست در مقابل دشمن بایستد، خاطرنشان کرد: باید از مرجعیت عراق، آیت‌الله سیستانی در این زمینه تشکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات