خبرهای داغ:
استاندار همدان:

گردشگری و میراث فرهنگی از اولویت‌های استان همدان است

استاندار همدان گفت: گردشگری و میراث فرهنگی از اولویت‌های استان است و متاسفانه توجه بسیاری به آن نشده و فرمانداران باید به کمک این حوزه بیایند تا یکی از منابع درآمدی پایدار استان باشد.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۹۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد ناصر نیکبخت در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به حضور بیش از 70 درصدی مردم در انتخابات اظهار داشت: این انتخابات سالم برگزار شد و با توجه به بازشماری مجدد برخی از صندوق های رأی تغییری در نتیجه آراء مشاهده نشد.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات در اصل رأی به نظام اسلامی بود، افزود: این حضور افتخارآفرین دهن کجی به ترامپ بود.

استاندار همدان با بیان اینکه دولت در دور دوم فعالیت خود به صورت جهشی عمل خواهد کرد، ابراز داش: فعالیت دولت در دوره جدید همانند دوره قبل نیست بلکه قرار است گام‌های بلندتری بردارد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در دوره اول فعالیت موانع پیش روی برنامه ها را با همکاری و تعامل مجلس شورای اسلامی و حمایت مردم برطرف کرد، گفت: باید مشکلات و آواربرداری ها را فراموش کرد، کارهای بسیاری بر روزی زمین است که باید در صدد انجام آنها تلاش کرد چراکه مردم با رأی مجدد، به این دولت اعتماد کرده و باید پاسخ اعتماد آنها را داد و پاسخ ندادن به اعتماد مردم بی انصافی است.

نیکبخت با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال تاکید کرد: تولید و اشتغال دو نیاز کشور هستند که باید مورد توجه باشند و امسال نیز تلاش دولت بر همین راستا است.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به حل مشکل تولید و اشتغال نیست بر ضرورت جذب سرمایه گذار تاکید کرد و بیان داشت: با تقویت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار، تولید ایجاد می شود که از دل آن اشتغال به وجود می‌آید که جذب سرمایه گذار در گرو ایجاد امنیت است که باید ایجاد شود.

* ستاد درآمد استان همدان فعال شود

استاندار همدان با تاکید بر فعال شدن ستاد درآمد استان همدان اظهار کرد: در این خصوص نباید هیچ گونه ظلمی در حق مردم، تولید کننده، کسبه و بازاریان صورت گیرد.

وی ادامه داد: به جای افزایش مالیات این قشر باید منابع جدید کشف کرد چراکه منابع کشف نشده بسیاری وجود دارد و علاوه بر آن فرار مالیاتی بسیاری در استان وجود دارد که باید آنها را کشف و مالیات ها گرفته شود.

نیکبخت از افتتاح یک هزار میلیارد تومان پروژه در آینده ای نزدیک در همدان خبر داد و ابراز داشت: این طرح ها در استان آماده بهره برداری است که به علت شائبه انتخاباتی بهره برداری از این طرح ها به پس از انتخابات موکول شد.

وی در پاسخ به اظهارات نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش اعتبار برای گیان نهاوند بیان کرد: برای گیان و گاماسیاب در طی چند سال اخیر 2 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

استاندار همدان عنوان کرد: باید برای طرح گردشگری گیان و گاماسیاب سرمایه گذار جذب شود و طرح گردشگری در این دو سراب اجرایی شود.

وی افزود : نهاوند، تویسرکان و کبودراهنگ نسبت به سایر شهرستان‌های استان بسیار محروم مانده‌اند که باید در این نقاط به خوبی فعالیت شود.

نیکبخت با اشاره به اهمیت گردشگری در استان همدان و تأثیر آن در رونق تولید و اشتغال‌زایی بیان کرد: گردشگری و میراث فرهنگی از اولویت‌های استان است و متاسفانه توجه بسیاری به آن نشده و فرمانداران باید به کمک این حوزه بیایند تا یکی از منابع درآمدی پایدار استان باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکل حاشیه‌نشینی در پاسخ به اظهارات یکی از حاضرین که نباید برای این امر بودجه ماهیت استانی تخصیص داد، گفت: حاشیه نشینی شهرستان‌های برزگ ماهیت استانی دارد چراکه این شهرستان ها خود به خود حاشیه نشینی را ایجاد نکرده اند بلکه افراد از مناطق مختلف به شهرستان ها بزرگ مهاجرت کرده اند.

* پیشرفت فیزیکی 61 درصدی طرح هادی روستایی شهرستان همدان

استاندار همدان اضافه کرد: اگر برای مشکل حاشیه نشینی تخصیص اعتبار انجام می شود به خاطر تاکیدات مقام معظم رهبری در سفر به همدان است که حتی تا حدودی در اجرای آن کوتاهی شده و باید اختصاص اعتبار برای توانمندسازی این مناطق بیش از این باشد.

وی از پیشرفت فیزیکی 61 درصدی طرح هادی روستایی شهرستان همدان خبر داد و بیان داشت: این روند در شهرستان های ملایر 51 درصد و در تویسرکان 42 درصد است که بسیار پایین است و باید شاخص اعتبارات در نظر گرفته و کمبود آن جبران شود.

نیکبخت با بیان اینکه اجرای عدالت اجتماعی بوده برنامه دولت است، تصریح کرد : مجلس در این زمینه همکاری خوبی داشته و اعتبارات خوبی برای روستاها در نظر گرفته شده است.

وی ضمن درخواست از سازمان برنامه و بودجه در راستای تامین و تخصیص اعتبار برای تعمیر اداره کل کتابخانه‌های استان و کتابخانه دیجیتال شهرستان اسدآباد عنوان کرد: اینکه بیشتر از ۸۰ درصد اعتبارات در تهران متمرکز شود و از اعتبارات باقی مانده برای استان‌ها استفاده نشود ظلم است و باید جلساتی با سازمان برنامه و بودجه و مجمع نمایندگان استان برگزار و شاخص ها را چکش‌کاری کرد.

استاندار همدان از راه اندازی قطار همدان- مشهد در عید فطر امسال خبر داد و یادآور شد : یک هفته پس از عید فطر در اولین مرحله خانواده های شهدا و خبرنگاران به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات