رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری فتا ناجا در تبریز:

پلیس سایبری ایران به هاپ منطقه ای تبدیل شده است

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری فتا ناجا در تبریز در جمع خبرنگاران تبریز با بیان اینکه پلیس سایبری ایران تبدیل به هاپ منطقه ای تبدیل شده است، گفت: با مشارکت فعال در راستای مقابله با قاچاق دارو نیز به عنوان سرپل خاورمیانه عمل خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۰۲۱۶۲
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی نیک نفس افزود: تاکنون در این عملیات بین ‌المللی «پانجی آ» با مشارکت 115 کشور جهان موفق به شناسایی و دستگیری 90 متهم در زمینه قاچاق دارو و عرضه داروهای تقلبی و غیرمجاز در داخل کشور شده است.
وی اکثر داروهای قاچاق توزیع شده را شامل داروهای تقلبی هورمونی برای ورزشکاران، داروهای مخدر و اقلام جنسی تقلبی برشمرد که طبق بررسی های آزمایشگاهی وزرات بهداشت نه تنها مفید نیستند، بلکه موجب آسیب جسمی مصرف کنندگان می شوند.
نیک نفس با اشاره به اینکه پلیس فتا موفق به کشف دو میلیون و 600 هزار قلم داروی غیرمجاز شده است، ارزش آن 81میلیون دلار عنوان کرد.
وی ادامه داد: در سال جاری نزدیک به 48درصد جرایم سایبری کشور مرتبط به جرایم بانکداری الکترونیکی است که عمده آن کلاهبرداری پیامکی، تلفنی و ایجاد صفحات جعلی برای سرقت اطلاعات برای برداشت های غیرمجاز بوده است.
وی ادامه داد: جرایم مربوط به هک و نفوذ به حساب های کاربری افراد و نشر اکاذیب در رده بعدی قرار دارند که با انگیزه مالی اتفاق می افتد.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری فتا ناجا از شهروندان خواست در نگهداری اطلاعات و تصاویر شخصی در تلفن های همراه حساسیت بیشتری به خرج دهند چراکه گاه تصاویر افراد بر روی تصاویر نامناسب مونتاژ می شود که آسیب بسیار جدی و حیثیتی برای فرد ایجاد می کند و در واقع ناامنی بسیار سریع بالفعل می شود.
نیک نفس بیان کرد: برخی جرایم در فضای بسته انجام می گیرد و مورد مجرمانه تا زمانی که به پلیس اطلاع رسانی نشود، امکان پیگیری ندارد.
وی با بیان اینکه امنیت فضای مجازی بدون مشارکت همگانی و همکاری مردم غیرممکن است، تاکید کرد: موارد آشکار به سرعت شناسایی و برخورد می شود ولی موارد پنهان نیازمند اطلاع رسانی عمومی توسط کاربران است.
نیک نفس با اشاره به تشکیل پرونده های مدلینگ گفت: ترویج فضای مبتذل و انواع کلاهبرداری ها برای فریب افراد با عنوان جذب جوانان و نوجوانان برای مدلینگ با انگیزه اخاذی در کشور رخ داده است.
وی ادامه داد: 85 درصد برخوردهایی که در رابطه با پرونده های مدلینگ در کشور اتفاق افتاده ناشی از شکایت شاکی خصوصی بوده است که در مواردی حتی مورد آزار جنسی نیز قرار گرفته اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار