خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان:

روستاهای کمتر از 1500 نفر جمعیت در استان همدان صاحب کتابخانه می‌شوند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: از مهرماه سال جاری روستاهای کمتر از یک هزار و 500 نفر جمعیت نیز صاحب کتابخانه خواهند شد.
کد خبر: ۸۷۴۳۴۱۱
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ شامگاه یکشنبه با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، فرماندار کبودراهنگ، خیرین کتابخانه ساز و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان اظهار کرد: فرهنگ از مهمترین و محوری ترین هویت یک ملت است که اهمیت به کتاب و کتابخوانی در میان جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان از مهمترین راه توسعه فرهنگی محسوب می شود.

عاطفه زارعی با اشاره به اینکه 10 درصد کتابخانه های استان به وای فای متصل هستند، افزود: وای فای رایگان نیز از مهرماه سال جاری در کتابخانه شهید اشرفی اصفهانی کبودراهنگ به اعضاء ارائه خواهد شد.

وی افزود: عضویت رایگان در کتابخانه به مناسبت روز شهرستان و شهدای پنجم آبان، اضافه شدن دو ایستگاه مطالعه در بخش گل تپه، شیرین سو از دیگر برنامه های این اداره است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: از مهرماه سال جاری روستاهای کمتر از یک هزار و 500 نفر نیز صاحب کتابخانه خواهند شد.

فرماندار کبودراهنگ با اشاره به اینکه شهرداران باید تا پایان هر ماه نیم درصد از درآمد خود را به حساب کتابخانه ها واریز کنند، گفت: با اختصاص نیم درصد از درآمد شهرداری برای حمایت از کتابخانه این اداره را برای خدمات رسانی هرچه بیشتر کمک می‌کند.

احسان قنبری در ادامه به افتتاح و راه اندازی کتابخانه مشارکتی آموزش و پرورش و اداره کتابخانه عمومی کبودراهنگ خبر داد.

فرماندار کبودراهنگ با اشاره به 14 باب کتابخانه در شهرستان خاطرنشان کرد: 12 باب مربوط به کتابخانه نهادی و 2 باب کتابخانه مشارکتی و 107 هزار جلد کتاب که سرانه آن 74 جلد کتاب برای هر 100 نفر است.

وی تعداد اعضای کتابخانه را 4 هزار و 700 نفر دانست و افزود: سرانه کتابخانه عمومی شهرستان 3.5 درصد جمعیت است که زیر بنا آن 3 هزار و 800 متر مربع و سرانه کتابخانه عمومی شهرستان در این زمینه 2.6 مترمربع برای هر 100 نفر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار