خبرهای داغ:
سردار ابوحمزه در نشست با اصحاب رسانه:

کاندیداها مواضع خود را نسبت به جریان فتنه 88 روشن کنند/ حامیان فتنه جایگاهی در بین مردم ندارند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت:در تبیین شاخصه ها و ملاک های انتخاب اصلح گفت: کاندیداها باید مواضع خود را نسبت به جریان فتنه 88 روشن کنند.
کد خبر: ۸۸۵۲۲۹۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع انتخابات در تبیین ماموریت های سپاه و بسیج اظهار داشت : وظایف و ماموریت های سپاه و بسیج در سطح کشور بر 6 محور اصلی استوار است.

وی با اشاره به اظهارات آقای روحانی در مراسم روز ارتش که نیروهای مسلح فقط در حوزه خودشان فعالیت کنند بهتر است، گفت: علت این چنین نگاهی به بسیج و سپاه در این است که به اصل 150 و 151 قانون اساسی توجه نکرده اند که سپاه وظیفه حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن را بر عهده دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: اگر ما در عرصه های مختلف وارد می شویم و عمل می کنیم بر گرفته از اصل صریح قانون است و تکلیف وظیفه می کنیم.

وی با بیان اینکه با اطلاع و آگاهی از ماموریت اصلی سپاه می توان تحلیلی کامل و جامع از عملکرد سپاه و بسیج داشته باشیم به تبیین 6 محور اصلی ماموریت های سپاه پرداخت و بیان داشت: مقابله با تهدید سخت در عرصه نظامی، مقابله با تهدید نیمه سخت در عرصه امنیت، مقابله با تهدید نرم در عرصه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، تحقق بسیج ده‌ها میلیونی، عمق‌بخشی داخلی و عمق‌بخشی در خارج از ماموریت‌های اصلی سپاه است.

ابوحمزه با بیان اینکه عمق بخشی سپاه در خارج از مرزها از وظایف نیروی قدس سپاه است، گفت: به جزء این ماموریت پنج محور اصلی ماموریت سپاه در استان همدان اجرا می شود.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات توسط امام خامنه ای(مد ظله العالی) در 16 بند با بیان اینکه ورود نیروهای مسلح، دستگاه های و نهاد های اجرایی، سازمان ها و شرکت های دولتی و عمومی در راستای طرفداری یا عدم طرفداری از کاندیدای انتخابات و جریان های سیاسی ممنوع است، ابراز داشت: هر کسی در هر جایگاهی چنانچه سیاست های کلی را رعایت نکند نقض قانون است و بر طبق قانون باید با آن برخورد شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از تشکیل ستاد پیگیری تخلفات و جرایم انتخاباتی در همدان با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان خبر داد و بیان داشت: فرمانده سپاه، فرمانده انتظامی، مدیرکل اطلاعات و دادگستری و معاونت پیشگیری از جرائم دادگستری استان از اعضای این ستاد هستند که جرائم و تخلفات انتخاباتی را رصد و مورد پیگیری قرار می دهند و طبق قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

* رقابت‌ها بعد از انتخابات باید به رفاقت تبدیل شود

وی ضمن توصیه به مجموعه و دستگاه های استان مبنی بر عدم دخالت در انتخاب مردم در جریان انتخابات تاکید کرد: در راستای احترام به مردم و حفظ جایگاه و شخصیت آنها به هیچ عنوان وارد مسائل غیر قانونی نشده و اجازه دهیم مردم همدان که مردمی مومن، انقلابی، بصیر، آگاه، شجاع و ایثارگر هستند خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند.

ابوحمزه با بیان اینکه رقابت‌ها بعد از انتخابات باید به رفاقت تبدیل شود، تصریح کرد: ما مسلمان هستیم و به ارزش‌ها اعتقاد داریم و این انتخابات یک آزمون و امتحان است که مردم با هدایت های امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) حضور پیدا کنند و با تأسی از افکار و اندیشه‌های ایشان وظیفه خود را به بهترین نحو انجام خواهند داد.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین معیارها و شاخص‌های اصلی انتخاب کاندیدای اصلح پرداخت و ابراز داشت: هر کسی که می خواهد رأی دهد باید به معیارها و ملاک ها که برگرفته از دیدگاه مقام معظم رهبری است توجه کند.

ابوحمزه با بیان اینکه 6 شخص تایید شده برای کاندیدای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان صالح هستند ولی اصلح نیستند، افزود: وظیفه مردم این است که از بین افراد صالح، فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی در خصوص انتخاب فرد اصلح عنوان کرد: باید بر اساس معیارها و شاخص‌های عملکرد، سوابق و برنامه هایی که کاندیداها ارائه می کنند مورد بررسی قرار گیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در انتخاب فرد اصلح معیار و ملاک مهم است، اضافه کرد: در انتخاب فرد اصلح باید دقت کرد که فرد مومن، انقلابی و ولایتمدار بوده و به امر و فرمایش مقام ولایت باور واعتقاد داشته و به آن عمل کند.

وی داشتن روحیه استکبارستیزی، نداشتن تعارف و رودربایستی با آنها را از دیگر ویژگی‌های فرد اصلح دانست و یادآور شد: نباید طوری حرف بزند که آمریکایی‌ها خوششان بیاد و سوت و کف برایش بزنند چراکه این ها به درد مسئولیت نمی خورند.

* اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی کشور

سردار ابوحمزه در خصوص دیگر ویژگی‌های فرد اصلح افزود : باید ساده زیست و به دور از اشرافی گری، شجاع و دین باور باشد و نگاهش به خارج نباشد و برای حل مشکلات کشور نگاهش به داخل باشد.

وی اقتصاد مقاومتی را به عنوان اولویت اصلی کشور معرفی و بیان کرد: باید به کسی رأی داد که به اقتصاد مقاومتی پایبند باشد و به این بیاندشید امسال که سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» است توان مدیریت، هدایت و قرار گرفتن زیر بار این مسئولیت را دارد یا خیر!

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در تبیین شاخصه ها و ملاک های انتخاب اصلح گفت: کاندیداها باید مواضع خود را نسبت به جریان فتنه 88 روشن کنند.

وی افزود: اشخاص و مسئولین استان همدان به دیدار و دست بوسی سران فتنه می‌روند و به این عمل خود افتخار می کنند، این چه افتخاری است ؟ بدانند که این افتخار نیست و نهایت حقارت و ذلت است.

سردار ابوحمزه توجیه شدن مردم نسبت به معیارها و ملاک های انتخاب اصلح را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد : رای دهندگان باید بر اساس شاخص ها و معیارها از بین 6 فرد صالح یکی را به عنوان اصلح انتخاب کنند که این یک وظیفه است.

وی در خصوص انتخاب شاخص ها و معیارها توجه به باید و نبایدهای اسلام، انقلاب و دین خدا را ضروری عنوان کرد و افزود: یک کاندیدای اصلح باید بتواند از نقاط قوت دولت های قبلی کمک بگیرد و نقاط ضعف آنها را برطرف کند.

* رفتار برخی مسئولین و اشخاص در خصوص اطاعات از ولایت دوگانه است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر اینکه در بحث انتخاب کاندیدای اصلح انقلابی فکر کردن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن از مهم‌ترین شاخصه‌ها است، گفت: در بین کاندیداها هر کدام که در این شاخص ها پررنگ بود و نمره بالاتر گرفت آن اصلح است.

وی بر لزوم ایجاد امنیت پایدار، باثبات و همه جانبه در جریان انتخابات تاکید کرد و بیان داشت: این وظیفه اصلی همه افراد جامعه است چراکه باید در آرامش خاطر به وظیفه خود عمل کنیم.

سردار ابوحمزه با اشاره به دعوت برخی از افراد از سران فتنه برای سخنرانی‌ها در استان و اظهارات سخنران‌ها که در جریان انتخابات سال 88 تقلب شد و انتخابات از سلامت برخوردار نبود، گفت : بدانید این حرف‌های پوچ خریدار ندارد، بنابراین با این حرف‌ها آب به آسیب دشمن نریزید که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه حامیان فتنه به هیچ عنوان در بین مردم جایگاهی ندارند، اظهار کرد: دعوت از سخنران حق هر تشکل و مجوعه ای است اما هر کسی بخواهد به هر شکلی حامیان و سران فتنه را برای سخنرانی‌ها در استان همدان دعوت کند دست از کارش بردارد و بدانند که با این حرکت جز اینکه خودشان را زیر سوال می برند نتیجه دیگری ندارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: حامیان و سران فتنه و دعوت کنندگان آنها به استان بدانند که دست رد خواهد خورد چراکه مردم همدان مردمی فهیم، بصیر و آگاه هستند.

وی با بیان اینکه در رفتار برخی مسئولین و اشخاص در خصوص اطاعات از ولایت دوگانگی وجود دارد، تصریح کرد : برخی از مسئولین دم از اطاعت از ولایت می زنند ولی در عین حال به حمایت از سران و حامیان فتنه می پردازند و به دیدار آنها می روند، این افراد مردانه بایستند و بگویند که سران فتنه را قبول داریم و چهار چوب و مواضع خود را مشخص کنند چراکه مردم آگاه هستند و این موارد از دید آنها قابل پوشش نیست.

* تببین فرمایشات مقام معظم رهبری از وظایف اصلی سپاه

سردار ابوحمزه تاکید کرد : در بحث سخنران ها افرادی که سران فتنه را قبول دارند و جزو فتنه گران بودند نباید به استان همدان وارد شوند و ایجاد مشکل کنند .

وی با عنوان اینکه در همه دوره ها انتخابات از صحت و سلامت کامل برخوردار بوده است، گفت: در این دوره نیز به همین نحو خواهد بود و امیدواریم این انتخابات زمینه عزت، اقتدار، وحدت و پیشرفت کشور را در عرصه های مختلف فراهم آورد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در واکنش به اظهارات برخی مسئولین استانی به ایشان مبنی بر اینکه « چه ضرورتی دارد شما وارد این صحنه ها می شوید؟ شما باید سکوت کنید» تاکید کرد : این افراد بدانند تببین فرمایشات مقام معظم رهبری از وظایف اصلی سپاه است.

وی با ابراز اینکه رسالت خود را به عنوان پاسدار انقلاب، فرمانده ارشد سپاه و بسیج در استان، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همواره انجام خواهد داد، گفت : با برگزاری جلسات در راستای بصیرت افزایی، تبیین فرمایشات نورانی مقام معظم رهبری، پاسخ به سوالات و شبه زدایی در بین همه قشرهای جامعه تاکید داریم و اگر بر خلاف ضوابط صحبتی بگوییم پاسخگوی آن هستیم و انتقاد سازنده را می پذیرم.

ابوحمزه افزود: امسال نهمین سالی است که امام خامنه ای(مد ظله العالی) شعارهای سال را به مسائل اقتصادی اختصاص داده اند چراکه حل تمام مشکلات کشور در گرو حل مسائل اقتصادی کشور است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی کشور در همه زمینه‌ها حل شود، الگو و نمونه به دیگر کشورهای مسلمان ارائه دهیم، از واردات غیر عمومی جلوگیری کرده و صادرات به نقطه مطلوب برسد، ابتکار، خلاقیت و نوآوری شکل گیرد و جریان شتاب تولید علم کشور حفظ شود باید اقتصاد در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

* استفاده از همه ظرفیت‌های بسیج و سپاه برای بصیرت افزایی در عرصه انتخابات

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به جایگاه خبرنگاران و بی حرمتی برخی مسئولین نسبت به آنها در استان همدان اظهار داشت: ما این را نمی پسندیم که هر مسئولی در هر جایگاهی نسبت به رسانه‌ها رعایت ادب و احترام را نداشته باشد.

وی در همین خصوص با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای(مد ظله العالی) که باید همه مسئولین در بخش های مختلف خود را نوکر مردم بدانند، ادامه داد: این تعبیر در نهج البلاغه هم وارد شده و مسئولین در هر سطحی باید به خدمتگزاری و نوکری مردم افتخار کنند و با تلاش خدمتی صادقانه و بی منت ارائه دهند.

سردار ابوحمزه در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر اینکه فرهنگ اکسیژن است که اگر نباشد همه از بین خواهیم رفت به فعالیت های فرهنگی سپاه استان اشاره و عنوان کرد: ما به شکل گسترده در زمینه فرهنگی فعالیت داریم که از جمله آن می توان به اعزام 32 هزار نفر به اردوهای راهیان نور در اواخر اسفند 95 و اوایل فروردین 96 در سطح استان اشاره کرد.

وی با تاکید بر افزایش سواد رسانه ای تصریح کرد : در سپاه استان به صورت جدی بحث فضای مجازی را دنبال می‌کنیم چرا که فضای مجازی علاوه بر فرصت تهدید نیز دارد که از جمله تهدیدهای مهم آن می توان به افزایش خشونت، تهییج شهوت و ایجاد ترس، اضطراب و استرس اشاره کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان برگزاری یادواره‌ها و معرفی شهید شاخص در سطح استان، نواحی و اقشار و کار بر روی خاطرات و زندگی نامه آنها را از دیگر فعالیت های فرهنگی سپاه معرفی و بیان کرد : حفظ آثار در سپاه و بسیج هنرمندان و بسیج علمی از دیگر فعالیت های فرهنگی سپاه استان است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه از همه ظرفیت های بسیج و سپاه در راستای بصیرت افزایی در عرصه انتخابات استفاده خواهیم کرد، یادآور شد : از این ظرفیت با استفاده از 500 هزار نیرو برای حضور حداکثری، بیان معیارها و ملاک های اصل، ایجاد امنیت همه جانبه، حفاظت از صندوق‌های اخذ رای و تبیین فرمایشات امام خامنه ای(مد ظله العالی) استفاده خواهیم کرد تا افراد اصلح انتخاب شند و مردم به وظیفه دینی، عقلی و شرعی به بهترین نحو عمل کنند .

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات