خبرهای داغ:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توسعه فرهنگی بدون زیرساخت فرهنگی به مقصد و مقصود نخواهد رسید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه فرهنگی بدون زیرساخت فرهنگی به مقصد و مقصود نخواهد رسید، توسعه فرهنگی قبل از هر چیزی به ظرفیت های زیرساختی و فرهنگی نیاز دارد.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۲۳
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر سیدرضا صالحی‌امیری عصر امروز در آئین افتتاح مرکز همایش های بین‌المللی و قرآنی همدان، اظهار داشت: به مردم همدان و ایران بخاطر مدیران لایق در این استان تبریک می گویم.

وی گفت: توسعه فرهنگی بدون زیرساخت فرهنگی به مقصد و مقصود نخواهد رسید، توسعه فرهنگی قبل از هر چیزی به ظرفیت های زیرساختی و فرهنگی نیاز دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: در حوزه توسعه فرهنگی، زیرساخت های فرهنگی یکی از عوامل اصلی برای رسیدن به آن قله های هدف است.

وی با بیان اینکه این کانون می تواند علاوه بر پاسخگویی به همه نیازهای استان برای غرب استان یک قطب فرهنگی باشد، تأکید کرد: همچنین این مرکز می‌تواند در سطح ملی به عنوان یکی از مراکز اصلی برای برگزاری همایش ها، جشنواره های دینی ـ قرآنی، هنری، علمی باشد.

صالحی‌امیری در ادامه افزود: همدان با داشتن این همه ظرفیت فرهنگی و تمدنی، لایق چنین فضاهای زیبا و کارآمدی است و از این منظر جا دارد از همه کسانی که در ساخت این مجموعه دخیل بودند تشکر کنیم.

وی تصریح کرد: نکته ای که در این استان قابل ستایش بوده و در دولت نیز مطرح خواهیم کرد آن همدلی و یکدلی است که در این استان حاکم است، وجود نماینده ولی فقیه حجت الاسلام محمدی محوری برای وحدت این استان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید بدانیم که ما هیچ شأنی جز خدمت به مردم نداریم این کار می تواند برای سایر استان ها الگو باشد.

وی در ادامه بیان کرد: این مجموعه یک فضای کلیدی است که در مرکز یک پایتخت فرهنگی و تمدنی شکل گرفته و از این منظر استان همدان به عنوان قطب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیازمند چنین فضاهایی است که بتواند ظرفیت های خود را به ملت نشان دهد.

صالحی امیری در پایان ابراز داشت: افتتاح این مجموعه در این ایام که متعلق به حضرت فاطمه زهرا(س) بوده زیبا است و به طور قطع روح با معرفت و معنویت آن حضرت در این مجموعه دمیده خواهد شد و همه ما از انوار قدسی ایشان بهره‌مند خواهیم شد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات