خبرهای داغ:
معاون عملیات لشکر 17 عملیاتی علی بن ابیطالب(ع):

شهدای مدافع حرم اسلام واقعی را به جهان معرفی کردند

معاون عملیات لشکر 17 عملیاتی علی بن ابیطالب(ع) گفت: شهدای مدافع حرم، اسلام واقعی را به جهان معرفی کردند، در حالی که غربی‌ها می‌خواستند یک چهره خشن از اسلام در جهان معرفی کنند.
کد خبر: ۸۷۸۸۲۳۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رستمعلی رفیعی در یادواره شهدای مدافع حرم که عصر دوشنبه در سالن آمفی تئاتر شهید آخوندی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شهدای مدافع حرم اظهار کرد: یکی از امتیازات این شهدا، شهادت در غربت است و مقام معظم رهبری از شهدای مدافع حرم به عنوان اولیای خدا و برگزیدگان یاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: داعش تا پشت مرزهای کشورمان هم آمده بود، ولی مدافعان حرم با دلاوری‌های خود اجازه ندادند که عناصر این گروه تروریستی وارد ایران شوند و دانشجویان باید وصیت‌نامه‌های شهدای مدافع حرم را بخوانند.

معاون عملیات لشکر 17 عملیاتی علی بن ابیطالب(ع) افزود: دانشجویان باید بدانند که برخی از شهدای مدافع حرم هم همچون آن‌ها دانشجو بودند، به عنوان مثال شهیدان عربی و علیدوست که جزو شهدای مدافع حرم هستند، دانشجو هم بودند.

رفیعی با اشاره به معرفی اسلام حقیقی توسط شهدای حرم اظهار کرد: این شهیدان اسلام حقیقی را بیان کردند و کار این شهدای مدافع حرم موجب هوشیاری بسیاری از افراد در منطقه شد، این شهدا اسلام واقعی را به جهان معرفی کردند، در حالی که غربی‌ها می‌خواستند یک چهره خشن را از اسلام در جهان معرفی کنند.

وی ادامه داد: در مورد شهدای مدافع حرم اگر قرار است مطلبی گفته شود، باید آن مطلب در دستگاه فکری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بیان شود، اصلا نمی‌توان مقام یک مجاهد را با مسائل مادی در نظرگرفت.

معاون عملیات لشکر 17 عملیاتی سپاه استان قم افزود: مقام معظم رهبری با نگارش نامه به جوانان غربی به آن‌ها گفتند که اسلام آن چیزی که تکفیری‌ها می‌گویند، نیست.

رفیعی با اشاره به اخلاق رزمندگان مقاومت در میدان نبرد اظهار کرد: در شهرک‌های مسیحی نشین اطراف موصل شاهد هستیم که رزمندگان مقاومت به ساکنان مسیحی این مناطق کمک می‌کنند و اسلام برای هرکس بدون توجه به دین و مذهبش حرمت قائل است.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود 80 گروه تروریستی در سوریه از جمله داعش فعال است، رزمندگان مدافع حرم حتی به خانواده‌های عناصر این گروه‌ها هم به لحاظ انسانی کمک می‌کنند و این رفتار از سوی رزمندگان اثرات مثبتی را به دنبال داشته است، اکنون 80 هزار تن از اهل سنت، مدافع حلقه سوم حرم حضرت زینب(س) هستند.

معاون عملیات لشکر 17 عملیاتی علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به ویژگی‌های شهدای مدافع حرم گفت: از جمله ویژگی‌های این شهدا می‌توان به استکبارستیزی آن‌ها اشاره کرد، کرامت بخشی به انسان و استقلال طلبی از جمله حقایقی بودند که شهدای مدافع حرم از آن دفاع کردند، مردم کشورهای اسلامی و مستضعفین جهان به انقلاب اسلامی ایران دل بستند.

وی افزود: مطالبه‌ای که شهیدان مدافع حرم از دانشجویان دارند که جزو اهداف انقلاب اسلام هم هست، تلاش برای توسعه علمی، فنی و اقتصادی کشور است، این مساله جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و دانشجویان از عهده این کار برمی‌آیند.

رفیعی ادامه داد: باید در عرصه علمی در کشورمان پیشرفت کنیم، آن وقت حتی اگر برجام ها نوشته و بعد پاره شود، تاثیری بر ایران نخواهد داشت، دشمنان اکنون وضعیت دفاعی کشورمان را به صورت مستمر رصد می‌کنند و این رصد در لایه‌های مختلف است.

معاون عملیات لشکر 17 عملیاتی علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به توان دفاعی ایران اظهار کرد: اگر توان دفاعی نداشتیم، دشمنان 13 سال با ایران مذاکره نمی‌کردند و آن‌ها از توان دفاعی کشورمان آگاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان برای زمان خودشان جنگیدند و آن‌ها برای زمان ما نمی‌جنگند، شهیدان از دانشجویان خواسته‌هایی دارند، از جمله این خواسته‌ها پاسداری دانشجویان از انقلاب اسلامی است، همچنین وظیفه جهاد علمی هم بر عهده این قشر از جامعه گذاشته شده است.

رفیعی افزود: رزمندگان مدافع حرم در جایی که مستکبرین فکر نمی‌کردند، آنها را زمین گیر ساختند، رفتار خوب این رزمندگان با مردم حتی خانواده‌های عناصر گروه‌های مسلح در سوریه موجب شد که یکی از مناطق در استان حلب بدون درگیری به کنترل رزمندگان مدافع حرم دربیاید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار