خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

استان همدان در عرصه فکرآفرینی و فرهنگ‌سازی پیشرو است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه استان همدان در عرصه فکرآفرینی و فرهنگ سازی همواره پیشرو بوده است، گفت : صدها نام و اثر و ایده فرهنگی در استان تولید شده که آخرین نمونه آن تقریظ های مقام معظم رهبری بر برگزیدگان کتاب دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۱۸
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فاضل عبادی در گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به وجود یک‌هزار و 750 اثر تاریخی در استان اظهار داشت : این آمار نشان از ظرفیت بالای فرهنگی و تمدنی استان همدان است.

وی با بیان اینکه استان همدان در عرصه فکرآفرینی و فرهنگ سازی همواره پیشرو بوده است، افزود : صدها نام و اثر و ایده فرهنگی در استان تولید شده که آخرین نمونه آن تقریظ های مقام معظم رهبری بر برگزیدگان کتاب دفاع مقدس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان رسالت سازمان را عقلانیت، اعتدال و گام نهادن در مسیر اخلاق و گسترش فعالیت های قرآنی و هنری عنوان کرد و ابراز داشت: در این راستا تلاش هنرمندان، پشتیبانی مسئولین و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی در استان افزایش یافته بود که جای قدردانی دارد.

وی در تبیین فعالیت ها و برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به برگزاری برنامه ها علمی ، فرهنگی و هنری مرتبط با کودکان و نوجوانان اشاره کرد و بیان داشت : برگزاری جشنواره‌های بین الملی فیلم و تئاتر کودک و نوجوان از دیگر برنامه ها ، فعالیت های فرهنگی ، ادبی و برگزاری جشنواره های قرانی از دیگر برنامه ها است.

عبادی با بیان اینکه سال 96 سال باباطاهر نامگذاری خواهد شد، تاکید کرد : نامگذاری سالانه فرهنگی از سوی استاندار انجام شد.

وی با اشاره به افزایش مجوزهای صادر شده در حوزه مطبوعات تصریح کرد : در این حوزه در طی سال های گذشته از نظر کمیت و کیفیت شاهد رشد چشم گیری بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در استان یک هزار و 26 مرکز دارای مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، عنوان کرد : این مراکز در حوزه های مختلف در حال فعالیت هستند.

وی استان همدان را جزء 6 استان برتر کشور در حوزه کتب و کتابخوانی معرفی کرد، یادآور شد: در حوزه فعالیت های دینی 570 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعالیت دارند.

عبادی با بیان اینکه بحث عدالت فرهنگی در استان به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد : برنامه های استانی و شهرستانی به صورت عادلانه تقسیم می شود و برنامه های ملی و بین المللی در مراکز استان انجام می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار