خبرهای داغ:
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند خبر داد

ثبت 2642 واقعه ولادت طی سال جاری در نهاوند

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند گفت: در 10 ماهه سال جاری 2 هزار و 642 واقعه ولادت در شهرستان نهاوند به وقوع پیوست.
کد خبر: ۸۸۲۵۸۳۷
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
روح اله مهدوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: داشتن آمار وقایع حیاتی در برنامه‌ریزی‌ها بسیار موثر است و ثبت وقایع چهارگانه که توسط ثبت احوال صورت می گیرد، بسیار مؤثرتر از سرشماری است که توسط مرکز آمار انجام می شود.

وی گفت: در ده ماهه سال جاری 2 هزار و 642 واقعه ولادت در شهرستان به وقوع پیوست که 52.8 درصد آن را پسران و 47.2 درصد آن را دختران تشکیل می دهند که نسبت به مشابه سال گذشته 8.9 درصد کاهش ولادت داشته ایم .

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند افزود: بر اساس موالید صورت گرفته که به طور متوسط در هر شبانه روز 9 نوزاد متولد می شود ترکیب جنسیت شهرستان به ازای هر 112 پسر 100 نوزاد دختر متولد می شود .

وی تصریح کرد : طی این مدت 856 واقعه فوت در سطح شهرستان داشته ایم که این نسبت در مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است و نسبت جنسیتی آن 513 فوت مرد در برابر 343 فوت زن بوده است.

مهدوی گفت : بیشترین آمار فوت در شهرستان نهاوند مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی است که تعداد 368 مورد گزارش شده است که یعنی 43 دهم کل فوت بوده که در هر شبانه روز 3 نفر فوتی داشته است .

وی به وقایع طلاق و ازدواج اشاره کرد و افزود: همچنین یک هزار و 684 مورد ازدواج در سطح شهرستان به ثبت رسیده که در هر شبانه روز 6 ازدواج به ثبت رسیده که این نسبت نیز به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند از کاهش میزان طلاق در سطح شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس آمار ده ماهه سال جاری 320 واقعه طلاق در دفترخانه های نهاوند به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته12.8 درصد کاهش داشته ایم بدین معنی که در برابر هر پنج ازدواج یک طلاق وجود داشته است .

وی در خصوص صدور کارت هوشمند ملی گفت : در 10 ماهه سال جاری حدود 49 هزار درخواست صدورکارت هوشمند ملی داشتیم که تا کنون 32 هزار نفر کارت های خود را دریافت نموده اند که البته کارت های ملی قدیمی بعد از یک سال نیز ابطال گردیده وبه جای آنها از کارت های هوشمند ملی استفاده خواهد شد .

مهدوی در پایان گفت : از دهیاران وبهورزان که در روستا مسئول ثبت این وقایع حیاتی هستند تقاضا می کنم که وقایع را به اداره ثبت احوال گزارش بدهند تا آمار دقیق تری در این اداره داشته باشیم والبته این موارد نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش داشته وتنها 21 مورد از سمت دهیاران و 18 مورد از سمت بهورزان، واقعه وفات از طرف دهیاران وبهورزان گزارش داده نشده است که امیدواریم در جلسات بعد این آمار به صفر رسیده باشند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات