خبرهای داغ:

برگزاری جلسه آمادگی یگانی معنوی و دینی انقلابی پایوران سپاه سلماس

جلسه آمادگی یگانی معنوی و دینی انقلابی با تکیه بر آیات جهادی با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه و پایوران و سربازان در نمازخانه ستاد سپاه سلماس برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۷۳۸۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید نظری با اشاره به مفهوم جهاد گفتند:واژه جـهـاد به معناى مشقّت و زحمت و همچنين به كار بستن توان در دفع دشمن است و در اصـطلاح شرعي و فرهنگ اسلامى عبارت است از : «اَلْجـهـادُ شـَرْعـاً بـَذْل النَّفـْسِ وَ المـالِ وَالْوُسـْعِ فـِى اِعـْلاءِ كـَلمـةِ اِلاسـْلامِ وَ اِقـامـَةِ شـَعـائِر الايمانِ ؛ يعني جـهـاد عـبـارت اسـت از نـثـار جـان و مال و توان در راه اعتلاى اسلام و بر پا داشتن شعارهاى ايمان .»

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس افزودند:سه عامل مهم در تبيين مفهوم جهاد از ديدگاه اسلام حائز اهميت است 1. اقدامي هـمـراه بـا تـلاش ، كـوشـش وافر و تحمل سختى 2. اقدامى در جهت مقابله با دشمن و دفع هجمه های گوناگون او 3. فـى سـبـيـل الله و به قصد و نيت الهي و كسب رضاى خداوند تبارک و تعالی باشد.

وی در قسمتی دیگر از سخنان خودبه اقسام جهاد اشاره کرده و گفتند از آنـجـا كـه تهاجم دشمن به اسلام و سرزمين اسلامي به شيوه هاى گوناگون صورت مى پذیرد، روشهای مقابله با آن نيز مختلف مي باشد ؛ گاهي جهاد نظامى و درگيرى و رويارويى در صحنه جنگ با دشمن است ، گاهي جهاد سياسي و مشاركت در تعيين مسئولين اجرايي و قانونگذار براي ايستادگي در مقابل نفوذ و استيلاي سياسي دشمن است ، گاهي نيز جهاد مالى و تامین هزينه مبارزه با دشمن مي باشد و در بسياري مواقع جهاد فرهنگى براى رفع و محو سلطه فرهنگى دشمن يا مقابله با هجوم فرهنگى دشمن از اقسام مهم جهاد مي باشد .

گفتنی است همچنین وی به مسئله حجاب اشاره کرده و همه حضار را به حجاب چشم و زبان دعوت کرده و خواستند زبانها و دست های خود را از تهمت و افترا دور نگه دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار