خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

جهاد دری از درهای بهشت و لباس تقوا است

استاد حوزه ودانشگاه با بیان اینکه جهاد اصغر مبارزه بادشمن بیرونی ونمادآن تفنگ به دست گرفتن و به میدان رفتن است، گفت: جهاد دری از درهای بهشت و لباس تقوا است.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۴۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام شعبانی امروز در جمع کارکنان تیپ 32 انصارالحسین(ع) در سلسله مباحث تفسیر درس قرآن با اشاره به خطبه 27 نهج‌البلاغه در مورد جهاد اظهار داشت: جهاد دری از درهای بهشت و لباس تقوا است.

وی با بیان اینکه جهاد اصغر مبارزه با دشمن بیرونی و نمادآن تفنگ به دست گرفتن و به میدان رفتن است، افزود: کسی که جهاد را ترک کند دچار ذلت شده و لباس خواری برتن پوشیده است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) خطاب به لشگریان می‌فرماید چراعظمت جهاد را درک نمی‌کنید، لشگریان شام که در مسیر باطل هستند یکپارچه‌اند اما شما که در راه حق هستید هماهنگ نبوده و هر وقت شما را به جهاد خواندم به بهانه‌های مختلف از آن روی برگرداندید.

وی بیان داشت: خداوند در قرآن کریم سوره مبارکه «صف» می‌فرماید تجارت سودآوری را به شما معرفی می‌کنم که نجات‌بخش از عذاب الیم و موجب بخشیدن گناهان شده و شما را وارد بهشت می‌کند، به خدا و پیغمبر(ص) ایمان بیاورید، در راه خدا با مال و جان خود مجاهده کنید.

شعبانی با بیان اینکه اگر اهل علم و معرفت و توجه باشید این معامله و تجارت به نفع شما است، گفت: یکی از اصحاب پیغمبر گرامی اسلام(ص) به نام عبدالله انصاری در جنگ احد به درجه رفیع شهادت نائل آمد در اخبار و روایات هست که در عالم برزخ خود را در مقام شامخ و منیعی مشاهده کرد و از خداوند خواست که اجازه دهد به دنیا برگردد و به مردم بگوید شهادت چه لذت وعظمتی دارد که آیه بر پیغمبر نازل شد «ولاتحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون».

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم عنوان کرد: حضرت علی(ع) در غزوات متعدد از نبی اسلام(ص) می خواهد که دعا کنند تا شهادت نصیب ایشان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات