خبرهای داغ:
رئیس خانه مطبوعات استان همدان:

مشکلات خانه مطبوعات از نگاه سلیقه‌ای دولت‌ها به آن است

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با گله‌مندی از نگاه سلیقه ای دولتمردان به خانه مطبوعات گفت: مشکلات خانه مطبوعات نگاه سلیقه ای دولت ها به این خانه ها بوده که متاسفانه سبب رکود در برخی سال‌ها شده است.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۴۲
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان ، محمدرضا عارف در گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه درحوزه مطبوعات 500 عضو فعالیت دارد، اظهار کرد : 38 نشریه محلی، 28 پایگاه خبری،33 سرپرستی روزنامه و 17 نمایندگی خبرگزاری های فعال کشور تحت پوشش خانه مطبوعات استان هستند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت چاپ و انتشار بزرگ در استان افزود : این ظرفیت که در غرب کشور منحصر به فرد است حاصل تلاش اصحاب رسانه استان است.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به فعالیت های خانه مطبوعات استان عنوان کرد : خانه مطبوعات استان به عنوان تنها تشکل صنفی مطبوعات و خبرگزاری های در استان طی سال های توانسته گام های مثبتی بردارد که از جمله آن می توان به اجرای طرح ساماندهی خبرنگاران ، اعطای وام قرض الحسنه به میزان 950 میلیون تومان به دفاتر و خبرنگاران، برگزاری مراسم روز خبرنگار در هفته خبرنگار با اجرای 30 عنوان برنامه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ سرد امکانات و ابزارهای لازم در اختیاز سربازان بود، تصریح کرد: این انتظار وجود دارد که در زمان حال که با جنگ نرم روبرو هستیم از سربازان این عرصه جنگ نرم حمایت شود تا بتوانیم تاثیر بسزایی در پاسخگویی به هجمه های وسیع دشمنان نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم.

عارف با اشاره به عدم برگزاری جشنواره مطبوعات غرب، نبود بودجه و عدم تامین منابع مالی را از دلایل این امر دانست و ابراز داشت : امید است نسیمی از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد برای اجرای این جشنواره بورزد تا در سال آینده این جشنواره برگزار شود.

وی در تشریح مشکلات اصحاب رسانه به موضوع بیمه خبرنگاران اشاره کرد و بیان داشت : مشکلاتی که اخیرا در این مهم ایجاد شده این است که از سال 89 به بعد چنانچه خبرنگاری حتی در حد یک ماه در جای دیگر بیمه داشته دیگر در این حوزه بیمه نمی شود که امید است این مشکلات برطرف شود.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان طرح استراتژیک وزارت خانه را از بهترین طرح های اجرایی در حوزه مطبوعات دانست و یادآور شد: ادبیات و نقش رسانه، نقش منتقدی است که می‌تواند داشته باشد ولی این موضوع به درستی عمل نشده و شاهد این هستیم که وزارت ارشاد منابع را برای تهران تامین و پرداخت می کند و سایر استان ها از آن محروم مانده اند و به درستی انجام نشده است.

وی با گله‌مندی از نگاه سلیقه ای دولتمردان به خانه مطبوعات تاکید کرد: مشکلات خانه مطبوعات نگاه سلیقه ای دولت ها به این خانه ها بوده که متاسفانه سبب رکود در برخی سال‌ها شده است.

وی حذف سایت سمان را از دیگر مشکلات خبرنگاران یاد کرد و ابراز داشت : این به دلیل سیاست های سلیقه ای دولتمردان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات