خبرهای داغ:

افتتاح سد مخزنی بابا احمد چالدران با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور

با حضور وزیر آموزش و پرورش نماینده ویژه رئیس جمهور در پی سفر به استان سد مخزنی بابا احمد در شهرستان چالدران به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۶۸۶۹۷۶
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به نقل از نوای چالدران، این سد از نوع خاکی با هسته رسی در 40 کیلومتری شهرستان چالدران بر روی رودخانه بابا احمد بطول تاج 268 متر به عرض 7 متر با ارتفاع 26 متر با حجم مخزن مفید 1 میلیون 600 هزار متر مکعب با صرف اعتبار بالغ بر 160 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است که با بهره برداری از آن 1 هزار هکتار از راضی کشاورزی دیم منطقه به آبی تبدیل شد.

وزریر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه این سد مخزنی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در جهت اجرای تمام برنامه های خود همواره با برنامه ریزی و به صورت کارشناسانه حرکت می نماید گفت :اتخاذ برنامه های صحیح و اصولی توانسته در جهت پیشبرد اهداف عالیه کشور گام های اساسی بردارد.

وی مهار تورم و خروج از رکود را یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید در کشور یاد کرد و افزود: دولت توانسته با کارشناسی های به عمل آمده در طول 2 سال 9 ماه از خدمتگزاری خود به مردم تورم را از 40 درصد به 12 درصد و رشد منفی اقتصاد کشور را از رکود خارج ساخته به 3 +برساند.

فانی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را توجه به توانمند سازی تولیدات داخلی و نوآوری در بخش های مهم اقتصاد عنوان کرد و گفت .بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته توسط کارشناسان دولت یازدهم این شعار تحقق خواهد یافت و رشد اقتصاد کشور نیز با 5 درصد افزایش به 8 درصد افزایش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان چالدران نیز در این مراسم با اعلام اینکه 55 درصد مردم شهرستان چالدران در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند گفت: احداث سدهای مخزنی در این شهرستان جهت حمایت از کشاورزان بسیار ضروری می باشد.

کریم حسین زاده با بیان اینکه در حال حاضر مطالعات احداث 3 سد خاکی از جمله یخل قان ،ارکوین و عباسکندی به اتمام رسیده است افزود: در صورت تخصیص اعتبارات لازم عملیات اجرائی این سدها نیز در این شهرستان شروع خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار