خبرهای داغ:
معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان با بیان اینکه آزادی بیان حق دانشجو است، گفت: از نوع نگاه منطقی و به دور از مسائل سیاسی دانشجویان به این موضوع رضایت دارم اما درخواست دارم در هر مکانی که حضور دارید همین نگاه را دنبال کنید.
کد خبر: ۸۸۷۳۳۷۱
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
آزادی بیان حق دانشجو است/ دانشجویان نگاه منطقی و به دور از جریان سیاسی را دنبال کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر سیدرسول عمادی عمادی با حضور در تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان دکتری نسبت به تغییرات اعمالی صندوق رفاه در مقابل دفتر ریاست دانشگاه بوعلی اظهار داشت: اعطای تسهیلات از سوی دانشگاه نیست و در این خصوص ما به عنوان واسط بین دانشجو و صندوق رفاه و سازمان دانشجویان هستیم که ساز و کار اداری را پیگیری و آنها را به سازمان دانشجویان انتقال می دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه به عنوان اداره رفاه مجوعه مدارک را جمع‌آوری وهماهنگی لازم برای بهرمندی دانشجو از تسهیلات را انجام می دهد، گفت: مبنای کار وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه بر افزایش میزان تسهیلات اعطایی به دانشجویان است.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان با بیان اینکه در ابتدا برای اعطای وام مبنا براین بود که یک چهارم مبلغ را صندوق رفاه و سه چهارم مبلغ را صندوق توسعه تعاون اعطا کند تا وام بهتری اعطا شود، تاکید کرد : درماه قبل ماهیانه 500 هزار تومان بود و قرار بر این شد که این میزان به مبلغ 700 هزار تومان افزایش یابد.

وی در همین خصوص با اشاره به تاکیدات رئیس سازمان ورئیس صندوق دانشجویان و معاون وزیر در سازمان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی، صندوق رفاه به سمت افزایش میزان تسهیلات اعطایی حرکت می‌کند.

عمادی تصریح کرد: صندوق توسعه تعاون در شیوه جدید ارائه تسهیلات سفته را حذف و تنفس را از یک سال به دو سال افزایش داده و در خصوص ضامن با ارائه دو ضامن که یکی از آنها می تواند قرارادی باشد تسهیلات را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه شاید این شیوه ارائه تسهیلات مورد خوشایند برخی افراد نباشد، بیان کرد: برخی نظر بر این دارند که باید شیوه ارائه تسهیلات تغییر کند.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان در پاسخ با اظهارات دانشجویان که ما نمی خواهیم در مقابل دانشگاه و رئیس دانشگاه ایستادگی کنیم بلکه خواهان این هستیم که صدای رسای ما را بشنوید و حامی ما باشید، گفت: حتما مطالبات شما را به رئیس دانشگاه اطلاع خواهم داد و با جدیت تمام پیگیر خواهم بود.

وی با اشاره به حضور دانشجویان معترض در روز قبل در دفتر معاونت دانشگاه و خواستار رسیدگی به مطالبات آنها اضافه کرد: این نامه در اختیار رئیس دانشگاه قرار گرفت و سپس ایشان نامه ای را به رده بالاتر ارجاع دادند که در صورت تمایل تعدادی از دانشجویان می توانند در دفتر حضور یابند و در جریان نامه ارجاع داده شده قرار گیرند.

عمادی با بیان اینکه آزادی بیان حق دانشجو است، اظهار کرد: از نوع نگاه منطقی و به دور از مسائل سیاسی دانشجویان به این موضوع رضایت دارم اما درخواست دارم در هر مکانی که حضور دارید همین نگاه منطقی و به دور از جریان سیاسی را دنبال کنید.

وی ضمن اطمینان خاطر به دانشجویان در خصوص پیگیری مطالبات آنها در زمینه میزان مالیات حق التدریس دانشجویان دکتری ادامه داد: اگردانشجویان در دانشگاه فعالیت علمی داشته باشد باید دانشگاه حق الزحمه آنها را پرداخت کند.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان اضافه کرد: با توجه به اینکه هر ترم 4.5 ماه محسوب می شود با احتساب 2 میلیون تومان برای هر ماه، در مجموع میزان دریافتی حق الزحمه دانشجو 9 میلیون تومان خواهد بود که برای این مقدار ریالی مالیات گرفته نخواهد شد.

وی شرط عدم دریافت مالیات در میزان حق الزحمه دانشجو را ضمیمه شدن کارت دانشجویی در پرونده عنوان کرد و یادآور شد: اگر میزان دریافتی دانشجو از سقف 9 میلیون تومان بالاتر رود به ازای هر میزان افزایش باید 10 درصد مالیات به آن تعلق گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات