خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی اسدآباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 355 میلیون تومان تسهیلات در عرصه اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی شهرستان اسدآباد پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۷۷۶۲۹۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
حمیدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 500 نفر در عرصه‌های مختلفی چون قارچ، تولیدات گلخانه‌ای، بافندگی، نقاشی روی سفال، چرم دوزی، پرورش ماکیان و... آموزش دیده‌اند.

وی بیان داشت: یکی از برنامه‌های ما بازرسی و سرکشی مرتب از واحدهایی است که در سال‌های گذشته از بسیج سازندگی شهرستان اسدآباد تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان اسدآباد در ادامه افزود: در این بازدیدهاضمن اینکه در جریان مشکلات تولیدکنندگان قرار می‌گیریم، کارشناسان بسیج سازندگی در راستای رفع آنها راهکارهایی را ارائه می‌دهند، که خوشبختانه با این روش 12 کارگاهی که دچار مشکل شده بودند و به صورت نیمه فعال و غیرفعال درآمده بودند دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

وی در مورد تسهیلات پرداخت شده در سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 355 میلیون تومان تسهیلات به 34 نفر پرداخت و برای 70 نفر شغل ایجاد شده است.

رضایی گفت: با اینکه 500 نفر از خدمات آموزشی بسیج سازندگی شهرستان استفاده کرده‌اند فقط 34 برای دریافت تسهیلات اقدام کرده‌اند که طبق بررسی‌های انجام شده، شرایط سخت صدورمجوز یکی از دلایل آن است.

وی ادامه داد: متقاضیان وقتی با مشکلات دریافت مجوز از سازمان‌های مربوطه روبرو می‌شوند دیگر پیگیر تسهیلات نمی‌شوند و از آن صرف‌نظر می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان اسدآباد اظهار داشت: پرداخت تسهیلات از اوایل شهریور ماه آغاز شد و متاسفانه زمان بسیاریرا از دست دادیم و این امر باعث شد بسیاری از طرح‌ها به دلیل اینکه فصل کاری آنها تمام شده بود عملاً حذف شوند.

وی گفت: به تازگی چند عرصه جدید به طرح های مورد حمایت بسیج سازندگی شهرستان اضافه شده که امیدواریم با این تغییرات روند پرداخت تسهیلات با شتاب بیشتر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد به عنوان قطب تولید «هلو خشک» کشور انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این انتخاب بتواند مانع از بین رفتن محصولات باغی شهرستان شود و سود خوبی عاید باغداران شهرستان کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات