خبرهای داغ:
کارشناس بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهرستان همدان تأکید کرد

ضرورت خودمراقبتی و حساس کردن مردم نسبت به بیماری‌های غیر واگیر

کارشناس بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به برگزاری نمایشگاه خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان‌ها گفت: هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی این است که حساسیت مردم را نسبت به بیماری های غیر واگیر بیشترکنیم.
کد خبر: ۸۸۵۷۹۸۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴

خداکرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برگزاری نمایشگاه خطرسنجی سکته‌های قلبی ومغزی و سرطان ها در همدان اظهار داشت: این نمایشگاه ازبه مدت چهار روز برگزار شد و در این مدت حدود ۷۰۰ نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی با اشاره به هدف از برپایی این نمایشگاه افزود: افزایش خودمراقبتی مردم و اینکه خود را به مراکز سلامت جامعه برای تشکیل پرونده بهداشتی خانوار معرفی کنند از جمله این اهداف بود.

کارشناس بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهرستان همدان ابراز داشت: هدف ما این است که با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی حساسیت مردم را نسبت به بیماری های غیر واگیر از قبیل دیابت، چربی خون بالا، سرطان های سینه، پروستات و... بیشترکنیم.

وی با اشاره به سکته های قلبی و مغزی و احتمال بروز سکته های قلبی و مغزی در ۱۰سال آینده برای افراد بالای ۴۰ سال عنوان کرد: با توجه به این امر برای افراد ۳۰ تا۴۰ سالی که دور شکم آنها ۹۰سانتیمتر به بالا است خطر سنجی انجام می‌دهیم.

خداکرمی گفت: در غرفه خطرسنجی برای افرادی که نمودار خطرسنجی برای آنها انجام شده کارت خودمراقبتی صادر می‌شود و فشارخون افراد بالای ۴۰سال اندازه گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۶غرفه به متقاضیان خدمت رسانی می‌کنند که از جمله آنهاغرفه خطرسنجی سکته های قلبی و مغزی، غرفه عدم مصرف دخانیات، مدارس وجوانان مخصوص ۱۸تا۲۹سال، آموزش وبهداشت و غرفه تغذیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات