خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی پیامبر اعظم(ص) گفت: اگر چه نیروهای پای کار برای اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی داریم اما برخی بروکراسی های اداری اجرای کارها را به تاخیر انداخته است و امسال نیز ما در اردوهای جهادی فرمانمان را از رهبری گرفته ایم و ایشان فرمان آتش به اختیار داده اند و برایمان بروکراسی اداری معنا نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۸۰۱۴۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، گروه‌های جهادی به عنوان مجموعه ای خودجوش، مردمی و انقلابی از جمله بهترین بسترها برای تحقق پیشرفت در مناطق مختلف و به خصوص روستاها به شمار می روند.

خوشبختانه امروزه بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف در سراسر کشور به شوق خدمت خالصانه به هم وطنانشان، جذب گروههای جهادی در اقصی نقاط کشور می شوند و ما باور داریم که با استفاده از این نیروی جوان و سرشار از انگیزه انقلابی می توان به اهدافی دست یافت که سالیان سال چشم انتظار تحقق آنها بوده ایم.
 
درحالی که با پایان یافتن امتحانات دانشگاه بزرگمهر قائنات، دانشجویان می توانستند در کنار خانواده های خود به استراحت بپردازند اما ترجیح می دهند تا در یک اردوی جهادی 10روزه در یکی از روستاهای بخش مرکزی قاین حضور یابند و به ارائه خدمات علمی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی بپردازند.

گروه جهادی بسیج دانشجویی پیامبر اعظم(ص)دانشگاه بزرگمهر قاین روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در حالی که گرمای طاقت فرسا نیز با ماه رمضان عجین شده است مشغول فعالیت در این روستای محروم از شهرستان قاینات هستند.
 
برنامه حصار کشی ، دیوار کشی، بندکشی و همچنین حفر کانالی عمیق برای برق رسانی به مدرسه ای که سالیان سال است پس از ساخته شدن برق آن از منزل یکی از اهالی روستا تامین می شود، مدرسه ای که حصار ندارد و با توجه به هزینه ای که برای ساخت و حصار کشی نیاز است چندین سال است که کاری از پیش نبرده است واین تیم حدود 25نفره با رایزنی با اداره آموزش وپرورش و اداره برق شهرستان، کارهای عمرانی آن را برعهده گرفته اند.
 
اجرای فرمان آتش به اختیار در اردوهای جهادی/بروکراسی اداری مانع نیروهای جهادی نیست 
 
حداقل مسئولین بروکراسی های اداری را کمتر کنند
 
فاتحی مسئول این گروه جهادی می گوید: اگر چه نیروهای پای کار برای اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی داریم اما برخی بروکراسی های اداری اجرای کارها را به تاخیر انداخته است و امسال نیز ما در اردوهای جهادی فرمانمان را از رهبری گرفته ایم و ایشان فرمان آتش به اختیار داده اند و برایمان بروکراسی اداری معنا نخواهد داشت و اگر باز هم در گیر ودار این مشکلات بمانیم دست و پنجه نرم خواهیم کرد و کارمان را پیش خواهیم برد.
 
این دانشجوی دانشگاه بزرگمهر با بیان این که اگرچه پس از معرفی به ادارات تا حدودی برخی از ادارات و از جمله اداره آموزش وپرورش که معاون پشتیبانی این اداره با استقبال از طرح گروه جهادی در ساخت و تکمیل مدرسه اتحاد روستای رزدنبل با ما همکاری خوبی داشته اند اما باز هم گاها در تامین امکانات اولیه برای کار با مشکلاتی مواجه هستیم و خواسته ما این است که حداقل مسئولین بروکراسی های اداری را کمتر کنند تا کار به خوبی پیش رود.
 
ما آمده ایم تا آتش به اختیاری را در اردوی جهادی به اجرا بگذاریم

وی می گوید ما آمده ایم تا با برگزاری اردوهای جهادی فرمان رهبر معظم انقلاب در آتش به اختیاری را که در دیدار با دانشجویان مطرح کردند به مرحله اجرا بگذاریم و با یک فراخوان در بین تعدادی از دانشجویان عده ای داوطلبانه حاضر به همکاری شدند و بعد از پایان یک ترم دانشگاه در حالی که می توانستند به دیار خود برگردند اما ماندند تا فرامین رهبری را در روستاهای محروم اجرا کنند.
 
مسئول اردوی جهادی دانشگاه بزرگمهر قائنات درادامه گفتگو می گوید: اعضای گروه اولا برای رضای خدا آمده اندودرهمان ابتدا تصمیم گرفتند تا کارشان برای خشنودی دل امام زمان(عج)باشد وباور کنید در بسیاری از موارد که با مشکلی برخورده اند امدادهای غیبی به کمک بچه ها آمده است واین را به عینه بچه های گروه دیده اند.
 
اجرای فرمان آتش به اختیار در اردوهای جهادی/بروکراسی اداری مانع نیروهای جهادی نیست 
 
وی اردوهای جهادی را راهی برای تبادل اطلاعات بیشتر بین اعضامی داند ومی گوید علاوه براین که اعضا آمده اند تا خدمت کنند ،این اردوها کلاسی آموزشی برای خودمان به شما می رود.
 
فاتحی دربخش دیگری از سخنان خود می گویداردوهای جهادی لبیک به ندای آتش به اختیار رهبر است و در طی چند سال گذشته حضرت آقا در نامگذاری سالها کلمه جهاد را تکرارو ما هم به نوعی با حضورمان در اردوهای جهادی که عرصه های مختلف سازندگی،عمرانی،فرهنگی و... دارد جهاد می کنیم.
 
وی ضمن تشکر از کلیه کسانی که در برگزاری اردوی جهادی با دانشجویان دانشگاه بزرگمهر همکاری کرده اند از جمله دانشگاه بزرگمهر درتهیه مواد غذایی اعضای گروه،اداره آموزش وپرورش در تامین مصالح، اداره برق شهرستان در برق رسانی به مدرسه، دهیاری روستا واهالی محترم ای روستا وبسیج دانشجویی شهید مفتح که بیشترین همکاری را باگروه دارند گفت: با توجه به این که گروه های خود جوش کار می کنند خواسته ما این است که در طرح های عمرانی همه ادارات پای کار باشند و ما را درگیر بروکراسی های اداری نکنند که همین ها گاها باعث شده است که در روند کار با مشکلاتی مواجه شویم.
 
خودسازی بهترین درس ما از اردوهای جهادی است
 
یار احمدی یکی از دانشجویان شیرازی دانشگاه بزرگمهر در گفتگو با خبرنگار بسیج می گوید: همان طور که رهبری فرموده اند یکی از مهم ترین برنامه های اردوهای جهادی ، خودسازی است و ما هم برای انجام کارهایمان بر هیچ کس منتی نداریم و فقط برای خودسازی خودمان آمده ایم و بهترین درس ما از این اردوها درس خودسازی خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال با جدیت بیشتری در اردوی جهادی شرکت کرده ام چرا که رهبرم فرمان آتش به اختیار صادر کرده است و اردوهای جهادی مصداقی از آتش به اختیاری است که رهبری فرموده اند.
 
این دانشجوی جهادگر می گوید: دوستان من در این اردوی جهادی دیگر منتظر هماهنگی های اداری و تجهیزات نبوده اند و با وسایل شخصی خود پای کار آمده اند و کلاس های آموزشی از جمله کامپیوتر، رباتیک و غیره را برای کودکان روستایی برگزار کرده اند و اکثرا با وسیله شخصی خود کار می کنند و یک آتش به اختیاری واقعی را در بین اعضای گروه می بینیم.
 
وی بهترین لحظات کاریش را زمانی می داند که اشتیاق بچه های روستا را برای آموزش می بیند و می گوید با وجود این که در ماه رمضان در دو شیفت صبح وشب کار میکنیم ولی وقتی اشتیاق بچه های روستا را برای آموزش می بینم خستگی از تن ما بیرون میرود و وقتی صورت خندان بچه ها را می بینم اصلا احساس خستگی نمی کنم و بهترین لحظات برای ما زمانی است که بچه ها می گویند خسته نباشید.
 

در این اردوی جهاد دانشجویی 5نفر از دانش آموزان منطقه تبادگان مشهد هم حضور دارند و به گفته یکی از این دانش آموزان برای مان بسیار جالب است که در اردوی دانشجویی حضور یافته ایم تا ضمن آشنایی با محیط های دانشجویی تجربیاتی را هم کسب کنیم.
 
ما آمده ایم تا با خدمت کردن به مردم نام بسیج را پرآوازه نگه داریم 
 
این دانش آموز ابراز داشت: ما آمده ایم تا با خدمت کردن به مردم نام بسیج را پرآوازه نگه داریم وبگوییم برای آبادانی کشورمان بسیج و بسیجی هیچ گاه نمی گذارد که در پیش هیچ احدالناسی سرخم کنیم و نمی گذاریم که کمر بسیج پیش کسی خم شود و برای رسیدن به تحقق آرمان هایمان در ندا به فرمان رهبری ایستاده ایم.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها