خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با تأکید بر مردمی شدن هنر گفت: هنر را باید از فضاهای بسته خارج کرد، باید در خدمت پاسخگویی به نیازهای مردم باشد.
کد خبر: ۸۸۴۵۷۹۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، غلامرضا منتظری در مراسم گرامیداشت هفته «هنر انقلاب اسلامی» که با حضور خانواده‌های معظم شهدا و هنرمندان استان همدان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه رجب، اظهار داشت: هنر نعمت خدادادی است که بر بام دل و اندیشه انسان نازل شده است تا در پرتو کشش هنر دیگران را به کوشش و برای گام نهادن بر پلکان سعادت فراخوانند.

وی با بیان اینکه هنر نردبان صعود است نه وسیله سقوط و تباهی، گفت: اگر آوینی، سید شهدای اهل قلم زیب و زیور نامش می‌شود برای این است که با هنر خدادادی خود در یک فراخوان عمومی همگان را به کمال فراخواند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور عنوان کرد: در عصری زندگی می کنیم که هنر به عنوان یک زبان بین المللی می‌تواند برای تمام اعصار و نسل ها پیام داشته باشد.

وی تأکید کرد: بسیج نهال پاکی بود که باغبان صمیمی و خدا آشنا در مزرعه وجود این ملت نشانید و امروز آن نهال آغازین به درختی تناور مبدل شده است که نه ایران بلکه تمام دوستداران عدالت و عزت و سربلندی از نعمت میوه و سایه‌سار این درخت تناور سود می برند.

منتظری در ادامه اضافه کرد: بی شک بسیج هنرمندان را می توان یکی از شاخه های زیبای این درخت باشکوه قلمداد کرد که در سالروز شهادت شهید آوینی نام و یادش قرین گشته است.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج هنرمندان چند محور را به عنوان محور اساسی و اصلی خویش در سال 96 در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه نخستین محور، مسجد محوری است، گفت: ما بر این باوریم که مسجد مهمترین پایگاه رشد و نمو و بالندگی و کمال انسان است، انقلاب از مسجد برخاست و با مسجد به اوج می رسد.

* ولایتمداری نباید لقلقه زبان باشد

وی ادامه داد: براساس شیوه نامه جدید هر کانونی موظف است یک مسجد را به عنوان پایگاه هنری و ادبی خویش برگزیند و در طول هفته برای نمازگزاران خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه دهد.

منتظری در خصوص محور دوم گفت: مردمی شدن هنر دومین محور است؛ هنر را باید از فضاهای بسته خارج کرد، باید در خدمت پاسخگویی به نیازهای مردم باشد.

وی در ادامه افزود: در سال 96 مقرر شده است که اولین اثر هنری که تولید می شود در مسجد به اجرا درآید تا مسجدی‌ها ببینند، در نماز جمعه پیدا کنند و در مزار شهدا هنر را ببینیم و در فضاهای فرهنگی، هنری و ادبی پا به پای مردم حضور یابند چراکه هنر، غایتی جز پاسخگویی به نیازهای اساسی مردم با ظرف زیبایش ندارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه محور سوم اهتمام ویژه به شعار سال است، گفت: وقتی سخن از ولایتمداری به میان می‌آید نباید لقلقه زبان باشد.

وی عنوان کرد: هنرمندان، اهل قلم، نویسندگان، متفکران و روشنفکران رسالتی سنگین به ویژه در فرهنگسازی تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری برعهده دارند.

منتطری در پایان سخنانش ابراز داشت: در سال 96 بدون تردید یکی از برنامه های ملی را به این استان اختصاص خواهیم داد چراکه این استان قابلیت های فراوانی دارد و می توانیم با کمک شما فرهیختگان اسباب درخشش را بیش از پیش فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات