خبرهای داغ:

مکان‌یابی غیراصولی مدارس غیرانتفاعی، عامل پیامدهای نامطلوب شهری

خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز در نشستی با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و مدیرکل آموزش و پرورش استان، به منظور بررسی نحوه فعالیت مدارس غیرانتفاعی، مکان‌یابی غیراصولی مدارس غیرانتفاعی را عامل پیامدهای نامطلوب زندگی شهری خواند.
کد خبر: ۸۶۹۹۰۲۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، صادق نجفی افزود: متاسفانه در بیشتر موارد، وضعیت فیزیکی مدارس غیرانتقاعی در شان دانش‌آموزان نیست که رفع این معضل نیازمند اجرای قانون و بازنگری در برخی اقدامات رایج است.

وی اظهار کرد: طبق آمار رسمی آموزش و ‌پرورش، 12درصد مدارس کشور و 18 درصد مدارس شهر تبریز غیرانتقاعی است که این تفاوت، نشان‌دهنده تاکیدی است که خانواده‌های تبریزی به بحث کیفیت آموزشی دارند.

نجفی با تاکید بر اینکه باید قدردان این موضوع مهم بود، تصریح کرد: تغییر آپارتمان مسکونی به مدرسه، فاقد شان فرهنگی و آموزشی است و از نظر پیامدهای زندگی شهری نیز، به طور حتم مطلوب نیست.

شهردار تبریز با بیان اینکه قواعد شهری، اندازه مشخصی را برای تابلوهای سردر واحدهای خدمت‌رسان تعیین کرده، گفت: در صورت رعایت این اندازه، طبیعی است که شهرداری هزینه‌ای از واحد مربوطه اخذ نمی‌کند، ولی متاسفانه تابلوهای بزرگ و بدمنظر بیشتر مدارس غیرانتفاعی، تصویری آشفته از فضای بصری شهر، ترسیم کرده‌ که این رفتار، شامل اعمال جریمه است.

وی با تاکید بر اجرای یک روند دقیق کارشناسی در موقعیت‌یابی تاسیس مدارس غیرانتفاعی، اظهار داشت: شهرداری با در اختیار داشتن زمین‌هایی با کاربری ویژه آموزشی، این آمادگی را دارد که با اخذ مصوبه شورای شهر، آموزش‌ و ‌پرورش استان را در مکان‌یابی درست مدارس غیرانتفاعی یاری کند که لازمه این امر، جلب مشارکت‌های مردمی و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری است.

صادق نجفی ادامه داد: با تعیین زمان‌بندی مشترک از سوی آموزش‌ و‌ پرورش و شهرداری، می‌توان مدارس غیرانتقاعی غیراستاندارد را برای انتقال یا تعیین‌تکلیف نهایی مشخص کرد که این امر نیز نیازمند، اجرای توافقاتی است که اهداف و ماموریت‌های هر دو طرف را محقق کند.

وی با تاکید بر این‌که معضلات یادشده، تنها مختص به مدارس غیرانتفاعی نیست، خاطرنشان کرد: هر یک از بخش‌های تخصصی از قبیل پزشکان، وکلا، مهندسان، معماران و شرکت‌های خدماتی و صنفی، به نوبه خود در مباحث شهری دخیل هستند.

نجفی یادآوری کرد: این وضعیت، محصول یک روند نامنظم در طول سال‌های متمادی است، از این رو باید در روند برنامه‌ریزی‌های شهری، به سمت اصلاح شرایط موجود پیش برویم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار