خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز:

هدف انجمن یاوران وقف، استفاده از ظرفیت‌های جامعه در امور خیر است‎

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز گفت: انجمن یاوران وقف توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بر اساس چندین هدف تشکیل یافته که استفاده از ظرفیت‌های جامعه و آحاد مردم در امور خیریه از جمله‌ این اهداف است.
کد خبر: ۸۸۰۹۳۱۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی،حجت‌الاسلام رضا جعفری در این خصوص اظهار کرد: استفاده از همکاری و کمک مردم، هم‌افزایی با ادارات و سازمان‌ها، تعامل با موسسات خیریه و افراد خیر و... از جمله اهداف ما از تشکیل انجمن یاوران وقف بوده است که در حوزه‌های بسیاری فعال بوده و با هم‌افزایی فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

وی اظهار کرد: استفاده درست از منابع موقوفات جهت اجرای امینانهی نیات واقفان خیراندیش نیز از دیگر اهداف ما در این راستا است تا قدرت و ظرفیت های بخش‌ها با یکدیگر تجمیع شود تا در جهت کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت، دانشجویان نیازمند، خانواده‌های مسمند، بیماران خاص، بحث‌های تولید و اشتغال، ازدواج جوانان و... اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام جعفری یادآوری کرد: انمجن یاوران وقف از دو ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون نیز فعالیت‌های بسیاری را انجام داده و اکنون نیز در حال هم‌اندیشی برای اجرایی کردن یک‌سری از برنامه‌ها است.

وی با تاکید به اینکه، انجمن یاوران وقف متشکل از یک سری کمیته‌هاست، بیان داشت: در کمیته‌علمی-آموزشی، تجهیز همه امامزادگان به کتابخانه‌ها و قرائت خانه‌ها مطرح بوده و همچنین اجرای برنامه‌های آموزشی متفاوت در جهت افزایش معرفت دینی و علمی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز با اشاره به عملکرد دیگر کمیته‌های این انجمن نیز خاطرنشان کرد: کمیته اقتصاد و تولید نیز با نیت اشتغال‌زایی و همچنین گسترش فضاها جهت کارهای تولید و کارگاه‌های تولید تشکیل شده و با توجه به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دارای زمین‌های صنعتی متعددی است از این رو این کمیته در جهت استفاده بهینه از این زمین‌ها بسیار کارآمد خواهد بود.

وی بیان کرد: کارگروه کمک به مستضعفان و مستمندان نیز در بحث اموزش، ازدواج و ... فعال است و امید است که در سال 96 بتوانیم با استفاده از همافزایی دیگر موسسه ها و ادارات بتوانیم در جهت اهداف خود با همه توان حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: برپایی نمایشگاه فروش و عرضه‌ کیف و کفش و صنایع از این دست نیز از جمله‌ اقدامات این انجمن است که محصولات خود را بدون واسطه و تنها به قیمت تولید در پارک طوبی تبریز از تاریخ 12 بهمن تا 12 فروردین ماه به فروش می‌رساند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار