خبرهای داغ:
استاندار همدان عنوان کرد

هزینه‌کرد 5 میلیارد ریال در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در همدان

استاندار همدان با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم بود، گفت: از آغاز اجرای طرح تاکنون حدود 5 میلیارد ریال در استان همدان هزینه شده و 290 طرح نیز در حال اجرا است که در هفته آینده با حضور ریاست جمهوری تعداد 100 طرح به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۸۸۵۵۵۵۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محمدناصر نیکبخت به همراه مدیران مختلف استانی با حضور در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم در شهر ازندریان اظهار داشت: استاد مطهری کسی بود که شاگرد، همراه و امین امام(ره) در پیروزی انقلاب بود و با روشنگری‌های خود سهم ارزشمندی در انقلاب داشت.

وی با اشاره به حرکت‌های شهید مطهری و دکتر شریعتی در پیروزی انقلاب گفت: حقیقتاً انقلاب ما انقلاب فرهنگی و انفجار نور بود و همه مردم به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دعوت می شدند.

استاندار همدان با بیان اینکه افقی روشن در پیش چشمان ایران است، گفت: دولت ها دوست دارند خدمتگذاران خوبی برای مردم باشند و روزی که بر سر کار می آیند تبلیغات، شعار و هدفشان برای خدمت به مردم است ولی در بین راه بعضا برخی منحرف می شوند و انحراف خطرناک است و بعضی سعی می کنند در حد وسع و توان خود آنچه را که قول داده اند عملی کنند.

وی افزود: دولت یازدهم روزی که بر سر کار آمد، رشد اقتصادی مثبت 6 در دولت هشتم در طی هشت سال دولت نهم و دهم به منفی 6.8 رسیده بود در آن زمان تحریم‌ها به این صورت فشرده و شکننده نشده بود من در اکثر دولت‌ها کار کردم بدترین شرایط تاریخ ما آن 8 سال بود.

نیکبخت ادامه داد: دولت یازدهم هیچ گاه قصد عوام فریبی ندارد و وعده های نشدنی به مردم نمی دهد، برخی وعده افزایش سه برابری یارانه ها را به مردم می دهند، باید بدانند که طبق تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی، این امر نشدنی است و مجلس اجازه افزایش یارانه ها را نخواهد داد.

وی اظهار داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم بود از آغاز اجرای طرح تاکنون حدود 5 میلیارد ریال در استان همدان هزینه شده و 290 طرح نیز در حال اجرا است که در هفته آینده با حضور ریاست جمهوری تعداد 100 طرح به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار همدان گفت: در بحث سیاست خارجی نیز کشور ما به پشتوانه شهدا و اتحاد ملی، 6 ابرقدرت جهان که در حقیقت 36 کشوربا وجود اتحادیه اروپا در برابر قهرمانان دیپلماسی کشورمان قرار گرفتند و در نهایت برجام به نتیجه رسید و تحریم های سخت برداشته شدند.

وی اظهار کرد: با حمایت های دولت یازدهم و با به ثمر رسیدن برجام، هم اکنون ریل گذاری در همدان و چهار استان کشور صورت گرفته است و شاهد حضور سرمایه گذارانی از آلمان و انگلستان برای احداث نیروگاه های خورشیدی در این استان بوده ایم.

نیکبخت از افتتاح راه آهن همدان به تهران خبر داد و گفت: شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر در نیمه شعبان امسال راه اندازی مجدد خواهد شد، همچنین همزمان با سفر دکتر روحانی ده‌ها طرح عمرانی و اقتصادی در استان به بهره برداری می رسد و تمام طول مسیر راه آهن همدان تا 20 کیلومتری در استان مرکزی بعد از برجام انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با حمایت های دولت یازدهم، تعداد 824 واحد تولیدی در استان با حمایت‌های دولت تسهیلات دریافت کرده اند تا بتوانند بازسازی و احیا شوند که ذوب آهن آلیاژی ملایر با توجه به یک هزارو 800 میلیارد ریال بدهی به بانک های کشور نمونه بارز آن است .

استاندار همدان با اشاره به پیگیری ها و همکاری نمایندگان ملایر در مجلس و فرماندارویژه در راستای رفع مشکلات مردم گفت: با پیگیری‌های انجام شده در خواست‌ها و مطالبات مردم از جمله تکمیل کمربندی ازندریان، روکش آسفالت جاده اصلی شهر، جابجایی تیرهای برق، مرمت و بازسازی قنوات جز مهمترین درخواست ها و مطالبات مردم ازندریان بود که پیگیری آن صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: از هفته آینده اجرایی کردن آنها انجام خواهد شد و اعتبار آن از محل استانداری تامین می شود و قول مساعد برای تحقق این خواسته ها را می دهم و متاسفم که تاکنون این خواسته ها انجام نشده است.

نیکبخت گفت: برای مکانیزه کردن آبیاری باغات به هر میزان اعتبار که مورد نیاز کشاورزان باشد، به صورت رایگان در اختیار آنها قرار داده می شود.

وی با توجه به اجرای طرح های توسعه ای و اقتصادی در استان، پیوست زیست محیطی را برای اجرای این طرح ها یک ضرورت دانست و گفت: هر اندازه تسهیلات برای ایجاد واحدهای پایین دستی، ماشین آلات مدرن و فرآوری سیلیس مورد نیاز باشد، آمادگی این را داریم که این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات