خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان خبر داد

اجرای طرح آبادانی و توسعه در بخش خزل نهاوند

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان گفت: طرح آبادانی و توسعه در دهستان خزل شرقی نهاوند با همکاری بسیج سازندگی سپاه پاسداران و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۶۹۸۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، جلسه بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند با هدف اجرای طرح جدید آبادانی و توسعه در دهستان‌های کمتر توسعه‌یافته با حضور فرماندار، فرمانده سپاه و بخشدار بخش خزل نهاوند و با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان برگزار شد.

در این نشست که برای بررسی روند اجرای طرح‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی در دهستان خزل شرقی برگزار شد، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف این دهستان با هدف توسعه و آبادانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان در این مراسم گفت: طرح توسعه و آبادانی با هدف توانمند کردن مناطق روستایی و خدمات‌رسانی به این نقاط به‌زودی در 100 دهستان کشور آغاز می‌شود.

شهرام صادقی اظهار داشت: در این طرح اقدامات آموزشی، عمرانی و خدماتی در دهستان‌هایی که انتخاب‌شده‌اند، با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان انجام می‌شود که باعث آبادانی و توسعه هر دهستان خواهد شد.

وی افزود: در این طرح پتانسیل‌های هر منطقه و روستا با انجام کار کارشناسی احصا می‌شود و برای هر روستا طرحی مختص به آن روستا تدوین و اجرا می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان بابیان اینکه در این طرح آموزش روستاییان بسیار مهم است، بیان داشت: در استان همدان 3 دهستان انتخاب ‌شده و در نهاوند نیز دهستان خزل شرقی برای اجرای این طرح مدنظر قرارگرفته است و دهستان‌های پیش‌خور فامنین و مهربان کبودراهنگ نیز مشمول اجرای این طرح هستند.

وی عنوان کرد: این طرح با هدف توانمندسازی روستاییان در زمینه‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، شبکه‌های آب‌رسانی، راه‌سازی، عمرانی و آموزشی و بهداشتی اجرا می‌شود و باعث توسعه منطقه موردنظر می‌شود.

فرماندار نهاوند نیز در این جلسه گفت: این طرح فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت و آبادانی دهستان خزل شرقی است که باید با همکاری همه دستگاه‌ها از آن به بهترین شکل استفاده شود.

حمیدوند اظهار داشت: این طرح عام‌المنفعه که توسط بسیج سازندگی سپاه انجام می‌شود در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و آموزش خانواده‌های روستاییان بر اساس ظرفیت‌های منطقه است.

وی افزود: با جدید این کار پیگیری می‌شود و با تشکیل جلساتی فوری طرح‌های اولویت‌دار شناسایی می‌شود تا به‌محض ابلاغ کارها با سرعت به‌پیش رود.

فرماندار نهاوند خاطرنشان کرد: با هماهنگی بخشدار خزل یک نفر در هر روستا مخصوص پیگیری کارها شود و در روستاهایی که دهیاری ندارند هم باید مسئول پیگیری کارها مشخص شود تا با همکاری با سایر دستگاه‌ها از فرصت خوب بهترین استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات