خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خوی عنوان کرد:

ساماندهی متکدیان وظیفه معاونت فرهنگی شهرداری است

دادستان خوی گفت: معاونت فرهنگی شهرداری خوی وظیفه ساماندهی و پذیرش متکدیان را برعهده دارد.
کد خبر: ۸۶۹۱۰۶۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اسماعیل علیزاده با بیان این مطلب گفت: معاونت فرهنگی شهرداری خوی وظیفه سازماندهی و پذیرش متکدیان را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: اگر فرد، تکدی‌گری را به عنوان حرفه خود انتخاب کند، باید شدیدا توسط قانون برخورد شود و اگر تکدی‌گری به علت ضعف در بنیه مالی فرد صورت می‌گیرد، نهادهای حمایتی و خیریه باید این افراد را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند تا به تکدی‌گری روی نیاورند.

دادستان خوی افزود: احساسات و عواطف نوع دوستی مردم برای دست‌گیری و کمک به متکدیان از روی محبت باید انجام شود و کسانی که از لحاظ مالی برای تامین معیشت خود ناتوان هستند، باید از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.

علیزاده با اشاره به برخورد قانون با جرم تکدی‌گری، تصریح کرد: در ماده 712 قانون مجازات اسلامی هر کس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش کند، به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق ماده 713 قانون مجازات اسلامی هر کس طفل صغیر یا غیر رشیدی را وسیله‌ تکدی قرار دهد یا افرادی را به این امر بگمارد، به سه ماه تا دو سال حبس و استرداد تمامی اموالی که از طریق مذکور به دست آورده است، محکوم خواهد شد.

علیزاده اظهار داشت: تکدی‌گری چهره اجتماعی شهر را زشت می‌کند و مراکز شیلتر که با ارائه غذا و محل خواب به نیازمندان به همراه اداره بهزیستی خوی همکاری می‌کنند و در تلاش هستند چهره اجتماعی شهر زشت دیده نشود، قابل قدردانی هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار