خبرهای داغ:
مشق معلم اسدآبادی در اقتصاد مقاومتی؛

اشتغالزایی معلم اسدآبادی برای فرزندانش

معلم اسدآبادی با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی برای دو فرزندش کارآفرینی کرد.
کد خبر: ۸۷۷۴۹۰۰
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در کنار زمین های کشاورزی یکی از راهکارهای اشتغالزایی است، با توجه به اینکه بسیاری از زمین های کشاورزی از سهمیه آب برخوردار هستند می‌توان با ساخت استخر یا حوضچه‌هایی در مسیر آب، به پرورش ماهی پرداخت.

کیوان منصوری دبیر اسدآبادی از جمله افرادی است که با ساخت استخر پرورش ماهی برای دو فرزندش که حدود دو سالی دنبال کار می‌گشتند، ایجاد شغل کرده است که در این زمینه خبرگزاری بسیج گفتگویی با این کارآفرین موفق داشت.

کیوان منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: دبیر آموزش و پرورش و مدرس فیزیک در دبیرستان‌های اسدآباد هستمو دو پسر دارم که حدود دو سالی می‌شد که از دانشگاه فارغ التحصیل شده بودند، اما متاسفانه نتوانستند کاری پیدا کنند به همین دلیل تصمیم گرفتیم که خودمان کاری را شروع کنیم.

وی افزود: چند قطعه زمین کشاورزی داریم که معمولا گندم، جو و سیب زمینی می کاریم، از آنجا مقداری سهمیه آب نیز داریم بنابراین به ذهنمان رسید که یک استخر ساخته و ماهی پرورش دهیم.

این دبیر کارآفرین اظهارداشت: برای ساخت استخر و تجهیز آن به وسایل و امکانات مورد نیاز برای پرورش ماهی حدود 40 میلیون تومان هزینه کردم و برای خرید ماهی نیز از آنجا که به سرمایه نیاز داشتم از تسهیلات بسیج سازندگی اسدآباد استفاده کردم.

 اشتغالزایی معلم اسدآبادی برای فرزندانش

وی با اشاره به دریافت 30 میلیون تومان وام از بسیج سازندگی تصریح کرد: کار پرورش ماهی را با خرید 15 هزار قطعه بچهماهی قزل آلای 10 گرمی در اردیبهشت ماه آغاز کردیم.

منصوری گفت: یک دوره کامل پرورش ماهی از زمانی که آنها را داخل استخر می ریزیم تا زمانی که به وزن فروش که بین نیم الی یک کیلوگرم است، برسند حدود 6 ماه زمان می‌برد، با توجه به اینکه ما از اردیبهشت ماه کارمان را آغاز کردیم، چند روزی هست که ماهی ها به وزن فروش رسیده اند.

وی افزود: هر کیلو ماهی را بین 13 الی 16 هزار تومان به فروش می‌رسانیم و مشتری‌های ما بیشتر از اهالی منطقه آجین و روستای تختی‌آباد هستند، در مواردی نیز ماهی‌ها را به اسدآباد برده و به فروش می‌رسانیم.

این کارآفرین اسدآبادی با ابراز رضایت از بازارفروش ماهی‌ها گفت: با توجه به اینکه اولین دوره است که کارمان را شروع کرده‌ایم برای اینکه ریسک کارمان پایین‌تر بیاید با نصف ظرفیت استخر پرورش ماهی را انجام دادیم و اکنون حدود 2.5 تن ماهی برای فروش داریم.

وی ب بیان اینکه خوشبختانه از آنجا که تجهیزات خوبی داریم ماهی‌ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند، اظهارداشت: در فصل کشاورزی مدام آب استخر جابه جا می‌شود که این باعث طراوت و تازگی ماهی‌ها می‌شود و در این فصل نیز که کشاورزی نداریم از دستگاه هوادهی استفاده می‌کنیم که پمپ یکسره روشن نباشد و اکسیژن لازم به ماهی‌ها برسد.

 اشتغالزایی معلم اسدآبادی برای فرزندانش

منصوری در ادامه گفت: برای تمیز کردن استخر نیز جاروهای مخصوصی را طراحی کرده‌ایم که به طور کامل استخر را تمیز می‌کند تا آب دچار گندیدگی نشود چراکه گندیدگی آب باعث می‌شود ماهی‌ها بوی بدی بگیرند.

وی اظهار داشت: از کود به دست آمده از ماهی‌ها نیز برای کارهای کشاورزی استفاده می کنیم و خوشبختانه تاثیر مثبتی بر روند کشاورزی ما نیز داشته است.

این دبیر کارآفرین یکی از مشکلات کارش را قطعی برق دانست و گفت: برای حل این مشکل یک موتور برق اجاره کرده‌ایم تا در این مواقع عدم وجود برق باعث از بین رفتن ماهی‌ها نشود و اکسیژن لازم ماهی‌ها را از این طریق تامین کنیم.

منصوری در مورد ادامه کارش گفت: بیشتر مسئولیت کار بر دوش پسرانم، نیما و نعیم است و با تصمیم آنها می خواهیم علاوه بر افزایش ظرفیت استخر یک گلخانهاحداث کنیم تا سودآوری بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات