خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

امام حسین(ع) قلب عالم است/ شهدای عاشورا در راه امر به معروف شهید شدند

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه امام حسین(ع) قلب عالم است، گفت: زمان غروب آفتاب که افق قرمز است، این اثر خون امام حسین(ع) است.
کد خبر: ۸۷۶۱۰۴۷
|
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌‌محمدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران ظهر عاشورا که میدان امام(ره) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: امام حسین(ع) نماز ظهر عاشورا را در حالی برپا کرد که دشمن از تیرباران نمازگزاران دست برنمی‌داشت.

وی با اشاره به اینکه شهدای بسیاری در روز عاشورا در راه امر به معروف شهید شدند و باید ادامه‌دهنده راه آنان باشیم، گفت: امام حسین(ع) در حالی که در کربلا آب نبود با خون خود وضو ‌گرفت و به نماز ایستاد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: در کربلا کودکان از تشنگی فریادشان به آسمان رسید و لبهایشان خشکیده بود و آبی برای نوشیدن نبود.

وی با تأکید بر اینکه نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا نماز عشق و وضویش وضوی عشق بود، ابراز داشت: آن زمانی که امام حسین(ع) برای اتمام‌ حجت مقابل سپاه دشمن آمد سنگی بر پیشانی مبارکش زدند که از شدت آن خون تمام چهره ایشان را گرفت و هر چه با دستمال پاک کرد قطع نمی‌شد بنابراین دامن عربی را بالا زد تا خون پیشانی را پاک کند که قلب حجت خدا نمایان شد و دشمن ایشان را هدف گرفت.

محمدی با بیان اینکه امام حسین(ع) قلب عالم است، افزود: زمان غروب آفتاب که افق قرمز است، این اثر خون امام حسین(ع) است.

وی یادآور شد: هنگامی که دشمن لعین تیر سه شعبه را بر گلوی حضرت علی اصغر(ع) زد، چنان خونی فوران کرد که امام حسین(ع) آن خون را به آسمان پاشید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: خون دومی که اگر به زمین می‌ریخت عذاب نازل می شد، خون شش ماهه شیرخوار بیگناه بود که امام حسین(ع) دستش را زیر گلوی حضرت علی اصغر(ع) گرفت و هر چه خون بود به آسمان پاشید و یک قطره هم برنگشت.

انتهای پیام/



ارسال نظرات