حجت الاسلام روانبخش:

زرسالاران دغدغه حاکمیت ارزش‌ها و اسلام را ندارند

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: زرسالاران دغدغه حاکمیت ارزش‌ها و اسلام ندارند؛ اگر مردم به آن‌ها رأی دهند فهیم و باهوش و در غیر این صورت افرادی بی‌شعور به شمار می روند.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۵۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام قاسم روانبخش، تجدیدنظرطلبان را نخستین گروه جبهه معارض جبهه حق معرفی و تصریح کرد: این گروه که ولی خدا را کنار گذاشته و خلافت را امری زمینی می کنند، اغلب زمینه حاکمیت گروه دیگر یعنی زراندوزان برانداز را فراهم می کنند.

وی با بیان این که در صدر اسلام، زمینه حاکمیت زرسالاران را خلیفه دوم فراهم کرد، افزود: در اثر حاکمیت این گروه، اوضاع جامعه تا حدی تغییر کرد که در کربلا که تنها 50 سال از رحلت پیامبر(ص) گذشته بود، امام حسین(ع) فرمود از ارزش ها به اندازه قطره آبی مانده است.

حاکمیت زرسالاران چیزی از ارزش ها باقی نمی گذارد

حجت الاسلام روانبخش اظهار کرد: اگر خواص و به تبع آنان مردم، هشدارها و روشنگری های عمار را که می گفت اگر این زرسالاران روی کار بیایند از ارزش ها چیزی نمی ماند، می فهمیدند، وضع امت اسلام به گونه ای نمی شد که در زمان امیرمؤمنان علی(ع) تقاضای جنگ با زرسالاران داشته باشند و در زمان امام حسین(ع) همین زرسالاران خلیفه مسلمین شوند و فرمان قتل پسر رسول خدا را صادر کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که در حاکمیت زرسالاران، نه تنها عدالت اجرا نمی شود بلکه ارزش ها قلب و مادیات، ملاک برتری افراد می شود، گفت: کسانی که در کربلا بودند در غدیر حضور داشتند، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را در دامان پیامبر(ص) دیده و سفارشات پیامبر(ص) نسبت به ایشان را شنیده بودند اما دیگر این ها برایشان ارزش نبود که بدان پایبند باشند.
 
وی، ابوسفیان، معاویه، مروان بن حکم، سعیدبن عاص و یزیدبن ابی سفیان را از نمونه های بارز جریان زرسالار برانداز در صدر اسلام معرفی و در تبین ویژگی های این جریان تصریح کرد: نخستین شاخصه این جریان، اهمیت دادن بسیار به مال دنیا و انباشت ثروت و تسلط بر منابع  مادی جامعه است.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن، تشنه قدرت بودن را دومین ویژگی جریان زرسالار برشمرد و افزود: این جریان برای مردم هیچ ارزشی قائل نیستند، به هر قیمتی در پی سلطه سیاسی بر مردم  هستند و دغدغه حاکمیت ارزش ها و اسلام ندارند؛ اگر مردم به آن ها رأی دهند فهیم و باهوش و در غیر این صورت افرادی بی شعور به شمار می روند.

حجت الاسلام روانبخش ادامه داد: جریان زرسالار، فلسفه حیات را چیزی جز بهره جویی و لذایذ مادی نمی دانند و ائمه اطهار(ع) و افراد نیک را هم مانند خود می پندارند. همچنین اهل زد و بندهای سیاسی و نیرنگ  و خیانت هستند.

وی اضافه کرد: این افراد هر روز یک موضع می گیرند چرا که توسط جریان زرسالار خریده می شوند وگرنه حقایق که تغییر نمی کند؛ چنان که شاهدیم مواضع رهبر معظم انقلاب در هیچ موضوعی با امام راحل(ره) سر سوزنی انحراف ندارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، روحیه انحصارطلبی و طایفه سالاری را از دیگر ویژگی های جریان زرسالار عنوان و اظهار کرد: این جریان در صدر اسلام پیش از آن که روی کار بیایند پیامبر(ص) را به انحصارطلبی متهم می کردند اما وقتی امدند همه مناصب سیاسی اجتماعی را بین خود تقسیم کردند و یاران امیرمؤمنان علی(ع) را کنار گذاشتند.

وی به نقل از شهید مطهری(ره) خاطرنشان کرد: بنی امیه، برخلاف سایر قبایل عرب تنها یک نژاد با چند فرد نبودند بلکه یک حزب بودند با ایده، برنامه و نیروهای هماهنگ کننده و نفوذی در همه جا(مانند یهود) و از همین رو در اندک زمانی قدرت را در جهان اسلام به دست گرفتند.

حجت الاسلام روانبخش ادامه داد: جریان زرسالار در مواجهه با شخصیت ها و جریان های مخالف اگر بتوانند آن ها را حذف می کنند وگرنه با مکر و حیله از آن ها به نفع خود بهره برداری می کنند.

وی، خداوندانگاری، قلع و قمع نیکان و افراد بابصیرت و قداست زدایی از احکام دین را از دیگر شاخص های جریان زرسالار معرفی و تصریح کرد:  امروز هر چه رهبری از ولنگاری فرهنگی و تهدید تهاجم فرهنگی سخن می گویند آن ها می گویند نمی شود مردم را به زور به بهشت فرستاد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: از سوی دیگر با اینکه طرح حامیان امر به معروف ونهی از منکر در مجلس تصویب شده و به دلیل اشکال تراشی دولت به کمیته حل اختلاف قوا ارجاع و در آن جا نیز حکم اجرا دریافت کرده هنوز معطل مانده است چرا که این ها می گویند امر به معروف ونهی از منکر فضولی در کار مردم است نباید در کارهای خصوصی و عمومی مردم دخالت کرد.

وی با طرح این پرسش که با روند کنونی به کجا داریم می رویم؟، افزود: این دین همان دینی است که حضرت خدیجه(س) همه زندگی اش را برای آن داد، حضرت زهرا(س) پای آن سیلی خورد، امام حسین(ع) برای آن تکه تکه شد و سایر ائمه اطهار(ع) و شهدا مجاهدت ها کردند و خون ها دادند.

حجت الاسلام روانبخش با بیان این که اگر این هشدارها را جدی نگیریم آینده بسیار خطرناکی پیش رو خواهیم داشت، یادآور شد: بی تفاوتی، جریان زرسالار برانداز را قدرت می دهد و اگر روی کار بیایند مانع می شوند حتی بسم الله بگوییم. امروز برای این حرف ها به ما برچسب تندرو می زنند اما ایا رهبری هم تندرو هستند؟.

وی با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) گفت: ایشان با وجود خواستگاران ثروتمند، حضرت محمد(ص) را انتخاب کرد و نه تنها از ایشان چیزی نخواست بلکه هر چه داشت به پیامبر(ص) در راه اسلام بخشید و خدا هم به پاس این ایثار، کوثری که گل سرسبد عالم است را به او هدیه کرد.
منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها