خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان:

ثبت میراث ناملموس از سرفصل‌های میراث فرهنگی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه یکی از سرفصل‌های ما ثبت میراث ناملموس است، گفت: آئین شیره‌پزی روستای هدف گردشگری مانیزان یکی از میراث ناملموس به شمار می‌رود و ثبت ملی شده است.
کد خبر: ۸۷۵۴۷۸۱
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره شیره‌پزی در روستای مانیزان ملایر بیان داشت: ما جاذبه‌های متعددی در استان داریم که بخشی از این جاذبه‌ها طبیعی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان افزود: از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به روستاهای گردشگری، اماکن تاریخی و ... اشاره کرد و یکی از مهمترین جاذبه‌ها که در استان داریم و جای جای کشورمان نیز هست میراث معنوی و میراث ناملموس ما است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به آداب و رسوم و بازی‌های محلی بیان کرد: ما باید از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از بازخوردهای که در گردشگران خارجی توسط تورلیدرها و جاهای مختلف گرفته ایم، نشان می‌دهد که علاقه بسیاری به دیدن این گونه میراث دارند.

مالمیرگفت: طبیعتا دامن زدن به این آثار ملموس که قرن‌ها دست به دست گشته تا به دست ما رسیده است برای احیا و معرفی آنها می تواند ظرفیت خوبی برای گردشگری باشد.

وی ابراز داشت: خوشبختانه یکی از سرفصل‌های میراث فرهنگی ثبت میراث ناملموس است که آئین شیره پزی روستای هدف گردشگری مانیزان یکی از میراث ناملموس به شمار می‌رود و ثبت ملی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: آئین شیره‌پزی مانیزان چند سالی است که عملاً به صورت یک برند گردشگری در استان مطرح شده و می‌تواند بهتر از این نیز باشد.

وی گفت: اگر زیر ساخت‌های مناسب فراهم شود و بخش خصوصی ورود کند میتوان از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات