فرمانده سپاه ناحیه چناران در گفتگو با "بسیج" عنوان کرد

برگزاری دوره‌های مهارتی اقتصاد مقاومتی و اشتغال ۲۰۰ نفر/ علمی سازی کشاورزی در ۵۰۰ هکتار زمین گندم و جو

فرمانده سپاه ناحیه چناران به مناسبت هفته بسیج در گفت‌وگو با در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، به بررسی عملکرد سپاه این ناحیه طی یک سال گذشته پرداخت.
کد خبر: ۸۷۸۲۲۷۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
سرهنگ مجید آذرکیش، فرمانده سپاه ناحیه چناران به مناسبت هفته بسیج در در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، به  بررسی عملکرد سپاه این ناحیه طی یک سال گذشته پرداخت.

تبدیل ضایعات سیب‌های درختی ۵۰۰ هکتار از باغات به مواد مورداستفاده

وی در این خصوص اظهار داشت: در بحث صنایع تبدیلی و ضایعات سیب‌های درختی بیش از ۵۰۰ هکتار از باغات شهرستان، جلساتی با ادارات  صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کمیته امداد صورت گرفته است و ماحصل آن تاکنون اعطای مبلغ  ۷۵ میلیون تومان جهت تبدیل این ضایعات به موارد مورداستفاده بوده است.

۴۵۷ میلیون تومان کمک به محرومیت‌زدایی از شهرستان

وی ادامه داد: در بخش محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی نیز کارهای خوبی توسط بسیج ناحیه چناران صورت گرفته است. بیش از ۴۵۷ میلیون تومان جهت تهیه سبد کالایی، سیسمونی، جهیزیه و … برای نیازمندان هزینه شده است.

علمی سازی کشاورزی در ۵۰۰ هکتار زمین گندم و جو


آذرکیش خاطرنشان کرد: در بخش همگام با کشاورز  طرح پایلوت  علمی سازی کشاورزی در ۵۰۰ هکتار  زمین گندم و جو با نظارت و تلاش کارشناسان در مراحل کاشت، داشت و برداشت انجام شد و محصول جمع‌آوری‌شده  گندم شش تن در هکتار و جو ۳ و نیم تن در هکتار و درمجموع نسبت به زمین‌های اطراف ۳۰ درصد افزایش برداشت محصول مشاهده شد.

انعقاد تفاهم‌نامه برگزاری کلاس‌های مهارتی با دانشگاه شهید هاشمی نژاد

فرمانده سپاه ناحیه چناران تصریح کرد: در بحث کلاس‌های مهارتی با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با دانشگاه شهید هاشمی نژاد و مرکز علوم و تحقیقات کشاورزی استان خراسان رضوی انجام شده است، برای اولین بار در استان کلاس‌های مهارتی در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی توسط کارشناسان کشاورزی اجرا شد که طی این قراردادها مجوز آموزش و اعطای گواهی برای بهره‌برداری  هزار نفر  در سال میسر شده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول برای بهره‌برداری ۲۰۰ نفر کلاس‌های آموزش تخصصی در محیط آموزشی  مجهز به سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مناسب  برگزار شده  است. در بازدید به‌عمل‌آمده توسط مسئولین و متخصصین کشاورزی و همچنین  ناظرین دانشگاه مذکور، پیشنهاد برگزاری آموزش‌های تخصصی  کشاورزی و دامداری برای بهره‌برداران داده‌شده و با این کلاس‌ها مقدمات ایجاد اشتغال در بخش اقتصاد مقاومتی را فراهم شده است.

طرح همگام با کشاورز و پیشگیری از تب برفکی در دام‌ها

وی بیان داشت: در بحث مبارزه با بیماری‌های دامی و زراعی نیز با توجه به اینکه تب برفکی ازجمله بیماری‌های دامی مهلک در شهرستان است و تلفات زیادی در پی داشته است طرح همگام با کشاورز در روستاها در جهت پیشگیری از این بیماری اجرا شد و گام‌های  مؤثری در این راستا برداشته شده است که دامپزشکان شهرستان نیز به این موضوع اذعان کرده‌اند.

برگزاری دوره‌های مهارتی اقتصاد مقاومتی و اشتغال ۲۰۰ نفر

آذرکیش در ادامه به برخی از اقدامات بسیج ناحیه چناران در بخش اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های مهارتی اقتصاد مقاومتی به اشتغال ۲۰۰ نفر منجر شده است.

وی ادامه داد: هماهنگی با ادارات آموزش‌وپرورش، جهاد کشاورزی و کمیته امداد در بحث کلاس‌های مهارتی کشاورزی و دامداری، فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی در همایش‌ها و حلقه‌های صالحین، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع‌دستی و تبدیلی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.

جمع‌آوری و فروش گیاهان دارویی در روستاهای کوهستانی


وی ادامه داد:  ر بحث داروهای گیاهی با توجه به اینکه شهرستان چناران در منطقه کوهستانی قرار دارد، در جنوب آن کوه‌های بینالود و در شمال آن کوه‌های هزار مسجد قرار دارد، لذا هماهنگی‌های لازم جهت حضور کارشناسان داروهای گیاهی در روستاها و شناسایی و آموزش داروهای گیاهی، بعد از اخذ مجوزهای لازم از محیط‌زیست، انجام شد و هم‌اکنون روستاییان اقدام به جمع‌آوری داروهای گیاهی منطقه می‌کنند و شرکت‌های توزیع داروهای گیاهی نیز  این گیاهان را  درب منزل خرید کرده و تحویل می‌گیرند.

پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان وام‌های اقتصاد مقاومتی به ۶۵ نفر

فرمانده سپاه ناحیه چناران در ادامه خاطرنشان کرد: به  ۶۵ نفر  از افراد واجد شرایط، وام‌های اقتصاد مقاومتی به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

اردوهای جهادی…

وی افزود: اردوهای جهادی سه‌روزه، هفت‌روزه و ۱۰ روزه با اعزام بیش از ۱۱ گروه محلات، ۲۰ گروه دانش‌آموزی صورت گرفته است که  گروه‌های محلات در عرصه‌های بهداشت و درمان، کشاورزی، دامپزشکی، خدمات‌رسانی، کلاس‌های مهارتی ایمنی و فنی حرفه‌ای، بهسازی و زیباسازی مدارس و عمرانی اقدامات زیادی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش گروه‌های دانش‌آموزی نیز اقداماتی از قبیل خطاطی، نقاشی، جوشکاری تعمیر میز و نیمکت، بهسازی، زیباسازی مدارس انجام‌گرفته که در کل ۴۰۰ نفر اردو کار انجام شده است. و متخصصین بسیجی کشاورزی در بخش‌های مبارزه با بیماری‌های زراعی و آفات باغی در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول در بیش از هزار  هکتار خدمت‌رسانی کردند که در کل ۶۰ نفر اردو کار صورت گرفته است.

فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی سپاه چناران

آذرکیش عنوان کرد: در بخش فرهنگی و اجتماعی اقدامات قابل‌توجهی صورت گرفته است. ازجمله پخش فیلم‌های ارزشی و انقلابی در سطح  شهرستان که با حضور پرشور مردمی همراه بوده است.

وی افزود: برنامه طرح تعالی منطقه گردشگری اخلمد و استقرار کانکس فرهنگی در آن منطقه و همچنین برنامه‌های متعدد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و مذهبی در سطح شهرستان نمونه‌هایی از اقدامات فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج چناران می‌باشد. فقط در هفته بسیج امسال حدود ۱۴۰ برنامه توسط رده‌های حوزه‌های مقاومت در حال اجرا است.

راه‌اندازی مجموعه آبی ولایت؛ تنها مجموعه آبی شهرستان


وی بیان داشت: استخر و مجموعه آبی ولایت (تنها مجموعه آبی در شهرستان چناران) به همت مجموعه سپاه چناران در سال جاری افتتاح شده است که روزانه حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از آن استفاده می‌کنند. که در بحث پیشگیری از  آسیب‌های  اجتماعی و فرهنگی اثرات قابل‌توجهی در شهرستان داشته است.

فعالیت ۵۰۰ حلقه صالحین


آذرکیش ابراز داشت: در بخش جذب آحاد مردم به مجموعه بسیج، بیش از صد در صد سهمیه ابلاغی سال جذب صورت گرفته است. در بخش تعلیم و تربیت ۵۰۰ حلقه صالحین در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند که موضوع اصلی فعالیتشان بحث‌های تربیتی و موضوعات اخلاقی، سیاسی و آسیب‌های اجتماعی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار