نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

واردات گوشت از خارج اقدامی نادرست است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر، گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار بالای تولیدات دامی در کشور، واردات گوشت از خارج را اقدامی نادرست و عیبی بزرگ دانست.
کد خبر: ۸۹۰۰۴۳۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بیت‌الله عبداللهی با اشاره به سهم ویژه این قشر در تولید انواع محصولات دامی و کشاورزی، افزود: واردات گوشت به این قشر زحمتکش، روستاییان و تولید کنندگان داخلی در امر تولید گوشت لطمه وارد می کند.
وی بدون اشاره به میزان واردات گوشت از کشوری افزود: عشایر به غیر از تولید گوشت و لبنیات و کمک به حرکت چرخ‌ های اقتصادی کشور، زحمت دیگری برای نظام ندارند و باید بر اساس این توانمندی ها در جهت ایجاد رفاه و آسایش آنها تلاش شود.
عبداللهی با بیان اینکه بنده به ایجاد صنایع بزرگ و کوچک خانگی اعتقاد دارم، گفت: گاهی با سرمایه‌گذاری یک‌ میلیاردی تنها برای یک نفر اشتغال ایجاد می ‌شود درحالی که در صنایع کوچک نیز شاهدیم که با خلاقیت و نوآوری فقط با 30 میلیون تومان سرمایه در بخش مشاغل خانگی برای سه نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی افزود: جامعه عشایری به لحاظ سختی شرایط زندگی و کار مظلوم‌ تر از روستائیان هستند به‌ طوری که بخش عمده گوشت و لبنیات کشور توسط عشایر تولید می‌شود اما متأسفانه برخی‌ها درک درستی از اهمیت عشایر ندارند و نه به خانه ‌های میلیاردی نیاز دارند نه چیز دیگر، بلکه کسانی که در رفاه اند از سختی‌های زندگی عشایر بی‌خبر هستند.
این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه هر مدیر و یا مسئولی که در رفاه باشد از مسائل و مشکلات مردم درک خوبی نخواهد داشت، اظهار کرد: اگر مسئولی بخواهد گره از مشکلات مردم به ‌خصوص عشایر باز کند باید شناخت کافی نداشته باشد و این شناخت را در کتاب نمی ‌توان یافت بلکه لمس مشکلات و تلاش برای رفع آن موارد و خصوصیاتی است که مردم از مدیر و مسئول انتظار دارند.
وی با تأکید بر حل مشکل اقساط وام زلزله زدگان سال 91، گفت: بسیاری از مردم در بازپرداخت اقساط وام‌های زلزله مشکل داشته و مردم شهرستان ‌های اهر و هریس به دلیل نبود درآمد در بازپرداخت اقساط وام زلزله با مشکل جدی مواجه شده‌اند.
نماینده مردم اهر و هریس در خانه ملت افزود: در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام ‌گذاری کرده‌اند، باید مسئولین به این فکر باشند که چه ‌کاری برای تولید و اشتغال انجام داده‌اند، متأسفانه برخی از مدیران با نگاه به قوانین دست و پا گیر سازمان خود می‌ گویند ما نقشی در اقتصاد مقاومتی نداریم درحالی که این‌ گونه مدیران هنوز نمی‌ دانند که اصل وجود آنها در مدیریت چیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار