خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان خبر داد

بهسازی و نوسازی 33 درصد از واحدهای روستایی کبودراهنگ

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از بهسازی و نوسازی 33 درصد از واحدهای روستایی کبودراهنگ خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۶۸۱۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کبودراهنگ، حسن ظفری امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات دهیاری های کبودراهنگ با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای بلاخیز دنیاست، اظهار داشت: از 42 بلای شناخته شده 37 بلا در ایران رخ داده است.

وی بیان کرد: ایران جزء 10 کشور بلاخیز دنیا است که موقعیت جغرافیای استان همدان خطوط گسل در ناحیه شمالی و جنوبی است که قسمتی از آن نیز در جغرافیای کبودراهنگ قرار گرفته و توجه ویژه به مدیریت بحران را می طلبد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه بحران جان و مال مردم را به مخاطره می اندازد، افزود: سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن است که با رعایت مقررات ساختمان می توانیم آن را کمتر کنیم.

وی گفت: شهرستان کبودراهنگ 31 هزار و 480 خانوار روستایی و 26 هزار و 863 واحد مسکونی در 127 روستا، 4 هزار واحد مسکن روستایی، 7 هزار و 347 واحد بهسازی شده، 8 هزار و 814 فقره بازسازی، 12 هزار واحد فرسوده که نیاز به بازسازی دارد.

ظفری خاطرنشان کرد: 33 درصد از واحدهای روستایی کبودراهنگ بهسازی و نوسازی شده که سهمیه ویژه آن برای مقاوم‌سازی 2 هزار فقره با اعتبار 37 میلیارد و 666 میلیون تومان در نظر گرفته شده که دستورالعمل آن تائید و به تصویب رسید.

وی سقف تسهیلات فردی واحدهای فرسوده را 20 میلیون تومان با سود 5 درصد و با شرایط دوران مشارکت و فروش اقساطی 15 ساله دانست و گفت: محدوده طرح هادی روستایی 18 میلیون تومان به منظور احداث است که اصل سود و دستمزد آن را دولت می دهد و با اخذ سفته تضمینی قابل پرداخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان خاطر نشان کرد: تسهیلات مسکن روستایی سال 95 راه اندازی شده و به تفکیک روستاها مشخص شده که دهیاران باید نسبت به تشویق ، ترغیب و راهنمایی مردم به منظور اخذ تسهیلات به بنیاد مسکن هدایت کنند.

وی ادامه داد: با احتساب آورده متقاضان بیش از 80 میلیارد تومان گردش مالی مسکن روستایی در این شهرستان خواهد بود.

ظفری درخصوص افرادی که تحت پوشش بهزیستی و دارای 2 معلول هستند افزود: 2 میلیون از حساب حضرت امام (ره) ، 6 میلیون بهزیستی، 10 میلیون بنیاد مستعضفان که جمعا 18 میلیون تومان بلاعوض به منظور احداث مسکن روستایی تعلق می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان خاطر نشان کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) 2 میلیون از حساب امام خمینی (ره) و 10 و نیم میلیون تومان کمیته امداد امام خمینی (ره) بصورت بلاعوض فاقد مسکن روستایی وبه منظور مسکن روستایی اقدام کنند که به همراه تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی گفت: بیش از 2 هزار فقره سهمیه مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی به شهرستان کبودراهنگ تخصیص گرفت که باتوجه به رایزنی های به عمل آمده متقاضیان زیر 25 هزار نفر جمعیت کبودراهنگ، شیرین سو و گل تپه از این تسهیلات استفاده کنند.

ظفری در ادامه با توجه به پیگیری های فرماندار کبودراهنگ در جلسه که در دفتر مرکزی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور محمد شاملو، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ برگزار شد تصریح کرد: موفق به تخصیص بیش از 2 هزار 400 تن قیر اعتباری در مرحله اول و 600 میلیون تومان اعتبار ملی برای شهرستان شد.

وی اظهار کرد: در طی سال گذشته 25 روستای کبودراهنگ نسبت به عملیات آسفالت اقدام کرده اند که در سال جاری امید است با تلاش و همکاری دهیاران افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات