خبرهای داغ:
مسئول کارگروه امور دامی همدان عنوان کرد

اجرای طرح «همگام با کشاورز» با هدف محرومیت‎زدایی در روستاها

مسئول کارگروه امور دامی همدان گفت: طرح «همگام با کشاورز» با هدف محرومیت زدایی در روستاها و استفاده از کارشناسان خبره برای علمی کردن کشاورزی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۳۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد شهبازی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی و روز بسیج مهندسین کشاورزی با اشاره به اجرای طرح «همگام با کشاورز» اظهار داشت: این طرح با هدف محرومیت زدایی در روستاها اجرایی می‌شود و همچنین از نیروهای جوان و کارشناسان خبره برای علمی کردن کشاورزی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که ارزش‌های جهادی را توسط کارشناسان بسیجی حفظ کنیم، افزود: در بخش تخصصی دامپروری نیز دو طرح اردوهای جهادی و طرح همگام با کشاورز مطرح است.

عضو شورای بسیج مهندسین و مسئول کارگروه امور دامی همدان در مورد اردوهای جهادی عنوان کرد: هر ساله قبل از اعزام نیروها به روستاها یک الی دو روز در بسیج مهندسین کشاورزی آموزش‌های لازم به آنان داده می شود.

وی ادامه داد: سعی شده در این طرح‌ها از نیروهای جهادی و افراد با تجربه که بیش از 30 سال در جهاد کشاورزی خدمت کرده‌اند، استفاده شود.

شهبازی با بیان اینکه در دامداری‌ها بیش از 80 درصد هزینه‌های جاری به تغذیه دام برمی‌گردد، گفت: کارهایی که در بحث علوم دامی انجام می‌شود شامل استفاده ضایعات کدو تخمی و سیب‌زمینی در تغذیه گاوداری های پرواری و سنگین می‌شود به این صورت که اندام‌های هوایی سیب زمینی در هنگام برداشت مخلوط خاک می شود که ما می توانیم این اندام را در سیلوها خشک کنیم و در تغذیه دام ها استفاده کنیم.

کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی نیز در ادامه در مورد طرح «بسیج همگام با کشاورز» در روستاها گفت: این طرح به عنوان یک طرح سودمند به‌کار می رود.

مهدی کریمی در رابطه با تشکیل کارگروه این طرح عنوان کرد: این کارگروه از فرمانده پایگاه بسیج روستا، مسئول بسیج سازندگی پایگاه، شورای روستا، کارشناس مربی از طرح بسیج مهندسین کشاورزی و تعدادی از کشاورزان خبره و عمده کار و مهم در روستا تشکیل می شود.

وی افزود: کار این کارگروه ها بررسی مشکلات روستا در مورد آبیاری، خاک ورزی، آیش، تناوب زراعی و اصول کنترل آفات و بیماری ها تبادل نظر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار