خبرهای داغ:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد مطرح کرد

ولایت شرط قبولی طاعات و اعمال انسان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد با اشاره به اهمیت بحث ولایت گفت: کسی که ولایت‌‌پذیر ائمه(ع) نباشد دیگر طاعات و اعمالش نیز از او پذیرفته نیست.
کد خبر: ۸۷۳۸۶۷۹
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، حجت الاسلام حسین گروسی امروز در محفل انس و مدت بازنشستگان سپاه ناحیه اسدآباد بیان داشت: ماه ذی القعده ماه حضرت موسی ابن جعفر(ع) است چراکه چهارم این ماه سالروز ولادت کریمه اهل بیت(س) و یازدهم نیز ولادت احمد ابن موسی(ع) و 25 این ماه سالروز ولادت امام رضا(ع) و 30 این ماه نیز روز شهادت امام جواد(ع) است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: ایشان می فرمایند اگر دوست دارید فردای قیامت در آن درجه عالیه بهشت با من همنشین شوید باید سه مشخصه داشته باشید، در عزای ما اهل بیت عزادار باشید و تا می‌توانید برای ما اقامه مجلس عزاداری کنید، در شادی ما اهل بیت شاد باشید و در چارچوب و حدود مسائل شرعی و مذهبی شادی کنید و نسبت به ما ولایت پذیری داشته باشید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد با اشاره به اهمیت بحث ولایت‌پذیری افزود: در روایتی دیگر از امام معصوم(ع) نیز آمده است اگر کسی شب تا صبح نماز بخواند و همه ایام را روزه بدارد و همه ایام مکه مشرف شود و همه اموال خود را صدقه دهد اما ولایت نداشته باشد اینها مورد قبول واقع نمی شود که منظور از ولایت به خدا، رسول خدا(ص) و دوازده امام معصوم(ع) و ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه ولایت شرط قبولی طاعات و اعمال انسان است، با اشاره به ویژگی‌های یک فرد ولایی عنوان کرد: ولایی کسی است که چهار ویژگی داشته باشد که یکی از آنها محبت اهل بیت(ع) است.

گروسی ادامه داد: از ویژگی‌های دیگر نیز این است که از نظر دینی نسبت به اهل بیت(ع) تبعیت کند و همچنین امر و نهی اهل بیت(ع) و ولایت فقیه را گوش کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چهارمین ویژگی فرد ولایی نیز این است که اهل بیت(ع) را به عنوان اسوه و الگو در زندگی خود و در تمام احوال و افعال خود قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات