فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مطرح کرد

شناخت زیرساخت فکری دشمن عامل موفقیت در جهاد کبیر

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان موفقیت در جهاد کبیر را در گرو شناخت زیرساخت فکری دشمن معرفی کرد و گفت: انسان تا دین را نشناسد و آگاه و بصیر نشود نمی‌تواند در جهاد کبیر موفق شود.
کد خبر: ۸۷۸۲۶۰۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در همایش «جهاد کبیر» در سالن اجتماعات خانه معلم همدان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: باید با بهره‌گیری از ابعاد نورانی فرهنگی بسیج، رسالت و تکلیف سنگین که در این برهه از تاریخ اسلام بر دوش ما است به بهترین نحو انجام دهیم.

وی به فلسفه شکل‌گیری جهاد کبیر پرداخت و ابراز داشت: این مهم امسال در نشست رهبر معظم انقلاب با پاسداران در دانشگاه امام حسین(ع) آغاز شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه تعبیر «جهاد کبیر» را در انقلاب نداشتیم، افزود: در زمان انقلاب جهاد وجود داشت و در زمان حاضر امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) با استناد به آیه 52 سوره فرقان در کنارسایر جهادهایی که در اسلام وجود دار، جهاد کبیر را مطرح کردند.

وی جهاد را تلاش و کوشش برای رسیدن به یک هدف مشخص معرفی کرد و بیان داشت: این هدف می‌تواند یک هدف مقدس و مبارک و یا یک هدف غیر مقدس و نامیمون باشد و هر کس در هر ادیان و مذاهب بنا بر توانایی و استعدادش و حرکتش به آن هدف می‌رسد.

ابوحمزه در ادامه به بیان اقسام جهاد پرداخت و اظهار داشت: جهاد به سه قسم جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر تقسیم می شود.

وی در تبیین جهاد اصغر گفت: این جهاد همان جهادی است که در 8 سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم و همین جهادی که امروز جوانان در جبهه های مقاومت با بهره‌گیری از ایمان، تقوا، ایثار و شجاعت و رشادت در مقابل دشمنان ایستاده‌اند، از مصادیق جهاد اصغر است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود : این جهادها در راستای بسترسازی و ایجاد زمینه است تا اسلام به عنوان یک دین و مکتب در عرصه های حکومتی، فردی و اجتماعی پیاده شود.

وی با بیان اینکه به واسطه جهاد اصغر بیش از 250 هزار نفر از جوانان متدین انقلابی در سوریه و عراق همانند جوانان بسیجی انقلاب اسلامی ایران پرورش یافته اند، گفت: در مدت 6 سال که حضور استکبار با هدایت‌های آمریکا، صهیونیست، اسرائیل و تبلور و تجلی داعش و گروه‌های تکفیری را شاهد هستیم جهاد اصغر زمینه را برای پرورش جوانان انقلابی فراهم کرده است.

ابوحمزه با تاکید بر اینکه جهاد اصغر زمینه‌ای را فراهم می‌کند که باعث رشد و تعالی دیگران می‌شود، افزود : اتفاقی که در 8 سال دفاع مقدس به وجود آمد تعداد کثیری از جوانان و نوجوانان در دفاع مقدس حضور یافتند و هم خود و هم جامعه را ساختند.

وی ادامه داد: در مجموعه آموزش و پرورش قریب به 36 هزار دانش‌آموز و 4 هزار فرهنگی بسیجی سینه خود را سپر کردند و شهید شدند تا از کیان اسلام و قرآن و ارکان نظام اسلامی دفاع کنند و به این واسطه نظام اسلامی و انقلاب اسلامی الگو و اسوه شود.

* راهپیمایی اربعین حسینی دستاورد جهاد اصغر در دوران دفاع مقدس

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را دستاورد جهاد اصغر در هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: اگر در راهپیمایی اربعین حسینی بیش از 20 میلیون مسلمان از 27 کشور جهان حضور پیدا می کنند به دلیل جهاد اصغر در هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: اگر شما می‌بینید استکبار جهانی در بیش از هشت جنگ در مقابل انقلاب اسلامی در کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، بحرین و یمن دچار شکست شده به خاطر جهاد اصغر جوانان این کشور در دوران دفاع مقدس است.

ابوحمزه با بیان اینکه در کشورهای اسلامی و بلوک غرب و شرق تحول صورت گرفته است، گفت: اگر در غرب و شرق نخبگان و اندیشمندان و متفکران با رویکردشان به سمت اسلام و انقلاب اسلامی حرکت کرده به‌واسطه جهاد اصغر است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری جنگ را استخراج گنج دانست و تصریح کرد: بر اساس آیه قرآن کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند خداوند آنها را هدایت می‌کند و هرچه عمیق‌تر و با قدرت بیشتر وارد جنگ شوند گنج‌های بیشتر و عمیق‌تری را به‌دست خواهند آورد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر اینکه جهاد اکبر جهاد مبارزه با نفس است، گفت: خداوند متعال در نهاد انسان نفس لوامه، اماره و مطمئنه را قرار داده است.

وی با بیان اینکه نفس مطمئنه زمانی در انسان ایجاد می‌شود که انسان بر نفس خود کاملا مسلط باشد، افزود : تعبیری که امام راحل در وصیت نامه خود فرمودند که با قلبی مطمئن و نفسی امیداور از محضر خواهران و برادران مرخص می شوم همان نفس مطمئنه است.

ابوحمزه با اشاره به اینکه خداوند سه قوه غضبیه، شهویه و خیالیه را قرار داده است، گفت: اگر این سه قوه تحت تسلط عقل و شرع قرار گیرد انسان به نقطه نفس مطمئنه خواهد رسید .

وی جنایت‌هایی که آمریکا و اسرائیل و آل‌سعود به‌واسطه مهره خود به نام داعش مرتکب می‌شوند را ناشی از تسلط قوه غضبیه به عقل و شرع دانست و اضافه کرد: آنان با این جنایت‌ها و خیانت‌ها لذت می‌برند چراکه عقلی که آنها دارند عقل شیطانی است و آنها را به سمت فنا و نیستی می کشاند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص غلبه قوه شهویه به عقل و شرع اظهار داشت: اگر قوه شهویه بر عقل حاکم شود انسان به یک فرد بی‌بند و بار و عیاش‌گر و فسادگر در جامعه تبدیل می‌شود و اگر رئیس جمهور کشورهای غرب و خلیج عرب به دنبال لهو و سرگرمی و بی بندو باری هستند و به کارشان نیز افتخار می‌کنند به این دلیل است.

* نتیجه جهاد اکبر شهید «الوانی»‌ها و «بشیری»‌ها هستند

وی در ادامه فراهم شدن زمینه خیال‌بافی و آرزوهای پوچ را ناشی از تسلط قوه خیالیه به عقل وشرع در انسان دانست و گفت: نداشتن افراط و تفریط در هریک از قوا مورد تائید اسلام ناب محمدی، ائمه معصومین(ع) و مقام ولایت و رهبری است.

ابوحمزه تاکید کرد: افراط حد شهوت بی بندو باری و تفریط آن گوشه‌گیری و نیاز درونی را محکوم کردن است که باعث جلوگیری از ازدواج و ازدیاد جمعیت می‌شود.

وی عفت و پاکدامنی را حد وسط قوه شهویه معرفی کرد و بیان داشت: مهم‌ترین اثر حجاب برای یک بانو عفت و پاکدامنی و حفظ آن است و این به‌واسطه حد وسط قوه شهویه است که زمینه و بستری را ایجاد می‌کند که چشم‌های آلوده به سمت گناه کشیده نشود و خود را حفظ کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص سطوح قوه غضبیه بیان داشت: حد افراط آن جنایت و کشتارو خیانت و انجام هر کار بدون حساب و کتاب است.

وی ترس را به عنوان حد تفریط قوه غضبیه معرفی کرد و اظهار داشت: انسان باید عقل و شرع را در درون خود حکم کند تا بتواند به حد وسط این قوا برسد و بر انها تسلط یابد.

ابوحمزه با بیان اینکه کسانی می‌توانند در جهاد اصغر در مقابل دشمنان رو در رو بایستند که در جهاد اکبر خود را آماده کرده باشند، افزود: به‌واسطه جهاد اکبر وقتی انسان بر نفس خود مسلط شود و قوه عقل را بر قوای غضبیه، شهویه و خیالیه تسلط دهد همچون شهید «الوانی»‌ها و «بشیری»‌ها می‌شود و اوج می‌گیرد.

وی در ادامه جهاد اکبر را سخت‌تر از جهاد اصغر دانست و اضافه کرد: تمام این جهاد فقط باید به نیت الهی انجام شود تا بر روی انسان تاثیر گذارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مسلط بودنخانم «دباغ» بر نفس خود را دلیل پیروزی ایشان دانست و ابراز داشت: این بانو مبارزه انقلابی را قبل و بعد از انقلاب داشت و در خدمت انقلاب و نظام بود چراکه توانسته بود بر نفس خود مسلط شود و انسان موفقی شود.

وی در بخشی از سخنان خود با توصیه به فرهنگیان بسیجی بیان داشت: در بحث جهاد اکبر حفظ حریم و رعایت محرم و نامحرم باید انجام شود و فقط در حدی که ضرورت دارد با نامحرم ارتباط گرفت چراکه در غیر این صورت شرایط گناه فراهم می‌شود و در پیشگاه خداوند مسئول می‌شود.

* باید افکار و اندیشه سکولاریسم و دشمنان را بشناسید

ابوحمزه با تاکید بر اینکه تا زمانی که به جهاد اکبر نرسیم جهاد اصغر برای ما صادر نخواهد شد، گفت: زیر بنای جهاد اصغر زیر بنای جهاد اکبر است.

وی جهاد کبیر را نتیجه جهاد اصغر و جهاد اکبر دانست و اظهار داشت: جهاد کبیر جهاد با کفار و مستکبرین و منافقین در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص عمده فعالیت جامعه فرهنگی در جهاد کبیر تصریح کرد: باید لوازم جهاد کبیر را به عنوان عمده فعالیت خود در این جهاد بشناسید.

وی موفقیت در جهاد کبیر را در گرو شناخت زیرساخت فکری دشمن معرفی کرد و ادامه داد: انسان تا دین را نشناسد و آگاه و بصیر نشود نمی‌تواند در جهاد کبیر موفق شود.

ابوحمزه ادامه داد: مبنای فرهنگ غرب لیبرال، دموکراسی و سرمایه داری با محوریت امونیسم است و باید این فرهنگ را به درستی بشناسید.

وی قدرت، ثروت و لذت را نتیجه افکار سکولاریسمی دانست و ابراز داشت: افکار و اندیشه خانم کلینتون و آقای ترامپ بر مبنای لیبرال سرمایه‌داری است و باید در آمریکا و جهان این افکار را ترویج دهند و برای ما به فرموده رهبر فرقی نمی‌کرد که کدامیک رئیس جمهور شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: خروجی این فکر و اندیشه قدرت و لذت و ثروت است ک جنایت‌های مستکبران در سوریه، غزه، لبنان، فلسطین، عراق و یمن و بحرین نمونه بارز آن هستند.

وی در خصوص ضرورت شناخت دشمن در جهاد کبیر بیان داشت: وقتی افکار و اندیشه سکولاریسم و دشمنان را بشناسید، می‌فهمید که چرا باید شعار «مرگ بر آمریکا» سر داد و در مقابل استکبار ایستادگی کرد.

ابوحمزه خاطرنشان کرد: به دلیل تقابل اندیشه غرب با اندیشه و تفکر ناب محمدی که برگرفته از عقل و سنت و قرآن است استکبار به‌وجود آمده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات