خبرهای داغ:
یک فعال اقتصاد مقاومتی مطرح کرد

پرورش دام سبک از عرصه‌های اشتغال‌زا و درآمدزای اقتصاد مقاومتی

یک فعال اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه پرورش دام سبک از عرصه‌های اشتغال‌زا و درآمدزای اقتصاد مقاومتی است، گفت: با فعالیت در این عرصه به طور مستقیم برای 9 نفر ایجاد اشتغل کرده‌ام که این امر خود باعث جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهر می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۲۹۰۹
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یکی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی پرورش دام سبک است که برای آشنایی با این عرصه به مزرعه پرورش دام سبک واقع در روستای شهرستانه همدان رفتیم و با یکی از فعالان این عرصه به گفتگو نشستیم.

بسیج: خودتان را معرفی کنید، در چه رشته‌ای تحصیلی کرده‌اید و چرا به پرورش دام سبک روی آوردید؟

علی عباسی‌معظم هستم؛ در سال 78 لیسانس علوم دامی گرفتم و بعد از اتمام تحصیل به روستا برگشتم و به فعالیت تدریس و باغداری مشغول شدم.

به دلیل داشتن فضایی برای پرورش دام وارد شدن به این عرصه برایم راحت تر بود به همین دلیل دامپروری را انتخاب کردم.

بسیج: چرا به عرصه اقتصاد مقاومتی وارد شدید؟

عباسی‌معظم: بعد از نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی به این فکر افتادم که وظیفه‌ای دارم و باید برای به رشد و توسعه رساندن کشورم قدمی هرچند کوچک بردارم و باتوجه به این نکته که رشته تحصیلی بنده علوم دامی بود و دارای محلی برای پرورش دام بودم که از آن استفاده نمی‌شد 20 رأس دام سبک ( گوسفند) خریداری و شروع به فعالیت کردم.

بسیج: محصولات مزرعه شما چیست ؟

عباسی‌معظم: مزرعه پرورشی ما که در حال حاضر بیش از 150 رأس گوسفند دارد، محصولات متنوعی از جمله گوشت، پشم، شیر و کود دامی را تولید می‌کند که با استفاده از روش‌‌های علمی که در تولید به کار می‌بریم از بهره‌بری بالایی برخوردار هستیم و توانسته‌ایم در آمد بسیاری را به دست آوریم.

بسیج: چند نفر اشتغالزایی داشتید؟

عباسی‌معظم: پرورش دام سبک از عرصه‌های اشتغال‌زا و درآمدزای اقتصاد مقاومتی است؛ به طور مستقیم 9 نفر به صورت تمام وقت صاحب کار و درآمد شده اند که همه آنها از جوانان ساکن این روستا هستند که این امر خود باعث جلوگیری از مهاجرت آنها به شهر شد.

بسیج: چه پیشنهادی برای تحصیل کرده‌های دانشگاهی دارید؟

عباسی‌معظم: اول از هر کاری باید به خداوند توسل کرد و از خداوند کمک خواست و بعد با اعتماد با توانایی‌های خود و مشاوره گرفتن از افراد دانا به عرصه کاری وارد شوند و بدانند که خداوند خود برکت را به زندگی ها و کار ها می بخشد و اگر کار و تلاش کنند حتما موفق خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات