کارشناس مسایل سیاسی:

حقوق شهروندی بازی سیاسی است

محمدحسین آقاخانی، با اشاره به تناقض برخی مواد حقوق شهروندی با فرهنگ دینی، هدف اصلی فتنه گران در سال 88 را ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه دانست.
کد خبر: ۸۷۹۷۰۵۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست هیئت عاشقان ولایت با حضور سرگروه های صالحین، فرماندهان و مسئولین پایگاه های تابعه حوزه مقاومت بسیج امام صادق علیه السلام غرب شهرکرد در گلزار شهدای اشکفتک برگزار شد.

کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی مدعو از تهران در این نشست با گرامیداشت هفته بصیرت و سالروز حماسه 9دی، میلاد حضرت عیسی علیه السلام و آغاز سال میلادی را تبریک گفت و به تشریح مسایل روز داخلی و منطقه ای پرداخت.

محمدحسین آقاخانی، گفت: طبق آموزه های دینی ما بعضی از ایام ویژگی های خاص دارند و در سرنوشت افراد و جامعه تأثیرگذار هستند، که روز تاریخی 9دی یکی از این ایام الله به شمار می رود.

وی،‌ به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، فتنه 88 را خطر بزرگی دانست که از انقلاب اسلامی گذر کرد و به برکت خداوند،‌تدابیر حکیمانه رهبری و بصیرت مردم ولایتمدار این فتنه نیز خنثی شد.

این کارشناس مسایل سیاسی، ادامه داد:‌ خصوصیت فتنه این است، که وقتی می آید مشخص نیست؛ ولی بعد از گذشت و گرفتن قربانیان خود، ماهیت آن برای افراد مشخص می شود و همگان می فهمند که فتنه ای در کار بوده است.

آقاخانی، با بیان روایتی از معصومین علیهم السلام، گفت: در شرایط فتنه چه بسا فردی صبحگاهان با ایمان از خانه خارج شود؛ ولی شامگاهان بی دین و بی ایمان به منزل مراجعت کند.

وی، تصریح کرد: فتنه 88، نتیجه تلاش 20ساله بعد از جنگ تحمیلی توسط دشمن و در رأس آنها آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و ایادی مزدور منطقه ای و فرامنطقه ای بود که با غفلت، خباثت و خیانت برخی از افراد داخلی باعث شد تا دشمن علناً آنچه را داشت به میدان آورد.

آقاخانی، به اظهارات مسئولان آمریکایی و اروپایی در اوج جوش فتنه اشاره کرد و ابراز خوشحالی آنها از ناآرامی های بوجود آمده در ایران را انتظار چندین ساله برای ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه برشمرد.

این کارشناس و تحلیل مسایل سیاسی، تأکید کرد: دشمنان اعتراف کردند؛ تقلب بهانه ای برای کشاندن افراد به خیابان بود؛ ولی هدف اصلی تضعیف و ضربه زدن به اصل ولایت فقیه بود؛ لذا در اوج فتنه اعلامیه های از سوی کشورهای اروپایی مانند فرانسه در کف خیابان مشاهده می شد، که نوشته بودند در صورت تعقیب از سوی مأموران انتظامی و امنیتی می توانید به فلان سفارت های مراجعه کنید و درب سفارت ما روی شما باز است.

وی، هدف از برگزاری جلسات گرامیداشت ایام الله و بزرگداشت سالروز حماسه 9دی را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید از این جلسات درس بگیریم و خروجی این همایش ها، نشست ها و بزرگداشت ها به نتیجه ای ختم شود، که نگذارد فتنه گران که به حاشیه رانده شده اند، دوباره وارد میدان شوند و از نظام نیز طلبکار شوند.

آقاخانی، ظلم بزرگ سران فتنه در حق نظام و ساکتین فتنه را یادآور شد و گفت: این مسایل باید علاوه بر قرارگرفتن در حافظه تاریخی، همواره جلو چشم ما باشد و گوشزد کند؛ چرا که فتنه مختص سال 88 نبود و از این فتنه ها باز هم اتفاق می افتد؛ هرچند که ممکن است از جنس آن نباشد،‌ولی پیچیده تر خواهند بود.

وی، اسلام را ثمره 124هزار پیامبر و ادامه این دین مبین و روشن نگهداشتن چراغ این مسیر را نتیجه جان فشانی اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام دانست که تقدیم خون شهدای کربلا و حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از مصادیق آن است.

این کارشناس مسایل سیاسی به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) پیرامون وجوب حفظ جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: صرف انتخاب راه کفایت انجام تکلیف را نمی کند بلکه باید رونده خوبی هم در این راه باشیم و ملزومات حرکت در راه حق را که یکی موفقیت در آزمون الهی و صبر بر مشکلات است رعایت کنیم.

آقاخانی، بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور را نتیجه چندین مؤلفه به جز تحریم ها، از جمله، سوء مدیرت ها، بی تدبیری ها، خباثت و خیانت ها و در نهایت دشمنی ها دانست و گفت: باید به نصرت الهی که در هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین در مقابله نیروهای حزب الله با ارتش رژیم صهیونیستی و نبرد رزمندگان جبهه مقاومت با گروه های تروریستی تکفیری سلفی به عیان دیده شد، باشیم.

وی، مطالبه گری را از مهم ترین رسالت های آحاد مردم و دلسوزان نظام دانست و گفت: اگر روزی مسئولی از ما رأی گرفت و بر مسند ریاست نشست، باید پاسخگوی مردم باشد و اینگونه نباشد که بعد از اشتباهات فاحش و تحمیل خسارت و هزینه های سنگین به کشور و ملت بیاید و محرمانه بگوید اشتباه کردم.

آقاخانی، تأکید کرد: فضای جامعه باید به حدی برای چنین اشتباهاتی سنگین باشد که دیگر تکرار نشود.

وی، همچنین به دشمنی دائمی آمریکا با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اگر در بحث برجام نیز به توصیه های 9ماده ای و ضمن رفع ابهامات طبق هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری مذاکرات گام به گام انجام می شد، شاهد این بدعهدی ها و تحریم های مجدد نبودیم.

گفتنی است:‌ این کارشناس مسایل سیاسی در ادامه به پرسش های حاضرین پاسخ داد و در زمینه منشور حقوق شهروندی نیز گفت:‌ حقوق شهروندی، یک بازی سیاسی بیش نیست؛ زیرا برخی از مواد و بندهای آن با آموزه ها و فرهنگ دینی ما تناقض دارد.

وی، با بیان اینکه هدف از ارائه این طرح در این زمان جلب آرای خاکستری در انتخابات آتی است، زیرا عده ای دلشان به این مباحث خوش است، افزود: اگر این مسئله سیاسی نیست؛ چرا در آستانه انتخابات مطرح شده است؟

ارسال نظرات
آخرین اخبار