خبرهای داغ:
نماینده دانشجویان معترض دانشگاه بوعلی عنوان کرد

برگزاری تجمع سراسری دانشجویان دکتری برای تحقق مطالبات

نماینده دانشجویان معترض دانشگاه بوعلی در اعتراض به تغییرات اعمالی صندوق رفاه گفت: ما به هیچ وجه از خواسته خود کوتاه نمی آییم و تجمع را به صورت سراسری تا رسیدن به نتیجه برگزار خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۸۷۳۴۲۳
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
برگزاری تجمع سراسری دانشجویان دکتری برای تحقق مطالبات
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمحمد رسول موذنی در حاشیه تجمع اعتراض امیز دانشجویان دکتری دانشگاه بوعلی نسبت به تغییرات اعمالی صندوق رفاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث پژوهانه، حقوق ماهیانه و وامی که در حال حاضر مطرح است تا سال 91 پرداختی بلاعوض به دانشجویان به صورت ماهیانه به جزء ایام تابستان به مبلغ 500 هزار تومان صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه از سال 91 با تغییر شرایط حقوق پژوهانه دانشجویان دکتری قطع شد، افزود: بر این اساس تصمیم بر این شد که وام ویژه دکتری به دانشجویان اعطا کنند که تفاوت این وام با پرداخت پژوهانه در این بود که تسهیلات جدید بلاعوض نبود و دانشجو موظف به پرداخت تسهیلات دریافتی پس از اتمام تحصیل خود بود.

نماینده دانشجویان معترض دانشگاه بوعلی با بیان اینکه شرایط اعطای وام تا مهرماه سال 95 به همین منوال بود، افزود: از مهر ماه سال گذشته تصمیم براین شد تا مبلغ وام به 650 هزارتومان برای دانشجویان دکتری و 750 هزار تومان برای دانشجویانی که پژوهش کاربردی انجام می دهند افزایش یابد.

وی ادامه داد: با دریافت وام بیش از 15 میلیون تومان، شرایط دریافت وام به دو ضامن کارمند افزایش یافت.

مؤذنی گفت: این شرایط دریافت وام برای تمامی دانشجویان قابل اعمال بود در صورتی که شرایط وام قبلی برای دانشجویانی بود که امتحان جامع را گذرانده و پروپزول خود را دفاع کرده و دو سال آخر را پژوهانه دریافت می کردند.

وی در همین خصوص با بیان اینکه بنابر تصمیم‌گیری‌های جدید از مهر ماه سال 95 تمام دانشجویان و حتی ورودی‌های جدید می توانستند این تسهیلات را دریافت کنند، عنوان کرد: در پاییز و زمستان 95 این تسهیلات در دو دوره توسط دانشجویان به مبلغ ماهیانه 650 هزار تومان دریافت شد.

این دانشجوی دکتری دانشگاه بوعلی با اشاره به اینکه از فصل بهار سال جاری به دلیل مشکلات و مسائل انتخاباتی مسئولان اقدامی در خصوص ثبت نام دریافت کنندگان تسهیلات انجام نداده و از انجام کار شانه خالی کردند، تصریح کرد: از اوایل خرداد ماه 96 منتظر بودیم اطلاعیه صادر شود و بتوانیم وام را دریافت کنیم که به یکباره شرایط تغییر کرد و اطلاعیه جدید صادر شد.

وی افزود: بر حسب اطلاعیه جدید شرایط به نحوی بود که باید دانشجویان از صندوق توسعه تعاون وام خود را دریافت می کردند.

مؤذنی تاکید کرد: شرایط پرداخت این تسهیلات داشتن دو ضامن، ارائه سفته، یک ‌سال تنفس بازپرداخت و میزان اقساط بازپرداخت به همان مبلغ دریافتی به میزان ماهیانه 700 هزار تومان بود که به هیچ وجه در شأن و توان دانشجو نبود.

* اگر شیوه‌ها اصلاح شود شرایط دانشجویان دکتری نیز اصلاح می‌شود

وی با بیان اینکه با قرار گرفتن در این شرایط دانشجویان اعتراض خود را نسبت به شرایط سخت ارائه وام ویژه دکتری و عدم ارائه حقوق ویژه دکتری اعلام کردند، اضافه کرد: دانشجویان دیگر با هیچ شرایطی تسهیلات را نمی پذیرند و خواستار برگشتن به همان شرایط دریافت حقوق پژوهانه هستند.

نماینده دانشجویان معترض دانشگاه بوعلی با بیان اینکه در راستای این اعتراضات اقدام به ایجاد گروه تلگرامی به صورت کمپین با عضویت 5 هزا نفر کردیم، ادامه داد: وقتی مسئولین اعتراضات دانشجویان را به صورت اینترنتی ملاحظه کردند، کوتاه آمدند و شرایط را آسان‌تر کردند به این نحو که سفته حذف، تنفس بازپرداخت دو ساله و مدت بازپرداخت اقساط 60 ماهه شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان به این شرایط نیز راضی نشدند، گفت: دانشجویان خواستار دریافت همان حقوق پژوهانه‌ای هستند که قبل از سال 91 به دانشجویان اعطا می‌شد.

مؤذنی به ایجاد تبعیض بین دانشجویان دکتری وزارت علوم با دانشجویان وزرات بهداشت اشاره و بیان کرد: چرا باید با دانشجوی وزارت علوم به این نحو برخورد شود اما دانشجوی مجرد وزارت بهداشت ماهیانه یک میلیون و 50 هزار تومان و دانشجوی متاهل یک میلیون و 350 هزار تومان حقوق دریافت میکنند؟! ما دانشجویان وزارت علوم تفاوتی با دانشجویات وزرات بهداشت نداریم و خواستار حقوق ماهیانه هستیم.

وی ادامه داد: با ادامه روند اعتراضات دانشجویان دکتری باز هم مسئولین یک قدم کوتاه آمدند و قول پرداخت وامی غیر از وام توسعه تعاون به مبلغ 500 هزار تومان با بازپرداخت تنفس دو ساله و پرداخت اقساط 60 ماه توسط صندوق رفاه دانشگاه را دادند.

این دانشجوی دکتری دانشگاه بوعلی ابراز داشت: با این شرایط به شعور دانشجو توهین و شأن آن نادیده گرفته می شود و هدف مسئولین از این قول‌ها این است که به طور موقت دانشجویان را ساکت کنند و بعد از یک مدت دوباره به همان روالی که می‌خواهند برگردند بنابراین ما به هیچ وجه از خواسته خود کوتاه نمی آییم و تجمع را به صورت سراسری تا رسیدن به نتیجه برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص دیگر اهداف برگزاری تجمع خاطرنشان کرد: علاوه بر مطالبه حقوق ماهیانه، خواستار تصحیح امکانات آموزشی و رفاهی و علمی که در دانشگاه‌ها در اختیار دانشجو قرار می گیرد و همچین تصحیح و مدیریت جذب دانشجویان هستیم چراکه جذب دانشجوی دکتری به صورت بی رویه بدون هیچ گونه مدیریت و برنامه ریزی افزایش یافته است.

مؤذنی با تاکید بر تصحیح شرایط حق التدریسی و چند شغله بودن اساتید یادآور شد: حق التدریسی و چند شغله بودن اساتید فضای کاری را اشغال می کند و امکان اشتغال دانشجویان دکتری را سلب می کند که باید برای آن چاره ای اندیشید چرا که اگر شیوه ها اصلاح شود به طور قطع شرایط دانشجویان دکتری نیز اصلاح می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظرات