خبرهای داغ:
گزارش بسیج از آب‌رسانی به روستای حسین‌آباد عاشوری؛

عطش روستایی که فرو می‌نشیند/ دهقان فداکار از نوع حسین‌آبادی

اقدام خودجوش اهالی روستای حسین‌آباد عاشوری در آب‌رسانی به این روستا که سال‌های سال از بی‌آبی در رنج بود، مثمر ثمر واقع شد.
کد خبر: ۸۷۹۳۱۳۰
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، حسین‌آباد عاشوری یکی از روستاهای شهرستان بهار، سال‌هاست که از مشکلات مختلفی رنج می‌برد.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این روستا که سالیان سال گریبان‌گیر آن است بی‌آب است که پیامدهای سنگینی از جمله مهاجرت اهالی روستا به شهرها داشت.

این روستای رنجور به بهانه‌های مختلف شاهد حضور مسئولان و وعده‌هایی است که هرگز به بار ننشسته و گاه باعث ناامیدی اهالی می‌شود اما مردم این دیار دست از تلاش برنداشته‌اند و برای آبادانی روستای خود از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

امروز شاید گره مشکلات این روستا به دست مسئولان باز نشد اما در اقدامی خودجوش از سوی اهالی و پیگیری‌های مستمر یکی از روستاییان شاهد آغاز پروژه آب‌رسانی به روستا هستیم.

موسی یوسفی اهل و ساکن روستای حسین‌آباد عاشوری با تحصیلات ابتدایی و آبدار این روستا است که هر روز شاهد رنج مردم از بی‌آبی بود و سرانجام با شناسایی یک منطقه که به گفته خودش در این محل آبی وجود دارد ولی مسئولین با گذری ساده از این سخن می‌گذرند، با پیگیری‌های فراوان توانست تعدادی کارشناس را به این محل ببرد که آنان نیز تأیید کردند که در این منطقه آب وجود دارد و این آب می‌تواند کمک حالی برای وضعیت آب روستا باشد.

عطش روستایی که فرو می‌نشیند/ دهقان فداکار از نوع حسین‌آبادی 

سرانجام با این پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده امروز شهد حفاری قنات در محل شناسایی شده هستیم که امید است به زودی این آب به آب شرب روستا وارد شود و دلسوزی این دهقان فداکار، مسئولین و کارشناسان باعث شود که اهالی روستای حسین‌آباد عاشوری از این رنج رهایی یابند.

این پروژه واقع در منطقه معدن روستا است که بر اساس سخنان مهندس ناظر، این پروژه می‌تواند کمک حال بسیاری از اهالی روستا باشد.

*اتمام پروژه آبرسانی به روستا تا یک ماه آینده

ناظر پروژه آب‌رسانی به روستای حسین‌آباد عاشوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: این روستا در چند سال اخیر همواره مشکل آب داشته است.

مرادی افزود: در سال گذشته چند حلقه چاه در این روستا حفاری شده است اما متأسفانه در محل‌های مناسبی که با نظر کارشناسان آب منطقه‌ای انجام شده آب مور نیاز تأمین نشده و پایدار نبوده است.

 عطش روستایی که فرو می‌نشیند/ دهقان فداکار از نوع حسین‌آبادی

وی بیان کرد: با معرفی اهالی روستا از چشمه واقع در محل معدن بالای روستا بازدید به عمل آمد و تشخیص داده شد که با انجام کار آب‌دهی آن مناسب باشد و با موافقت معاونت طرح و توسعه استان اعتباری در این راستا در نظر گرفته شده است.

ناظر پروژه آب‌رسانی به روستای حسین‌آباد عاشوری عنوان کرد: چند روزی است که این پروژه شروع شده و آب‌دهی آن این طور که به نظر می‌رسد خوب است و با انجام کبرگزاری و حفاری آب‌دهی آن بهتر نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه خط انتقال آن و نقشه برداری انجام شده و منتظر این بودیم که مطمئن شویم آب‌دهی آن مناسب است، ادامه داد: امید است بتوانیم در هفته آینده بحث مناقصه و انتخاب پیمانکار را انجام دهیم که همزمان خط انتقال کار شود.

مرادی ابراز داشت: به محض اینکه عملیات چشمه تمام شود لوله آن نیز وصل خواهد شد زیرا هیچ نیازی به برق و موتور ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک به 100 متر اختلاف ارتفاع تا مخزن وجود دارد و تخمین میزنیم که برای یک ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات