جشن «زیر سایه خورشید» در خمین برگزار شد

آسیب‌پذیری بنیان خانواده‌ها به واسطه فضاهای مجازی

کارشناس مسائل خانواده گفت: شبکه های مجازی ضمن اتلاف زمان افراد، خانواده ها را دچار آسیب های زیادی کرده و در دیدگاه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی شکاف های عدیده ای به وجود آورده است.
کد خبر: ۸۷۲۷۰۴۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع) جشن "زیر سایه خورشید" باحضور پرشکوه مردم و مسئولین و خادمان حرم مطهر رضوی در مصلای امام خمینی(ره ) شهرستان خمینبرگزار شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری اراکیدر این مراسم با اشاره به لزوم پیروی از سیره و مکتب معصومین(ع) گفت: امروز برای نجات جامعه نیازمند عمل به سیره و احادیث ائمه هستیم، برای یادگیریاعتقادات باید وقت گذاشته شود.

وی افزود: امروز عده‌ای سعی دارند اسلام راوارونه معرفی کنند، حضرت فاطمه( س) را دوست دارند اما حجاب و عفاف را نمی‌پسندند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به ویژگی‌های مومن حقیقی گفت: مومن حقیقی در همه امور پیرو ولایت است سلمان فارسی با داشتن درجات معنویت و عرفانپیرو حضرت علی(ع) شد.

حجت‌الاسلام اراکی بیان کرد:بهشت یعنی نعمت پایدار که همه چیز در آن جاودانه و همیشگیاست و نعمتهای این دنیا ناپایدار است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به کلام امامرضا(ع) در مورد عقل گفت: امام رضا(ع) عقل را در سه محور بیان فرمود "اول این که عاقل کسی است که در برابر مشکلات زندگی صبور است". زیرا انسان در برخورد با سختیها ساخته می‌شود.

وی تاکید کرد: عیار انسان درناملایمات زندگی بالا می‌رود،دومین نشانه عقل در کلام این امام بزرگوار شناخت دشمن است؛ شبکه های ماهواره ای ترفند دشمن برای تضعیف بنیان خانواده است.

حجت‌الاسلام صابری اراکی یادآور شد: خرید وسایل تولیدی خارجی عدم شناخت ما نسبت به دشمن را حکایت می‌کند اینکه به داشته های خود باور نداریم.

این کارشناس معارف اسلامی تصریح کرد: سومین محور از عقل را در کلام امام رضا(ع) مدارا با دوستان است، اگر به این سه مورد در جامعه توجه شود بسیاری از مشکلات و معضلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع تحریم در کشور اذعانکرد: دشمن در بسیاری از موارد اساسی کشور را مورد تحریم قرار داده اما در زمینه فناوری‌ها و تکنولوژی‌های ارتباطی نظیر گوشی تلفن همراه ما را تحریم نکرده زیرا برای جوانان، نوجوانان و جامعه ما برنامه‌ریزی شومی در سر دارد.

حجت‌الاسلام صابری اراکی خاطرنشان کرد: استفاده از شبکه های اجتماعی امروزه به یک پدیده فراگیر تبدیل شده و اکثر افراد جامعه بدون هیچ گونه محدودیت سن، جنسی، قشری یا حتی مذهب در این شبکه ها عضو هستند.

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: عضویت در شبکه‌های اجتماعی هر چند در نگاه اول شاید باعث افزایش سطح آگاهی یا اطلاع از موضوعات روز شود اما اعضای این شبکه ها به میزان اطلاعات و سطح آگاهی که دارند تاثیرپذیری هم از این شبکه ها دارند که گاه این تاثیرات منفی است.

گفتنی است در این مراسم جشن خادمان امامرضا(ع) مداحی کردند و از خانواده شهید مدافع حرم "علی‌اکبر عربی" تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار