خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد

ضرورت توسعه مركز تحقيقات و پیگیری ثبت جهانى انگور ملاير

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نسبت به توسعه مركز تحقيقات انگور شهرستان ملاير و همچنين ثبت جهانى انگور ملاير اقدام لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۸۷۵۴۷۸۰
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام احد آزادى‌خواه با تبریک هفته دفاع مقدس و یاد شهدا در جمع گردشگران هفتمین جشنواره شیره‌پزی روستای مانیزان ملایر اظهار داشت: شیره یکی از فرآورده‌های مهم انگور بوده که دارای خواص فراوانی از جمله انرژی‌زا، خون‌ساز و تسکین‌دهنده درد است.

وی با بیان اینکه انگور ملایر یکی از مرغوبترین انگورهای دنیا در کشور است، گفت: شیره انگور ملایر نیز از محصولات بی نظیر و سوغات اصلی شهرستان ملایر است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هفتمین جشنواره شیره‌پزی ملایر در روستای هدف گردشگری مانیزان با حضور گسترده مردم برگزار شده و مراحل پخت شیره در کارگاه های مخصوص در معرض دید مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به ظرفيت‌هاى خدادادى و مهم شهرستان ملاير در زمينه كشاورزى، به ویژه محصولات انگور و كشمش، به جلسه چند روز گذشته نمايندگان مردم ملاير با وزير محترم جهاد كشاورزى اشاره كرد و گفت: در اين جلسه نمايندگان به وزير جهاد كشاورزى تذكر دادند كه قيمت خريد تضمينى انگور متناسب با هزينه‌هاى توليد اين محصول نيست و بايد در اسرع وقت نسبت به اين موضوع توسط دولت و مسئولين تدابيرى انديشيده شود.

آزادى‌خواه خاطرنشان کرد: در جلسه مذكور نمايندگان طى درخواست كتبي از وزير خواستند نسبت به توسعه مركز تحقيقات انگور شهرستان ملاير و همچنين ثبت جهانى انگور ملاير اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات