خبرهای داغ:
معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی:

ضریب اشتغال در حوزه صنایع دستی و گردشگری افزایش یابد

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان با تاکید بر اینکه جهت‌گیری در سال 96 بر اشتغال و تولید است، گفت: تولید با رویکرد اشتغال انجام شود و باید ضریب اشتغال در حوزه صنایع دستی و گردشگری افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۸۶۹۴۹۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، زهرا احمدی‌پور در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: در شرف تشکیل دولت دوازدهم هستیم که برآمده از رأی عقلانیت و بلوغ سیاسی مردم است و رئیس دولت به عنوان منتخب مردم، مجری قانون اساسی است.

وی تصریح کرد: دولت دوازدهم مسئولیت سخت تری در قبال مطالبات فشرده مردم خواهد داشت و قرارگاه اقتصاد مقاومتی در ابتدای سال را مد نظر قرار داده و جهت‌گیری اقتصاد مقاومتی باید بر تولید و اشتغال باشد.

وی افزود: در سال 96 باید به ظرفیت تولید اضافه کرده و اشتغال را افزایش داد و با تولید و اشتغال از شرایط ناپایدار بخش‌های اقتصادی کشور گذر کرد.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان افزود: دولت به دنبال واگذاری‌ پروژه‌ها به بخش خصوصی است و این روند در استان همدان جدی پیگیری شده و ادامه پیدا می‌کند.

احمدی پور ادامه داد: امسال هم موضوع واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی از اولویت‌ها است و پروژه‌های استانی به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده و تا برش‌های استانی مشخص شود که پس از نهایی شدن به قرارگاه ملی اقتصاد مقاومتی اعلام و سپس ابلاغ خواهد شد.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه برش استانی اواخر خردادماه به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، بیان کرد: اولویتهای سال گذشته در سال جاری نیز مد نظر قرار گرفته و این اولویت‌ها، امسال باید ما را به تولید و اشتغال برساند.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: در کنار واگذاری‌ها باید بیشتر به موضوع صادرات اهمیت داده شود و اگر به برندسازی برسیم در صادرات موفق خواهیم شد.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان با تاکید بر اینکه در محصولاتی مانند خدمات کشاورزی و صنعت که در استان‌ها تولید می‌شود باید آن استان براساس مزیت‌های خود باید بتوانند ثروت ایجاد کنند، تصریح کرد: استان باید بتواند با استفاده از ظرفیت‌های خود ارزش افزوده برای استان خلق کند.

وی با بیان اینکه استان همدان گردشگری را به عنوان یک اصل انتخاب کرده است، بیان کرد: یکی از فرصت‌هایی که استان همدان از دست داده نداشتن اثر در فهرست آثار ثبت جهانی است.

احمدی پور با اشاره به اینکه نداشتن اثر ثبت جهانی برای استان همدان یک نقص است چرا که نتوانستیم پرونده‌هایی را برای ثبت جهانی آماده کنیم، ادامه داد: محدودیت‌هایی وجود دارد اما باید پرونده‌ای برای ثبت جهانی آماده کرده و در فهرست موقت یونسکو قرار دارد.

وی اضافه کرد: در گذشته تور‌های مشترکی در کرمانشاه و همدان انجام می‌شد که اکنون دیگر انجام نمی‌شود و اکنون این تور‌ها فقط در کرمانشاه انجام می‌شود و این یک ضعف برای همدان است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: برای برگزاری تور‌هایی به مقصد همدان برنامه ریزی انجام شود و همچنین باید پیوست گردشگری برای میراث فرهنگی تعریف شود.

احمدی پور گفت: همچنین برای حفظ اصالت صنایع دستی باید دقت و توجه کرد تا صنایع دستی دچار خدشه نشده و کیفیت آن حفظ شود.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان با تاکید بر اینکه جهت‌گیری در سال 96 بر اشتغال و تولید است، بیان کرد: تولید با رویکرد اشتغال انجام شود و باید ضریب اشتغال در حوزه صنایع دستی و گردشگری افزایش پیدا کند.

وی افزود: دولت بخش زیادی از اشتغال را در حوزه تخصصی گردشگری و صنایع دستی سرمایه‌گذاری کرد و 76 هزار شغل از حوزه گردشگری و صنایع دستی در سال 96 باید ایجاد شود که استان همدان نیز باید سهم خود را از این تعداد شغل در بخش گردشگری مشخص کند.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان بیان کرد: فصل تابستان بهترین فرصت برای توسعه گردشگری داخلی است و باید برای ورود همه تور‌های گردشگری از تمام استان‌ها به مقصد همدان سرمایه‌گذاری انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات