خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد

مدیریت مقام معظم رهبری نتیجه کادرسازی امام راحل/مدیریت مقام معظم رهبری جهان را متحیر کرده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نتیجه کادرسازی امام(ره) رهبری و مدیریت مقام معظم رهبری شد که جهان را به تعجب درآورده و متحیر کرده است.
کد خبر: ۸۸۰۷۸۹۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام مسلم اسدی امروز در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد مهدیه همدان دیانت و شریعت را دو عنصر شکل دهنده انسان معرفی کرد و اظهار داشت: هرگاه این دو عنصر در زوایای وجود انسان حاکم می‌شود بر اساس بیان نوررانی خداوند متعال محبت او را در دل زمینیان قرار می دهد.

وی با بیان اینکه ایمان، ارتباط انسان با خالق و عمل صالح، ارتباط انسان با خلق خدا است، افزود: در قرآن مجید هرگاه سخن از ایمان به میان آمده در ادامه آن عمل صالح مطرح شده است چرا که زندگی پاک و طیب و سرشار از صمیمیت در گرو همین دو عنصر است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وقتی آسمانیان انسان را دوست داشته باشند، این محبت الهی در بین زمینیان نهادینه می شود، گفت: شخصیت مجاهد نستوه، آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز اینگونه است.

وی با بیان اینکه امام راحل، شهید مطهری و شهید بهشتی نیز از جمله این افراد هستند،اضافه کرد: امام راحل در شرایطی که از نظر ظاهری خرابی و جنگ و گرانی و کشتار حاکم شده بود،قیام کرد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

اسدی عنوان کرد: 3 میلیون نفر در استقبال امام راحل شرکت کردند ولی به دلیل عمل صالح ایشان خداوند محبتش را در دل انسان‌ها قرار داد و در روز تشییع امام بزرگوار شاهد حضور 11 میلیون جمعیت بودیم.

وی با اشاره به حضور 3 میلیون نفر در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: این به دلیل این است که خداوند دل‌ها را به تسخیر خود در می‌آورد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به تبیین ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت و ابراز داشت: یکی از زوایا و ابعاد شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد علمی ایشان است، این بزرگوار در 5 سالگی به مکتبخانه رفت و در 14 سالگی وارد حوزه علمیه قم شد و با توجه به نبوغی که در ایشان بود آیت الله مرعشی سرپرستی ایشان را بر عهده گرفت و مورد توجه اساتید و بزرگان قم و از جمله امام راحل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امام راحلآینده‌نگر بودند و قبل از ایجاد انقلاب به دنبال کادرسازی بودند، افزود: ایشان در حوزه علمیه به دنبال افراد سن بالا نرفت بلکه برای کادرسازی عده انگشت شماری از جمله امام خامنه‌ای، آیت الله هاشمی، شهید بهشتی و شهید مطهری را گلچین کرد و بعد علمی و سیاسی شخصیت آنها را روز به روز تقویت می‌کرد.

اسدی با عنوان اینکه آثار کادرسازی امام(ره) تا آخر خودش را نشان داد، ابراز داشت: نتیجه کادرسازی امام(ره) رهبری و مدیریت مقام معظم رهبری شد که جهان را به تعجب درآورده و متحیر کرده است.

وی نیمه افراشته کردن پرچم 65 کشور جهان به احترام آیت الله هاشمی رفسنجانی را نمادی از عزت انقلاب دانست و تصریح کرد: این سیاست‌مدار کهنه‌کار یک طلبه عادی نبود و امام راحل بر روی شخصیت ایشان کار کرده بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نبوغ علمی و سیاسی آیت الله هاشمی عنوان کرد: وی در زندان بدون داشتن یک کتاب لغت، 40 جلد کتاب تفسیر راهنمای قرآن را نوشته که نشان از علم بالای ایشان است.

وی یادآور شد: در اوایل انقلاب نماز جمعه تهران که بیانگر سیاست‌های کلی نظام و شیعه بود؛ امام فرمودند فقط مقام معظم رهبری و آقای هاشمی می توانند اقامه نماز جمعه کنند و خطبه های نماز جمعه ایشان روحیه بخش رزمندگان و نیروها در جبهه بود.

اسدی مقاومت توأم با دیانت را یکی دیگر از ابعاد شخصیتی ایشان برشمرد و عنوان کرد: ایشان در مسیری که داشت مقاومت کرد و بیشترین شکنجه ها در زندان های ساوک را در راه رسیدن به آرمان‌هایش تحمل کرد.

وی با بیان اینکه در سیاست و کیاست امام راحل هرم اصلی را تشکیل می‌دهد، افزود : آیت‌الله هاشمی نیز از سیاست و کیاست بالایی برخوردار بودند و غائله های قبل و بعد از انقلاب بر اساس سیاست‌های شاگردان امام(ره) از جمله آقای رفسنجانی خنثی شد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر صمیمیت کم نظیر و هوش وافر ایت الله رفسنجانی گفت: این نشان می دهد که در وجود این بزرگوار هیچ گونه غل و غش و دغل کاری نبود.

وی ولایت مداری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یکی دیگر از ابعاد شخصیتی ایشان برشمرد و تاکید کرد: ایشان ولایتمداری را با عمل عجین کرده بود.

اسدی با اشاره به وجود اختلاف نظرها بین رهبری و آیت الله هاشمی عنوان کرد: یکی از نشانه های صداقت و ولایت مداری این بزرگوار این است که فرمودند گاهی نظرات خود را با تندی به رهبری می گفتم اما آخر تسلیم بیانات ولایی امام خامنه‌ای می شدم چرا که رهبر انقلاب است و ما رهرو هستیم، ما حجت شرعی داریم که از ایشان تبعیت کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه حیات انسان های بزرگ مایه برکت است و مماتشان مایه حرکت گفت: آثار حضور 3 میلیون جمعیت در مراسم تشییع ایشان موجب یأس دشمنان و مایه اتحاد و وحدت بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات