خبرهای داغ:
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

امروز قدرت‌های بزرگ در برابر جمهوری اسلامی ایران زانو زده‌اند

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ امروز در برابر جمهوری اسلامی ایران زانو زده اند، گفت: این اقتدار به دلیل سلاح و توپ و تانک نیست بلکه حاصل اراده‌های معنوی ما و اراده های شهدا و اقتدار و معنویت امام و رهبر است.
کد خبر: ۸۸۴۳۳۳۶
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار عبداله عراقی عصر امروز در مراسم هفتمین روز شهادت حسین معز غلامی ، دوازدهمین شهید مدافع حرم استان همدان که در مسجد مهدیه برگزار شد اظهار داشت : شهدا جان خود را در طبق اخلاص می گذارند و خالصانه و صادقانه وارد صحنه های نبرد که با صحنه‌های نبرد بدر، حنین و واقعه کربلا پیوستگی دارد، می شوند.

وی با اشاره به حضور خود در جبهه‌های نبرد هشت سال دفاع مقدس و جبهه‌های مقاومت در سال‌های 94 و 95 افزود: قبل از آغاز نبرد در جبهه‌های حق علیه باطل تفکر بر این بود که روحیه شهادت طلبی ، صحنه های ایثار و رشادت، فداکاری و از خود گذشتگی جوانان مختص دوران دفاع مقدس بوده و تکرارپذیر نیست اما در جبهه های مقاومت جوانان بسیجی، پاسدار و ارتشی حضور یافتند و صحنه شلمچه را تکرار کردند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ترس و وحشت در این برهه معنا و جایگاهی ندارد، ابراز داشت: داعشی ها و النصرها که بخشی از آنها به عنوان اعتقادی وارد جبهه می شود هرجا دورشان زدیم احساس کردند عقبه آنها خالی می شود و فرار کردند.

* جنگ کنونی در جبهه‌های مقاومت جنگ «تهدیدات نوظهور» است

سردار عراقی با بیان اینکه جنگ کنونی در جبهه های مقاومت به عنوان «تهدیدات نوظهور» مطرح است، افزود: این جنگ نوعی جنگ ناشناخته است.

وی با بیان اینکه جنگ ها به صورت جنگ هم‌طراز و ناهم‌طراز ایجاد می شود، تاکید داشت: در جنگ ایران و عراق از نظر عده به هم نزدیک بودیم و با وجودی که دیگر کشورها عراق را پشتیبانی می کرد ولی ما از نظر نیرو، توان معنویت، شهادت طلبی، ولایت و رهبری برتری‌هایی داشتیم و شیوه های جنگ طراز و به هم نزدیک بود .

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تهدیدات کشورهای فرامنطقه‌ای از 10 سال پیش با شیوه های جنگی ابداع شده به عنوان جنگ ناهم‌طراز مطرح شد، عنوان کرد : در این جنگ دو طرف جنگ از نظر عده و روش های جنگ با هم متفاوت هستند.

وی با اشاره به اینکه نیروی زمینی در سپاه و ارتش به سمت روش ها و تاکتیک های جنگ ناهمطراز حرکت کرده است، گفت: با این اقدام چنانچه دشمن بخواهد با حجم بالا، توان بمباران، توان موشکی و اشراف اطلاعاتی حمله کند می توانیم با آن مقابله کنیم و برای آن راهکار داشته باشیم.

* جنگ ما جنگ اعتقادی است

سردار عراقی شیوه جدید جنگ، بنابر نظر کارشناسان را به عنوان «تهدیدات نوظهور» معرفی کرد و ابراز داشت: قدرت های بزرگ در مقابل این نوع جنگ زانو زده اند چراکه دشمن در این جنگ به هیچ عنوان حاضر نیست در زمین طرف مقابل درگیر شود.

وی با اشاره به حضور دشمنان در کشورهای عراق، سوریه، یمن و افغانستان گفت: آنها برای پیشبرد اهداف خود با استفاده از شیوه های اشراف اطلاعاتی و هواپیمای بدون سرنشین و سلاح های هوشمند وارد عمل می شوند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: این در حالی است که فرزندان ایران اسلامی این افتخار را دارند که وارد زمین می شوند و با النصره، داعش و دشمنان اسلام در جبهه های مقاومت می جنگند.

وی با بیان اینکه در جبهه های مقاومت در ابتدا تصور بر این بود رزمندگانی که از کشورهای مختلف برای دفاع از حرم آمده بودند توانمند و اسطوره هستند، گفت: وقتی جنگ واقعی شروع شد ما شاهد یک جنگ مانیتوری بودیم که فرمانده گردان در اتاقی با استفاده از مانیتور صحنه نبرد را کنترل می کرد در صورتی که در صحنه نبرد ما فرمانده گردان، فرمانده تیم، فرمانده لشکر و فرمانده قرارگاه در صحنه نبرد حاضر می شوند.

سردار عراقی با تاکید بر اینکه رزمندگان جبهه های مقاومت به صورت داوطلبانه و با التماس فراوان به جبهه ها اعزام می شوند، افزود : امروز که همه افراد به دنبال آرامش، ثبات در زندگی، شغل، درآمد، آسایش و مقام هستند رزمندگان جبهه های مقاومت از بازنشسته و پاسدار مشغول به کار و بسیجی از تمام تعلقات دنیایی و مادی خود می گذرند و وارد صحنه نبرد می شوند.

وی علت حضور داوطلبانه و میلیونی افراد در جبهه های مقاومت را به دلیل اعتقادی بودن جنگ دانست و عنوان کرد: جنگ ما جنگ اعتقادی است و چون اعتقادی می جنگیم این جنگ به جنگ بدر، حنین و کربلای امام حسین(ع) وصل است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: خون رزمندگان مدافعان حرم به خون رزمندگان جنگ بدر، حنین و واقعه کربلا متصل است.

* حضور در مجالس شهدا مبنی بر قبول درستی مسیر و پذیرفتن راه شهداست

وی با بیان اینکه برکات جنگ های حنین، بدرو واقعه کربلا برای ما مانده است، ابراز داشت: از اول بشریت کاروانی با تمام خوبان عالم در حرکت است که نسل به نسل چرخیده تا صدر اسلام، کربلای امام حسین(ع)، 8 سال دفاع مقدس و در زمان کنونی هم به صورت مدافعان حرم است.

عراقی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم با بیان اینکه شهدا بر روی عهد و پیمانی که با خدا بسته اند می‌ایستند و تغییری جزء شهادت در عهد و پیمان آنها حاصل نمی شود و وفاداری می‌کنند، افزود : این شهدا جزء شهدای بدر و حنین هستند و آنها که می مانند جزء منتظران هستند.

وی حضور مردم در مجالس شهدا را مبنی بر قبول درستی مسیر و پذیرفتن راه شهدا دانست و عنوان کرد: مردم به احترام شهدا و برای اعلام وفاداری در این مجالس حضور می یابند و خود را جزو منتظران می دانند و تحت تاثیر معنویت و نوری که در مجلس شهید وجود دارد قرار می گیرند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود در تبیین ویژگی های شخصیتی شهید «حسین معز غلامی» بیان داشت: این شهید والامقام از مداحان اهل بیت(ع)، قاری و حافظ بخشی از قرآن، وفادار به انقلاب، نظام، اسلام و اهل بیت (ع) و از پاسداران بود که به صورت داوطلبانه و با پافشاری فراوان پای در صحنه نبرد گذاشت.

وی با قرائت بخشی از وصیت نامه شهید با بیان اینکه بدون حاکم بودن معنویت و نورانیت در نوشتن وصیت نامه نمی توان متنی نوشت، افزود: با مشاهده برخی وصیت نامه شهدا که فقط 5 سال سواد داشتند آنچنان مطالب ارزشی و معنوی و جملات زیبا می بینیم که تحصیل کرده های امروز در وضعیت عادی توان نوشتن آن را ندارند.

وی اضافه کرد: در وصیت نامه شهید حسین معز غلامی نیز می بینیم که ایشان با اعتقاد کامل و داوطلبانه به جنگ شتافته و پیشاپیش خود و خانواده را آماده شهادت کرده بود.

* حرکت در مسیر شهدا شرط ماندگاری اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

عراقی با بیان اینکه دشمن به دنبال یکسان کردن مقدسات با خاک است، افزود: اگر نقش جمهوری اسلامی و هدایت های رهبری انقلاب امام خامنه ای(مد ظله العالی) و نقش رزمندگان و شهدا نبود عتبات عالیات را صاف کرده بودند آنچنان که قبور بقیع را مظلومانه با خاک یکسان کردند.

وی مردان و زنان ایران را جزو مدافعان حرم معرفی کرد و بیان داشت : ما شاهد این هستیم که مردان و زنان ایرانی چگونه با کمک های مادی و معنوی برای عمران و آبادانی حرم اهل بیت(ع) در تلاش هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیام حضور مدافعان حرم در جبهه های مقاومت ابراز داشت: مدافعان حرم مردانه ایستادند و این پیام را شعار می دهند که اگر در زمان امام حسین (ع) نبودند تا امامشان را یاری دهند امروز نائب امان زمانشان ، امام خامنه ای(مد ظله العالی) را تنها نمی گذارند و اگر ایشان لب تر کند میلیونی در جبهه های مقاومت حضور می یابند چراکه فرمانش حجت شرعی است.

وی با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ امروز در برابر جمهوری اسلامی زانو زده اند، یادآور شد: این اقتدار به دلیل سلاح و توپ و تانک نیست بلکه حاصل اراده های معنوی ما و اراده های شهدا و اقتدار و معنویت امام و رهبر است.

سردار عراقی شرط ماندگاری اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را حرکت در مسیر شهدا عنوان و خاطرنشان کرد: این اقتدار تا زمانی برای ما ماندگار است که راه و مسیر شهدا را بر اساس مسیری که شهدا طی کرده اند طی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات