خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه شیروان

سیاست حضرت امام برمبنای عمل به وظیفه شرعی و تکلیف الهی استوار بود

حجت الاسلام خبیری با اشاره به فرارسیدن 27امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) گفت: بی شک انقلاب اسلامی ایران پدیده ای نوظهور در قرن حاضر است که امام(ره) با هدف مقابله با سلطه ابرقدرت های شرق و غرب، ملل اسلامی را به احیای ارزشهای اسلامی فرا خواندند.
کد خبر: ۸۶۸۹۶۹۶
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام خبیری مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه شیروان با اشاره به فرارسیدن  27امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) گفت: بی شک انقلاب اسلامی ایران پدیده ای نوظهور در قرن حاضر است که امام(ره) با هدف مقابله با سلطه ابرقدرت های شرق و غرب، ملل اسلامی را به احیای ارزشهای اسلامی فرا خواندند.

خبیری با بیان اینکه شخصیت امام خمینی(ره) ابعاد گسترده ای داشت و باید برای نسل جوان تبیین شود اظهار داشت: شخصیت حضرت امام به بعد سیاسی ختم نمی شد و ایشان در بعد معنوی بویژه بحث خود سازی از اخلاق والایی برخوردار بودند.

وی افزود: یکی از ویژگی های بارز امام (ره) توکل بر خدا در همه امور بود و در آزادسازی خرمشهر جمله معروف ایشان که فرمود "خرمشهر را خدا آزاد کرد" نیز به وضوح این دیدگاه مشخص است .

خبیری گفت: حضرت امام به ائمه اطهار توسل می کردند و مجالس ذکر توسل برای برطرف شدن مشکلات برپا می داشتند.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه شیروان ادامه داد: بعد دیگر شخصیت ایشان استکبار ستیزی و دفاع همه جانبه از اسلام بود.

وی با بیان اینکه امام آمریکا را سرکرده استکبار جهانی می دانست گفت: امام بارها از آمریکا بعنوان دشمن اسلام و شیطان بزرگ یاد می کرد و در برابر تهدیدهای آمریکا می فرمود"آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند".

حجت الاسلام خبیری گفت: سیاست حضرت امام در مقابله با وضع موجود بر مبنای عمل به وظیفه شرعی و تکلیف الهی استوار بود و با توجه به اینکه انگیزه قیام را نه برای منافع شخصی یا امیال نفسانی که برای رضای خداوند می دانستند به همین جهت از هیچ قدرتی ترس نداشت.

وی ادامه داد: حضرت امام علاوه بر تحقق انقلاب بیرونی ، انقلاب درونی را نیز شرط اساسی در تحقق نهضت اسلامی می دانستند و علاوه بر تحول اساسی در تمامی ارکان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، تحول فکری، ایدئولوژیکی، عقیدتی و فرهنگی را نیز امری ضروری در تحقق انقلاب عنوان می کردند.

خبیری گفت: امام علاوه بر هدف برقراری حاکمیت احکام الهی و اسلامی در جامعه اهداف دیگری از قبیل عدالت جویی، استقلال طلبی، آزادیخواهی و برقراری معنویت اخلاقی و سعادت بشری را برای این نهضت عظیم قائل بودند.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه شیروان با بیان اینکه حضرت امام بیشتر بر بعد اسلامی ومعنوی قیام تاکید می کردند گفت: امام زمینه اصلی بروز قیام را سیاست اسلام زدایی شاه وعلت اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را گرایش مردم به اسلام و ریشه دار بودن ارزشهای اسلامی در درون جامعه ایران می دانستند.

حجت الاسلام خبیری افزود:  وظیفه امروز ما حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه و تفکران ناب حضرت امام (ره) برای نسل آینده ساز نظام است که اگر به درستی این وظیفه را انجام ندهیم خون مطهر هزاران شهید که پای درخت انقلاب ریخته شد تا به این عزت و سربلندی رسیدیم پایمال خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها