خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری استان همدان خبر داد

تدوین 48 اثر دانشنامه در همدان

رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه شیوه‌های جدیدی در دانشنامه نویسی رقم زده شد، گفت:48 اثر دانشنامه درحال تدوین و آماده سازی برای چاپ است.
کد خبر: ۸۸۴۵۱۱۵
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمحمدباقر حسینی امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از 19 تا 25 فروردین ماه به عنوان هفته «هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است، اظهار داشت: این هفته همزمان با سالروز شهادت شهید «مرتضی آوینی» است که در سال 72 به مقام شهادت نائل شد.

وی با بیان اینکه شهید آوینی مسیر اصلی خود را شناخت و آن را طی کرد، افزود: شهید آوینی به کمال انسانی و اسلامی دست یافت و فرهیختگی و اخلاص از ویژگی‌های آثار این شهید بزرگوار است.

رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه اثر هنری موضوع دیگر از جاودانگی اثر است، گفت: دو بحث محتوایی و قالب از مهمترین اثرات هنری است که آثار شهید آوینی در حال حاضر نیز قابل تحسین همگانی است.

وی با اشاره به بحث موضوع مخاطب که اهمیت بالایی دارد چراکه اگر مخاطب نباشد اثر نامعلوم است، گفت: آثار شهید آوینی مخاطبان خاصی داشت به ویژه در حوزه دفاع مقدس که تاثیرات به سزایی را به دنبال دارد.

حسینی افزود: ما در بخش مخاطب در تلاش هستیم آثار حوزه هنری را ترویج دهیم و در دنیای مجازی حضور گسترده ای داشته باشیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته چهار کتاب از نویسندگان همدانی توسط مقام معظم رهبری تقریظ شد و این یک توفیقی برای استان است تا بتوانیم گام‌های بیشتری در این عرصه برداریم.

رئیس حوزه هنری استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های این هفته عنوان کرد: 23 برنامه شاخص و کلی طی این هفته در استان همدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به تخفیف 20 درصدی کتب، اکران فیلم «ماجرای نیمروز»، نمایش فیلم‌های منتخب در جشنواره، نشست صمیمانه با اهالی واحد هنرهای تصویری و نقد و بررسی آثار نقاشی اشاره کرد.

حسینی ابراز داشت: غبارروبی مزار شهدای هنرمند ملایر و سرکشی از خانواده‌های شهدا، شب ادبیات کودک و نوجوان در فرسفج، دیدار با نماینده ولی فقیه و رونمایی از تولیدات جدید حوزه هنری، ورک‌شاپ نقاشی با موضوع ولادت امام علی(ع) و روز پدر نیز از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب است.

وی اظهار داشت: معرفی «حمید حسام» به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی در سال 96 از دیگر برنامه‌های این حوزه است که برای هرچه بهتر شناساندن الگوهای هنری قدمی برداشته می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه شیوه‌های جدیدی در دانشنامه نویسی رقم زده شد، گفت:48 اثر دانشنامه درحال تدوین و آماده سازی برای چاپ است.

وی از برگزاری 300 جلسه هفته ای و ماهانه ای خبر داد و گفت: در حوزه خانه فیلم بلند و کوتاه، کانون شعر، شعر بلند و کوتاه، خانه عکاسان، خانه نقاشان، خانه تصویرسازی و... برگزاری شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: پیگیری و روند چاپ 15 کتاب تألیف شده انجام شده که تاکنون 7 جلد آن رونمایی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات