خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند مطرح کرد

حضرت عباس(ع) آموزگار پیروی از ولایت و جانبازی در راه حقیقت

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه جانباز قهرمان کربلا، همه صفاتی را که یک پیرو واقعی معصوم باید داشته باشد، دارا بود، گفت: ایشان آموزگاری است که چگونگی پیروی از ولایت و جانبازی در راه حقیقت را به دیگران آموخته است.
کد خبر: ۸۸۵۴۵۸۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در جشن میلادامام حسین(ع)، حضرت ابالفضل(ع) و امام سجاد(ع) و همایش تقدیر از جانبازان ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه بیان داشت: پیشوایان معصوم، عالی‌ترین نمونه رهبری در جهان هستند و همه صفات پیشوایی در وجود مبارک آنها به کمال رسیده است.

وی افزود: همچنان که این بزرگواران در رهبری بی نظیر هستند، در میان پیروان آنها نیز کسانی یافت می شوند که در پیروی از پیشوایان معصوم(ع)، مرتبه ای عالی و بی نظیر دارند.

امام جمعه نهاوند ابراز داشت: معصومین(ع) پیروانی دارند که نمونه اعلا برای چگونه پیروی کردن از پیشوایان الهی هستند و در حقیقت، اینگونه افراد درس پیروی از معصوم را به طور عملی به دیگران می آموزند.

وی ادامه داد : حضرت عباس بن علی(ع)، برترین نمونه ای است که چگونگی پیروی از پیشوای معصوم را عملاً تعلیم می دهد؛ شخصیت آن بزرگوار به گونه ای است که همه صفاتی را که لازمه یک پیرو واقعی است، به نحو کامل بروز داده و تجسمی از همه فضائل است.

مغیثی افزود: وفاداری نسبت به پیشوای معصوم از مهمترین مصداق وفا به میثاق الهی است و حضرت عباس بن علی (ع) تا پای جان به میثاق خویش وفادار ماند به طوری که از آن پس در تاریخ تشیع به عنوان مظهر وفا شناخته شده و وفاداری از ابعاد شخصیتی حضرت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عنصری که انسان را وادار به دفاع از حق می کند، غیرت است، گفت: غیرت نیروی محرکه وجود انسان در برابر ستم، ظلم و تجاوز به نوامیس الهی است.

امام جمعه نهاوند اضافه کرد: آن کس که شعله غیرت وجودش را روشن کرده است، در برابر ناحق بی تفاوت نمی شنید و تا پای جان پیش می رود.

وی با بیان اینکه غیرت نشان عفت شخص است و به تعبیر امام علی(ع)، عفت مرد، به مقدار غیرت اوست، گفت: حضرت عباس(ع) این صفت والا را به حد کمال دارا بودند و غیرت به وجودش سرافراز است؛ گرچه کربلا تجلی‌گاه غیرت بود و غیورترین مردان تاریخ شکوه غیرت را در آن جا به نمایش گذاشتند ولی غیرت عباس بن علی(ع) در دفاع از حق برجستگی دیگری داشت.

مغیثی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) در دفاع از حریم ولایت آنچنان جانبازی نشان داد که تاریخ نمونه ای برای آن ندارد، افزود: شجاعت و رزم آوری عنصر دیگر شخصیت حضرت باب الحوائج است.

وی ادامه داد: هیبت و مهابت حضرت در کربلا چنان بود که افواج سپاه دشمن همچون رمه از برابرش می گریختند؛ اخلاص نیز در وجود عباس بن علی(ع) جامه کمال پوشید، آن بزرگوار همه توان خویش را در طبق اخلاص نهاد و در پیشگاه ولایت و امام بر حق خویش، نثار کرد.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه جانباز قهرمان کربلا، همه صفاتی را که یک پیرو واقعی معصوم باید داشته باشد، دارا بود، گفت: ایشان آموزگاری است که چگونگی پیروی از ولایت و جانبازی در راه حقیقت را به دیگران آموخته و همین امر سبب شده است که در روز قیامت همه شهدا بر مقام و منزلت آن بزرگ مرد تاریخ غبطه بخورند.

وی یادآورشد : در دوران انقلاب و جنگ هشت ساله ای که بر کشور ما تحمیل شد از بین جوانان این مرز وبوم کسانی علیه باطل به مبارزه پرداختند که از حضرت ابوالفضل العباس (ع) درس مردی ومردانگی گرفته بودند و برای دفاع از مملکت و خانواده و ناموس خود از جان خود گذشتند و عده ای نیز دراین راه به درجه جانبازی نائل آمدند.

مغیثی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای اسلام وانقلاب گفت: به پاس قدردانی از این بزرگ مردان و شیرزنان جانباز روز میلاد قمربنی هاشم ابوالعباس (ع) را روز جانباز نامگذاری کردند تا این روز، فرصت مناسبی باشد که نسل امروز ما علاوه بر الگوپذیری از رشادت ها و جانبازی‌های حضرت عباس(ع) در وقایع دفاع مقدّس و دلاوری ها و شجاعت های جانبازان عزیز و غیرتمند ایران اسلامی به مطالعه بپردازند و درس‌ها و پیام‌های زندگی ساز را از متن این تاریخ ماندگار استخراج کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات