خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه ملایر:

دوری نوجوانان از فرهنگ ایثار و شهادت از برنامه‌های دشمنان است

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: یکی از برنامه‌های دشمنان این است که به هر شکلی شده فرهنگ ایثار و شهادت را از جامعه و نوجوانان ما دور کند.
کد خبر: ۸۷۶۹۱۱۷
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
سرهنگ داود ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با اشاره به هفته بسیج دانش‌آموزی بیان داشت: هشتم آبان سالگرد شهادت بسیجی دانش‌آموز، شهید «محمد حسین فهمیده» به عنوان بسیج دانش آموزی و روز نوجوان نامگذاری شده است.

وی با اشاره به سخن امام (ره) که فرمودند «رهبر ما آن نوجوان ۱۳ساله است که نارنجک به کمر بست و زیر تانک رفت»، افزود: یکی از نگرانی‌های دشمن نیز این است که نوجوانان و جوانان ما با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و می‌بینیم در جاهای مختلفی دوست دارد تا درس شهید «حسین فهمیده» را از کتاب‌های برداریم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمنان گفت: یکی از برنامه‌های دشمنان این است که به هر شکلی شده فرهنگ ایثار و شهادت را از جامعه و نوجوانان ما دور کند.

وی ادامه داد: همچنین در مجامع بین‌المللی برای دفاع از حقوق نوجوانان و جوانان قوانینی را وضع می‌کنند که ما نوجوانان در کارهای پرخطر وارد نشوند و یکی از اهدافشان این است که بسیج دانش‌آموزی را نادیده بگیریم و بگویند این آموزش‌ها خطرناک است.

ابراهیمی یادآور شد: با وجود این امر آنجا که دست پرورده‌های خودشان می‌آیند و کودکان ۷ساله را آموزش چگونه سر بریدن می‌دهند ،آنجا حقوق کودکان رعایت می‌شود ولی اگر نوجوانان ما با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند حقوقشان نادیده گرفته شده است.

وی افزود: دشمنان ما می‌دانند اگر نوجوانان ما با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند از حقوق خودشان دفاع می کنند و این موضوع باعث ناراحتی آنها شده است که اگر چنین کسانی پیدا شوند و جلوی آنها به ایستند دیگر نمی‌توانند کشورها را زیر سیطره خود قرار دهند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه استکبار جهانی و هم دستانش از جمله رژیم کودک‌کش اسرائیل به شکل‌های مختلفی سعی دارند جوانان ما را زمین‌گیر کنند، گفت: دربحث فضای مجازی سعی می‌کنند سیاست‌های خود را پیش ببرند بنابراین باید هوشیار باشیم تا از دشمن تبعیت نکنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جهاد کبیر اظهار داشت: ما با تبعیت نکردن از دشمن، باید جهاد کبیر انجام دهیم و با بصیرت و پیروی از ولایت فقیه پوزه استکبار جهانی را به خاک بمالیم.

ابراهیمی با بیان اینکه بصیرت به معنای اقدام به اندازه و به‌موقع است، گفت: همچنان که اگر امام (ره) در سال۵۷ آن دستور به‌موقع را صادر نمی‌کردند و مردم به خیابان‌ها نمی‌ریختند ۵۰ تا۱۰۰ سال انقلاب ما عقب می‌افتاد اما اقدام به‌موقع نتیجه‌اش انقلاب اسلامی است که اثر آن در تمام دنیا ملموس است.

وی افزود: آن کسانی که دعوتنامه برای سیدالشهدا(ع) فرستادند در آن موقع به وقت عمل نکردند و تشخیص درستی نداشتند و واقعه کربلا اتفاق افتاد ما باید از این واقعه کربلا درس بگیریم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه باید به عبرت‌ها و درس‌های عاشورا دقت داشته باشیم و همیشه و همه جا آن را مطرح کنیم، خاطرنشان کرد: اگر ما نیز به موقع عمل کنیم و همیشه از ولی و مولای خود تبعیت کنیم در امان خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات